dinsdag, augustus 08, 2006

911 Celebs


Amerikaanse 9/11 deniers waren maar wat blij met de steun die Hollywood-acteur Charlie Sheen hun beweging geeft. Charlie is de zoon van Martin Sheen, en is momenteel vooral bekend van de sitcom Two and a Half Men, waarin hij Charlie Harper speelt. Maar Sheen is ook ongeveer de enige bekende Amerikaan die zijn nek voor de beweging durft uit de steken.

"Ik was bezig met de voorbereidingen van Spin City, toen ik op het nieuws de Noordtoren zag branden en de Zuidtoren live in elkaar zag storten," vertelde hij Prison Planet. "Later die dag belde ik mijn broer en zei: "Verklaar me maar voor gek, maar lijkt het er niet op dat die torens door gecontroleerde sloop naar beneden zijn gehaald?"

Behalve zijn bekendheid heeft Sheen de beweging echter niet al te veel te bieden. Die verwijst voor de feiten gemakshalve naar de 'experts'. Geruchten op Wikipedia dat zijn huwelijk hierdoor zou zijn gesprongen, lijken grotendeels uit de lucht gegrepen. Het is hem in elk geval tot nu toe niet gelukt om andere acteurs te bekeren tot het deniers geloof. Bruce Willis heeft de geruchten dat ook hij een Truther zou zijn geworden in ieder geval krachtig ontkend.

In Nederland lijkt nog geen soapie gevallen voor de 9/11 beweging, maar misschien is dat wel te veel gevraagd. Of is Wieteke van Dort toch gesignaleerd tijdens de vertoning van 9/11 eyewitness vorige week in De Melkweg?

De Truth beweging hoeft in elk geval niet rekenen op de steun van Michael Moore, de man die president Bush tot de grond toe afbrandde in zijn film Fahrenheit 9/11. Ondanks de titel van zijn film, zwijgt Moore de beweging bewust dood. "Ik geloof alleen in complotten als ze echt waar zijn."

1 Comments:

At 7:40 p.m., Anonymous Anoniem said...

Willem Middelkoop vergeten?

 

Een reactie posten

<< Home