zondag, januari 27, 2008

Antrax



"Volgens History Channel was de Antrax welke in 2001 in de US werd verspreid, afkomstig van het Ministerie van Defensie," lezen we weer eens bij NuJIJ. Waarop ene Kniptang (...) reageert: "Mooi! nu nog die 9 11 aanslagen onder de loep nemen." Een beetje complotter wil blijkbaar geen details horen.

Het klopt dat de History Channel - op de Amerikaanse kabel te ontvangen - aandacht gaat besteden aan de anthrax-aanvallen kort na 9/11 en dat enkele geïnterviewden suggereren dat het een inside job betreft. Het wordt in elk geval ter sprake gebracht in een spannende trailer, maar of de conclusies in de uitzending nog worden onderbouwd of tegengesproken moet worden afgewacht.

Echt nieuws is dit trouwens niet meer. Al eerder was vast komen te staan dat het type miltvuur dat kort na 9/11 werd verstuurd aan de Amerikaanse media en senatoren oorspronkelijk afkomstig is uit een lab van het Ministerie van Defensie. Voor complotters blijkbaar voldoende bewijs voor een inside job, maar niet voor de FBI. Er zou nog altijd een team van 17 onderzoekers op de zaak zitten, er is navraag gedaan op zes verschillende continenten, er zijn 9100 mensen ondervraagd en 6000 dagvaardingen opgemaakt, maar het heeft niets opgeleverd. Cover-up, roepen complotdenkers dan weer, de daders zijn immers nog altijd niet gepakt, terwijl men zo dicht op het (milt)vuur zit.

Nou ja, heel even was er een zogenaamde verdachte in beeld: een zekere Steven Hatfill, die had gewerkt bij het lab in Maryland, maar liet de beschuldigingen niet zomaar over zijn kant gaan en klaagde diverse kranten en de overheid aan wegens smaad.

Maar hoe staat het nu met de bewijzen voor een inside job? Welnu, de zogenoemde Ames-sporen lijken inderdaad afkomstig van het U.S. Army Medical Research Institute of Infectious Diseases (USAMRIID) in Maryland, maar zijn daarna ook geleverd aan zeker vijftien bio-onderzoekslabs in de VS en zeker zes locaties in andere landen. En daarmee is het dus niet zo simpel als complotters suggereren. Het miltvuur kan dus overal gestolen zijn en nagenoeg door iedereen verstuurd zijn, zelfs door haatdragende laboranten.

DNA-onderzoek wijst erop dat een deel van de sporen komen van een militair lab in Porton Down (helemaal in Engeland), en een ander deel rechtstreeks van USAMRIID in de VS. De twee labs worden vanuit totaal verschillende organisaties aangestuurd, wat een echte inside job wel erg ingewikkeld maakt (hoe krijg je dat spul weer ongezien terug naar de VS?).

Het ultieme bewijs dat een deel van de sporen rechtstreeks uit USAMRIID komt is ook nog niet geleverd zolang niet is vast komen te staan of deze sporen ook in andere labs zijn terechtgekomen. En ook dit artikel suggereert dat er nog heel veel onderzocht moet worden.

Veel onbeantwoorde vragen ook rond de motieven van de aanslagen. Angstzaaien van 'binnenuit'? Vanuit die achtergrond is het natuurlijk denkbaar dat enkele miltvuurbrieven met teksten als YOU CAN NOT STOP US. DEATH TO AMERICA. DEATH TO ISRAEL. ALLAH IS GREAT naar de Amerikaanse media zijn gestuurd, waarom hadden de daders verder uitgerekend twee Democratische senatoren op het oog? Omdat het twee felle tegenstanders waren van de aanscherping van het binnenlandse veiligheidsbeleid, zoals complotters suggereren? Dat maakt het er weer niet echt logisch op. Moest nu juist niet (volgens complotters) de suggestie worden gewekt dat terroristen achter de aanslagen zaten? Die Bush en zijn mannen een lesje wilden leren?

Labels:

17 Comments:

At 5:11 p.m., Anonymous Anoniem said...

Kijk mensen en om bovenstande info gaat het, dat zijn de essentiele problemen die ons vroeg of laat opbreken en waar deze site jullie aandacht vanaf wil houden.

HET GAAT NIET OM 9/11 OF WAT DAN OOK, DAT ZIJN ENKEL DINGEN OM ONS VAN DEZE DINGEN AF TE HOUDEN.

Niets conspiracy, maar keiharde feiten, ondersteund door de knapste koppen op hun gebied.

Dit is waar Billy en co bang voor zijn!!

Blijf hier op hameren, dan heb je ze het hardst:-)

Carpe diem homo universalis.

 
At 5:32 p.m., Anonymous Anoniem said...

Het wordt met de dag dommer hier. Ik weet niet eens meer wie Billy nu echt bedoeld met 'complotters'. Inmiddels bedoelt hij daar geloof ik iedereen mee die het niet met hem eens is. Heel onduidelijk. Elke keer als ik Billy weer 'complotters' hoor blaten moet ik aan zo'n filmpje denken waarin je Bush 1000x 'terrorist' hoort roepen. Totaal onduidelijk wat die Billy nou allemaal aan het wauwelen is. Kunnen we niet iemand met verstand van zaken en vrij van frustratie die blog laten volschrijven? Nu is het zo'n bloemlezing van fietjes die hem toevallig goed uitkomen zonder echter enig consistent verhaal of duidelijke lijn erin. Dit is rotwerk zo.

 
At 6:39 p.m., Anonymous Anoniem said...

Dus billy, alle reacties moeten tijdelijk worden goedgekeurd door de auteur van de blog...Met nadruk op tijdelijk toch? Gelukkig. Vanwege een complottertje dat aan je verwachting voldoet en tijdelijk uitraast? Nou oké dan, maar ik hoop niet lang, want ik krijg er de kriebels van...this message will selfdestruct in 5. beep beep beep beep

 
At 6:58 p.m., Anonymous Anoniem said...

"Het wordt met de dag dommer hier. Ik weet niet eens meer wie Billy nu echt bedoeld met 'complotters'."

Ik denk dat Billy's visie op de Anthrax zaak aardig overeen komt met de visie van de gemiddelde complotter hierop. Verder vind ik het een goed artikel.

 
At 7:00 p.m., Blogger Billythekid said...

Het laatste dat ik wil is politieagentje spelen. Heb ik ook helemaal geen tijd voor. Of zelfs maar zin in. Maar een forum volschijten met pies en poep-opmerkingen, zoals enkele maanden geleden (toen ik ook heb ingregrepen) of tig keer hetzelfde treiterbericht achterlaten, dat doe je dus maar ergens anders. Zet ik er nu de rem niet op, dan blijft het maar doorgaan.

 
At 7:14 p.m., Anonymous Anoniem said...

Een hardnekkige complotter (waar er steed meer van zijn:) kan dit forum 10 jaar lang blijven volschijten en -piesen. Oké da's ook tijdelijk, maar zou jij zo lang modereren? Dat kost je 10 jaar van je tijd, weet je:)

Ik moedig trouwens alle hardnekkige complotdenkers hier aan :-)

 
At 7:20 p.m., Anonymous Anoniem said...

en pies en poep en nickverkrachting kan je ook achteraf wel weghalen, zoals je al deed.

 
At 7:29 p.m., Anonymous Anoniem said...

sorry, ik ben tijdelijk hardnekkig, want 9/11 was een inside job en de maanlandingen zijn gefaked, ik heb de la tourette en jij bent ook gehandicapt, ofwel beperkt, kloozak, nee sorry dat was niet persoonlijk, ik kan het niet helpen. Mag je zoiets zeggen? Wat jij, moderator?

 
At 7:50 p.m., Anonymous Anoniem said...

Gbeliver de moderator heeft mij al 30 keer gedeleted voor dat soort taal. Waarom jij niet? Wat heb jij op mij voor?

 
At 7:53 p.m., Blogger Billythekid said...

Ik hoop maar dat je de echte Gbeliever bent, en anders hoor ik het wel. Nee, ik heb inderdaad geen zin aan moderaten. Maar allerlei verknipte figuren die bij Zapruder allang een wankerban hebben opgelopen dan wel op de nominatielijst staan denken kennelijk dat ze hier de boel kunnen verzieken. Aangezien ik geen IP ban kan opleggen (en ook niet wil) moet het maar even zo. Daarna proberen we het weer.

 
At 9:41 p.m., Anonymous Anoniem said...

Terechte actie. De complottertjes kunnen hier over het algemeen flink tekeer gaan, maar als je die vrijheid vervolgens misbruikt, is de consequentie dat je er (tijdelijk?) uitligt.

 
At 10:05 p.m., Anonymous Anoniem said...

tot nu toe was ik de enige gbeliever en ik zal je een seintje geven als ik verneukt word, maar delete zoiets gerust pas achteraf, dan kunnen we er gezamenlijk een tijdje om lachen.

 
At 9:08 a.m., Anonymous Anoniem said...

Het is in elk geval lekker rustig zo zonder de razende roelands.

 
At 1:54 p.m., Anonymous Anoniem said...

Rogier zei...
Terechte actie. De complottertjes kunnen hier over het algemeen flink tekeer gaan, maar als je die vrijheid vervolgens misbruikt, is de consequentie dat je er (tijdelijk?) uitligt.


Dat waren vast niet de complotters,maar zulke typetjes als jullie die trollen.
Dat heeft billy inderdaad goed gedaan.

 
At 2:06 p.m., Anonymous Anoniem said...

Volgens mij heet de lastpost Socrates, Sander. Dat is er eentje van jouw club.

 
At 3:54 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ook degene die zogenaamd andersmans naam moest gebruiken.

Ik neem aan dat dit een persoonlijke vete is van socrates.

Zou hij mijn naam en andermans naam gebruiken om te trollen dat hij ook een zieligerd is.

Dat weet alleen billy,en ik moet maar aannemen wat hij zegt wie dat waren.

 
At 5:29 p.m., Anonymous Anoniem said...

On topic.

Ik vind het merkwaardig dat de anhtrax-aanslagen vrijwel samenvielen met de aanslagen van 9/11.
Het duurt weken om anthrax te kweken en op te werken. Dus de voorbereidingen voor de aanslagen zijn al voor 9/11 begonnen. Dan zeg ik: voorkennis.

Anyway. De daders zijn nog niet gepakt, maar er zijn nooit meer anthrax-brieven verstuurd. Waarom is het al 6 jaae zo doodstil op het anthrax-front ?
Er is een andere reden waarom de daders zijn gestopt.
Enig idee waarom, Billy ?

Ik denk dat de anthrax-paniek genoeg was om de inval in A'stan en de Patriot-Act door de Senaat en het Huis van A'digden te krijgen.

Jammer dat je dit soort artikelen alleen maar plaatst om complotters af te zeiken.
Als je echt doordenkt over terrorisme en de achtergronden, dan had jij bovenstaande punten al behandeld in je artikel.

 

Een reactie posten

<< Home