vrijdag, januari 25, 2008

Waarachtig


Zapburu krijgt nogal eens het verwijt dat het complotdenkers te veel over een kam scheert. Of dat we geen onderscheid kunnen maken tussen kritisch denkende landgenoten en echte complotdenkers (lees: aluminium hoedjes). Dat we veel te makkelijk zijn met onze conclusies. En uiteraard dat we nooit eens kritische vragen willen stellen bij de officiële versie van 9/11, terwijl het zo klaar is als een klontje dat daar niks van klopt.

Helemaal waar: het ene complot is het andere niet, maar complotters willen over het algemeen graag horen dat hun versie min of meer de enige echte is. Waarbij ze het liefst niet geassocieerd willen worden met die andere complotten, want die deugen uiteraard niet.

Maar de essentie wordt vergeten. Zapburu haakt al meteen af bij de overtuiging - want meer is het niet - dat 9.11 een inside job is. Simpelweg omdat, wat je ook van Bush cs mag vinden, Amerikanen niet in staat moeten worden geacht om zonder enige gewetenswroeging hoge kantoorgebouwen neer te halen en duizenden onschuldige landgenoten om te brengen teneinde een oorlog in een moslimland te ontketenen.

De LIHOP variant (Let It Happen On Purpose) lijkt daarvan misschien een afgezwakte vorm, en is oppervlakkig gezien minder complex (als LIHOP-complotter hoef je je niet in allerlei bochten te wringen om uit te leggen hoe en ander zou hebben kunnen plaatsgevonden), maar eigenlijk komt het op hetzelfde neer. De hamvraag zou moeten zijn (nog voordat je aan de details toekomt): hoe waarachtig is een inside job?

Onder complotters vind je trouwens nauwelijks echte LIHOP-aanhangers. Die klampen zich eerder vast aan zaken die een op een MIHOP (Make It Happen On Purpose) zouden moeten wijzen met het instorten van WTC7 als smoking gun. LIHOP is voor mietjes, zullen we maar zeggen. Alleen vraag niet wat het instorten van WTC7 zou moeten bewijzen. Daar komen zelden bevredigende antwoorden op.

Niet in de laatste plaats omdat de meeste complotters hun aandacht volledig richten op ogenschijnlijke contradicties en daar hun voorbarige conclusies uit trekken. Contradicties die makkelijk kunnen worden toegeschreven aan onvolledige rapportage door niet graag toegevende falende inlichtingendiensten, regeringsfunctionarissen en generaals. Per slot van rekening was 9/11 achteraf gezien een enorme zeperd, maar het doel van de 9/11 Commissie (die de ware toedracht geprobeerd heeft te onderzoeken) was toch echt niet de standrechtelijke executie van verantwoordelijken.

Of nieuw onderzoek naar de ware toedracht - datgene waarop complotters tot vervelends toe aandringen - zal leiden tot compleet nieuwe inzichten moet dan ook zeer betwijfeld worden.

Labels: ,

66 Comments:

At 8:35 p.m., Anonymous Anoniem said...

http://www.iamthewitness.com/audio/Daryl.Bradford.Smith/TFC.2008.01.23.Wed.Smith.mp3

Als toegift op deze mp3 bestand wil ik mijn vriend en moedige patriot Sander hierbij aanmoedigen vooral zo door te gaan met het verkondigen van o.a. deze prachtige woorden die hij op Argusoog achterliet:

Ik loop een paar dagen op zapburu te kijken wat voor onnozele daar lopen en ook hebben ze een artikel van jullie over genomen over mars.
wat jullie ervan vinden laat ik in het midden. Maar deze figuren dus die andere weblogs willen debunken,omdat zij complotters zijn of vinden. Ga je met hen in discussie,dat ze het niet meer over je vragen hebben,maar erom heen draaien en eric huffsmid erbij halen.

Ik begrijp nou wie hij is en ik kan redelijk met hem meegaan over zijn theorie wat hij vind van 9-11. Ene braadworst op dat log noemt me ook een anti-semiet, terwijl ik nooit heb gehad over de normale joodse bevolking.
Zo word de discussie verstompt.
Is ook de tachniek. Calimero gedrag. Probleem is dat Israel helemaal niet zo zielig is dan dat ze zich voordoen. Op deze manier blijven zij iedereen uitbuiten onder het mom van de holocaust.
En wat de gruwelijke waarheid is,dat de zionisten zij aan zij hebben gevochten met de nazi's.
WO1 zei de britten al tegen de zionisten dat ze israel mochten hebben.

De joden die destijds in europa woonden wilden helemaal niet naar het huidige Israel.
was een woestijn. Die hadden het fijn in europa. Dat waren de jaren 20. Hitler is alleen onstaan door hulp van buitenaf. Dat waren mensen als de rockefellers,Henry Ford,Preston bush,etc en etc.
Laten we het houden op de illuminatie. Deze mensen hebben dezelfde agenda als de nazi's,namelijk een apartsheidsstaat, waar mensen als slaven worden ingedeeld. Ik kan een hele lijst volmaken over het zionisme,Israel en dergelijke.
Als we het hebben over onrecht,dat iedereen aangesproken moet worden.
Niemand staat boven de wet of iemand anders.

Wij hebben te lang Israel zielig gevonden. De palastijnen zijn net zo zielig nu,als de joden destijds.
En daar trekt niemand zijn mond voor open. Omdat Israel RULES.
John Ritter verklaarde nog dat de VS een kollonasatie is geworden van Israel. Dan heb je lef en zegt dit niet zomaar. Zeker niet als alle presidentsleden een eer beloven aan de aipac/israel.
Dat Israel altijd beschermd zal blijven door de VS. Zal me niks verbazen als we zo weer een 9-11 krijgen.

 
At 8:40 p.m., Anonymous Anoniem said...

"Amerikanen niet in staat moeten worden geacht om zonder enige gewetenswroeging duizenden onschuldige landgenoten om te brengen teneinde een oorlog in een moslimland te ontketenen"

Halleluja, wat een naviteit en historisch onbenul. Google: 'agent orange'. Kijk: 'Iraq for sale, the war profiteers'. Gooi weg: je tv en je brein. Dat laatste heb duidelijk nog nooit gebruikt.

I'm off. Op dit kinderlijke niveau begeef ik me al 24jr niet meer.

Geen flauw benul deze schrijver.

 
At 8:44 p.m., Anonymous Anoniem said...

Sander zegt het zelf al.. niks meer aan toe te voegen.

 
At 8:48 p.m., Anonymous Anoniem said...

Inderdaad Sander, ik denk dan ook dat het niet alleen lafheid is van deze de-bunkertjes, maar ook volksverraad,dat ze betaald en in opdracht doorzichtig en zonder realiteitszin proberen uit te voeren. Op het schavot met braad en billy!!! (ik bied mij vrijwillig als beul aan)

 
At 8:51 p.m., Anonymous Anoniem said...

"Ene braadworst op dat log noemt me ook een anti-semiet, terwijl ik nooit heb gehad over de normale joodse bevolking."

Niets van aantrekken. Braad kan inhoudelijk geen rimpel in een bak met water slaan. Letterlijk. Hij moet het hebben van de standaard discussietechniekjes. Armoe troef.

 
At 8:52 p.m., Anonymous Anoniem said...

Amerikanen niet in staat moeten worden geacht om zonder enige gewetenswroeging duizenden onschuldige landgenoten om te brengen teneinde een oorlog in een moslimland te ontketenen"



hahahahahhahahahahahahahahaahaa
Echt lachen met billy het kindje.
Wat heb jij gedaan al die jaren.
Zeker 10 keer je donald duck album van 1920 lezen.
En elke dag braaf naar semamstraat kijken.

Wakker worden dit is de enge boze wereld.
Dit logje is jullie in een illussie laten.
Slaap maar lekker verder in jullie assepoesterwereldje.

 
At 8:53 p.m., Anonymous Anoniem said...

jullie doen het toch echt zelf..
je hebt echt niemand anders nodig om je voor aap te zetten.

spuien maar dat onbenul!

 
At 9:05 p.m., Anonymous Anoniem said...

plaat/tikkkk

Schijnbaar lopen de mossad van zapburu overal al te neuzen op de zogenoemde complotsite's.
Krijg je er ook nog betaald voor.
Of valt er nog wat te likken vanavond bij braad en billy het kindje.

Wie gaat nu iemand zijn verhaal op dit logje neerzetten.
Schijnbaar iets,wat nieuw voor je is.
Kun je nog wat leren van het echte wereldje,in plaats van je assepoesterwereldje.
wake up boy to the new world.

 
At 9:07 p.m., Anonymous Anoniem said...

"Simpelweg omdat, wat je ook van Bush cs mag vinden, Amerikanen niet in staat moeten worden geacht om zonder enige gewetenswroeging duizenden onschuldige landgenoten om te brengen teneinde een oorlog in een moslimland te ontketenen."

Het kritisch denkniveau van Billy had niet duidelijker in de etalage gezet kunnnen worden dan met deze uiterst naieve verklaring. Billy heeft overduidelijk geen studie gemaakt van misdaden waar machtsbeluste mensen toe in staat zijn.

 
At 9:11 p.m., Anonymous Anoniem said...

"Jullie doen het toch echt zelf..
je hebt echt niemand anders nodig om je voor aap te zetten."

O ja? Wie loopt hier de hele dag iedereen met zijn nul-argumentatie te debunken? Ik? Sander? NIET DUS! Het is alleen de braad zaad die nooit onder moeders rokken vandaan is gehaald, en daarom misvormd en onvolgroeid de grote boze wakkere buiten wereld in moest... Omdat hij niet in staat geacht kan worden met realiteitszin het debat aan te gaan, probeert hij alles en iedereen met zijn kluitjes in het riet te sturen. En als een volleerde potloodventer komt hij dan de misleidde zoekenden uitschelden en kleineren. En jij loopt over apen te klagen? Hoe durf je! Braad is zelf de baard aap.

 
At 9:18 p.m., Anonymous Anoniem said...

Dat bedoel ik dus..
je doet het helemaal zelf.

spuien maar, dat onbenul!

Het levert je helemaal niets op, en wij hebben de lol.

 
At 9:19 p.m., Anonymous Anoniem said...

O ja? Wie loopt hier de hele dag iedereen met zijn nul-argumentatie te debunken?

Wat is dat eigenlijk volgens jou: 'debunken'?
Laat eens zien dat je weet wat dat woord nu precies betekent!

Vertel het maar eens!

 
At 9:20 p.m., Anonymous Anoniem said...

"Amerikanen niet in staat moeten worden geacht om zonder enige gewetenswroeging duizenden onschuldige landgenoten om te brengen teneinde een oorlog in een moslimland te ontketenen."

Diezelfde Amerikanen hebben meer dan honderdduizend landgenoten naar Irak en Afghanistan gestuurd, waarvan ook duizenden zijn omgekomen.

Nog afgezien van de honderdduizenden slachtoffers aan de andere kant.

Maar nee, deze mensen zijn niet in staat om het leven van andere mensen op te offeren ten einde hun doelstellingen te bereiken.

Slaap zacht Billy.

 
At 9:21 p.m., Anonymous Anoniem said...

OK. NOG EENTJE DAN:
Ik heb er wat neer gekladderd en ik zie al wat een hoopje ellende dat is. Ik heb het over de debunkers. Ik heb er maar neergezet dat ik de debunkers debunk. Overal waar ik wat neerzet wat te controleren is,word ik uitgemaakt voor anti-semiet.
De engelse in zuid-afrika waren net zo erg,dan het huidige Israel.

Nelson mandela heeft daar 25 jaar voor gezeten op robbeneiland en voor gestreden om het geen apartheidsstaat meer van te maken.
Deze goede man is zelfs president geworden. Waren er maar meerdere nelsons in palastina of in israel die strijden voor gelijkheid.
Dat is toch de wereld die je als mens wil hebben voor iedereen.

In ieder geval debunken zij daar mij niet. Ze beginnen al te schelden. Waarschijnlijk ben ik daar niet meer te lezen binnen een bepaalde tijd. Zo blijven ze iedereen voor de gek houden.

 
At 9:26 p.m., Anonymous Anoniem said...

An anti-semite is not someone who hates Jews; it is someone the Zionists (like Braad/Spitt) hate...

 
At 9:26 p.m., Anonymous Anoniem said...

Heb je enig idee hoeveel Amerikanen in Irak zitten omdat hun regering hen, zonder gewetensvroeging, voorloog dat Irak medeverantwoordelijk was voor 9/11, banden met Al Qaeda had, en grote voorraden massavernietigingswapens voor handen had ?

Fijn he, als je dan in Irak gelegerd zit, en je je gaat beseffen dat je daar zit omdat je geloofde in de oorlogspropaganda, en men van je verwacht dat je daar bereid bent je leven te geven.

Zie je enige gewetensvroeging bij de politici ?

 
At 9:39 p.m., Anonymous Anoniem said...

"Amerikanen niet in staat moeten worden geacht om zonder enige gewetenswroeging duizenden onschuldige landgenoten om te brengen teneinde een oorlog in een moslimland te ontketenen"

Moehahahahahahahahahaha...wat een stelletje naieve sukkels zijn jullie toch, je leven echt in lala-land!!

Google: "Operation Northwoods", is basisles nr. 1 als het gaat om 'waar Amerikanen toe in staat moeten worden geacht'. Operation Northwoods was een plan in de jaren '60 om terroristische aanslagen te plegen in Amerika op Amerikaanse burgers en dat vervolgens af te schuiven op Cuba om een invasie te rechtvaardigen. Sounds familiar?

Maar laat me raden, Operation Northwoods is zeker ook door 'complotters' bedacht..? :)

 
At 9:41 p.m., Anonymous Anoniem said...

Doorprikken, zou ik zeggen (zoals ook al uit de definitie van "debunking" is op te maken). Bij doorprikken denk ik aan iets kleins, een enkel speldeprikje om een enkele vergissing van de tegenpartij bloot te leggen. Bij debunken denk ik aan iets groots. Een breedschalige aanval op een heel *systeem* van veronderstellingen. Ok, falsificeren dan ('de valsheid, onjuistheid aantonen van')?

 
At 9:44 p.m., Blogger Billythekid said...

Voorspelbare reacties weer van de complotterkneuters.

En ja, daar komt hij weer, ik kon hem al mijlenver zien aankomen: "Diezelfde Amerikanen hebben meer dan honderdduizend landgenoten naar Irak en Afghanistan gestuurd, waarvan ook duizenden zijn omgekomen."

Nog een keer: Dat is oorlog. Daarvoor melden zich vrijwillig soldaten aan die weten dat zij een risico lopen. Sturen de VS hun landgenoten onvrijwillig naar die landen? Maar nee, de VS drijven willens en wetens hun landgenoten de dood in. Leuk bedacht.

 
At 9:45 p.m., Anonymous Anoniem said...

En nu terug in je mand OK? Spitt?

http://wiki.fok.nl/index.php/Debunkers

 
At 9:52 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ik begin echt aan het niveau van de debunk maffia te twijfelen in die zin dat ik ze hoger had dan NAP, maar bil slaat nu toch echt alles! Hij is echt door zijn hoeven gezakt TJONGE...JONGE...


De Amerikaanse subprime-sector, die leent aan niet-kredietwaardige klanten en die hypotheken herverpakt en doorplaatst, is dus eindelijk ingestort. Voor Michael Kraland niet onverwacht: ‘een combinatie van slechte debiteuren, een oververhitte markt en stijgende rente’ Toch kwam de verrassing vanuit een andere speler in de markt. Namelijk militair personeel en hun families. Amerikaanse soldaten komen veelvuldig uit arme families. Een militaire carrière is voor vele Amerikaanse jongeren een manier om aan de armoede te ontsnappen of op het rechte pad te blijven. Families van Amerikaanse soldaten zitten echter diep in de schulden en dit heeft gevolgen voor de Amerikaanse soldaten.

Vanwege de schulden thuis worden deze nobele Amerikaanse strijders gezien als een onzekere factor op het strijdveld, ze worden onder andere gevoelig voor omkopingen. Het gevaar van het lekken van belangrijke informatie aan de vijand dreigt en het Amerikaanse leger grijpt daarom in. Dure hoogopgeleide troepen, zoals communicatie-experts, worden herplaatst naar laaggeschoold werk. Puur en alleen uit veiligheidsoverwegingen.
De ingestorte subprime-sector heeft dus indirect gevolgen voor de kwaliteit van het gehele Amerikaanse leger. The Economist wijst ons op één van de laatste handelingen van het Republikeinse Congres: de geldschieters werden beperkt tot rentevoeten van maximaal 36% op leningen aan militair personeel en hun echtgenoten. De geldschieters zijn furieus. Een gezegde in het leger luidt dat generaals altijd de laatste oorlog vechten, op dit moment vecht het Pentagon echter tegen de schuldenlast en zijn geldschieters.

 
At 9:54 p.m., Anonymous Anoniem said...

Zucht, alweer die Northwoods, VOLKOMEN VERKEERD UITGELEGD. Niks doden. Allemaal nep. "Staging mock attacks, sabotages and riots at Guantanamo Bay and blaming them on Cuban forces." En zelfs dat is nooit geaccepteerd. Afgeschoten.

 
At 10:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Moszaad.

laten we het eerst over 9-11 hebben,want dat stukje was bedoeld voor de grote mensenwereld.
Hier moeten we jullie nog helpen uit het kinderlijke wereldje te komen.
Pas als je dat snapt gaan we over naar de grote mensenwereld.
heb je sesamstaat al gezien en tandjes gepoets.
Tijd voor slapies doen.

 
At 10:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Tja Rogier, het blijft toch steeds hetzelfde cirkeltje..

..maar een jaar geleden haalden de meeste complottertjes nog hun neus op voor dit blog, ze hadden wel iets "beters" te doen. Vandaag de dag is er blijkbaar zo weinig te beleven in complotland dat ze uit armoe maar hier hun fantasietjes blijven spuien.
Dat ze er uberhaupt niet over nadenken wat ze daar nu mee opschieten is kenmerkend.

 
At 10:01 p.m., Anonymous Anoniem said...

"Zie je enige gewetensvroeging bij de politici?"

Onzinargument. Zouden de politici elkaar afmaken, of hun familie die in de WTC torens werkten? Geef daar nou eens antwoord op.

 
At 10:05 p.m., Anonymous Anoniem said...

"Ik denk dat billy en braat dezelfde moderators als die van zapruder zijn... Is dat een complot of niet! Ik zal daarvoor dan ook binnenkort met bewijzen komen. Tot gauw!"

Braadspitt is eigenlijk Patman, en Billy wordt gespeeld door Antagonizer ?

 
At 10:11 p.m., Anonymous Anoniem said...

"Nog een keer: Dat is oorlog. Daarvoor melden zich vrijwillig soldaten aan die weten dat zij een risico lopen. Sturen de VS hun landgenoten onvrijwillig naar die landen?"

Wel onder valse voorwendselen, maar dat maakt jou kennelijk niets uit Billy ? Het boeit je niet wanneer mensen zich aanmelden voor het leger en bereid zijn om in Irak te gaan vechten, omdat hun regering hen wijs maakt dat Saddam medeverantwoordelijk was voor 9/11 ?

 
At 10:11 p.m., Anonymous Anoniem said...

Braadworst.
O ja? Wie loopt hier de hele dag iedereen met zijn nul-argumentatie te debunken?

Wat is dat eigenlijk volgens jou: 'debunken'?
Laat eens zien dat je weet wat dat woord nu precies betekent!

Vertel het maar eens!


Ik wou het je niet uitleggen,maar het is al voor je opgezocht.
Zaad sliikk heet het voor je opgezocht.
En inderdaad koest af en in je mand.

http://wiki.fok.nl/index.php/Debunkers

 
At 10:14 p.m., Anonymous Anoniem said...

Onlangs is in Afghanistan soldaat der eerste klasse Wesley Schol gesneuveld. Volgens de logica van complotters heeft Balkenende deze man willens en wetens de dood ingedreven en moet hij - Balkenende - ook in staat worden geacht om zijn buurman om te brengen. Begrijp je wel?

 
At 10:16 p.m., Anonymous Anoniem said...

Billy het kindje weet nog niet de echte reden van irak.
Ik wil Billy het kindje wel een hint geven.
Oliedollar.
De dag dat de dollar valt.

 
At 10:23 p.m., Anonymous Anoniem said...

Gerucht gaat dat de taliban die soldaten heeft vermoord/afgeknalt.
Ik lig daar niet wakker van,maar als blijkt dat afghanen zo makkelijk deze boeren pummeltjes die denken in het wilde westen te zijn af te knallen,onze steun niet zo van zelfsprekend is.
Zou zelfs om kunnen slaan in woede naar de islam toe.
Het is al een kwestie van tijd.

WO3 is allang bezig.
Alleen in de moslims hun achtertuin.
Als Iran zo aangevallen word zijn de poppen aan het dansen.
Maar niet aan denken en snel de donald duck en kuifje weer pakken,anders moet je vannacht in je bedje plassen,voor de grote boze man in de gang.

 
At 10:42 p.m., Anonymous Anoniem said...

We hebben een interventieleger nodig om onze belangen te verdedigen, een attitude die niets anders is dan een moderne versie van het oude koloniale denken. In 2004 publiceerde de Directeur-Generaal Buitenlandse en Politiek-Militaire zaken van de Europese Raad van Ministers, Robert Cooper, een boekje met onder meer volgend citaat: “In de jungle moet men zich houden aan de wetten van de jungle. Hoezeer de Europeanen hun veiligheid en welvaart ook danken aan een cultuur van overleg en respect voor de internationale rechtsorde, zij zullen bereid moeten zijn terug te vallen op ruigere methodes uit een eerder tijdperk - geweld, preventieve aanval, bedrog.”

 
At 10:54 p.m., Anonymous Anoniem said...

Sander zouden billy en braad al slapen? Of komen ze niet achter de beeldbuis vandaan?

 
At 10:58 p.m., Anonymous Anoniem said...

Bewondering voor de onnozele schaamteloosheid waarmee deze Billy zijn eigen naieve mening kan opschrijven alsof het voldongen feiten en absolute waarheden zijn.

 
At 11:09 p.m., Anonymous Anoniem said...

Jozef

Billy het kindje zal wel slapen.
Ik denk braad aan de dunne.
Hij wou nog een laptop aanschaffen,om op de wc de discussie bij te houden met zijn onzin.
Maar door de dunne lukt het hem ook niet die laptop te halen.
vandaar die radiostilte.

 
At 11:13 p.m., Anonymous Anoniem said...

Slap artikeltje zeg..

Schrijf dan niets als je niets te zeggen hebt.

Kromme logica ook. "Het is onzin want het zou niet moeten kunnen gebeuren.."

Slaap lekker Billy

 
At 11:52 p.m., Anonymous Anoniem said...

"Nelson mandela heeft daar 25 jaar voor gezeten op robbeneiland en voor gestreden om het geen apartheidsstaat meer van te maken.
Deze goede man is zelfs president geworden. Waren er maar meerdere nelsons in palastina of in israel die strijden voor gelijkheid.
Dat is toch de wereld die je als mens wil hebben voor iedereen."

Nogal off topic, maar vooruit, dit moet toch even rechtgezet worden (aan de grammatica begin ik niet overigens).

De VS hebben Mandela van Robben eiland gehaald. Om van de internationale druk af te zijn eens wat te doen aan die situatie kwamen ze met een zoals gewoonlijk ontzettend duivelse oplossing. Mandela aan de macht op voorwaarde dat hij flink ten strijde zou trekken tegen AIDS. Zoals we hier allemaal al geleerd hebben is dat natuurlijk helemaal geen ziekte, het was gewoon goed voor de Amerikaanse pillendraaiers en dus ook voor de 'goverment'.
Als tegenprestatie voor zijn vrijheid hield hij de arme zwarte sloebers lekker arm en de gevestigde zionistische blanken stevig in het zadel op de achtergrond.

Vandaar dat er ook nog altijd even veel armoede en sloppenwijken zijn, maar ja daar heeft de wereld natuurlijk geen oog voor. Prima oplossing...

Nu nog even opzoek naar een idioot die ooit eens iets soorgelijks heeft geroepen (liefst een twijfelachtige, oud Mossad agent o.i.d) en hopla, weer een lulverhaal voor op Zapruder...

Zo nu snel de Donald Duck weer in, benieuwd wat die drommelse eend nu weer mee maakt. Overigens nog bedankt voor de tip!

 
At 12:34 a.m., Anonymous Anoniem said...

"Zapburu haakt al meteen af bij de overtuiging - want meer is het niet - dat 9.11 een inside job is. Simpelweg omdat, wat je ook van Bush cs mag vinden, Amerikanen niet in staat moeten worden geacht om zonder enige gewetenswroeging duizenden onschuldige landgenoten om te brengen teneinde een oorlog in een moslimland te ontketenen."

Aha... nu is de aap uit de mouw. Je hebt dus last van een (helaas relatief normale) mentale blokkade of beperking, Billy. Dezelfde emotionele blokkade die er (samen met het antisemitisme dat destijds in Europa heerste) tijdens WOII voor zorgde dat de geallieerde geheime diensten geen actie ondernamen toen men het bestaan van Duitse massavernietigingskampen moest gaan vermoeden. Zelfs bij die geheime diensten kon men dit immers simpelweg niet geloven. Met alle gevolgen van dien.

Wees nou voortaan een kerel en bekijk de feiten vanaf nu zonder vooringenomenheid jegens wie dan ook.

 
At 2:04 a.m., Blogger Jay said...

Lol, ze hebben een heel blik malloten opengetrokken :D

 
At 7:02 a.m., Blogger Billythekid said...

Ja, dat zag ik aankomen, want je raakt hiermee direct de gekte van de complotters. Wat ook wel blijkt uit hun reacties. Lekker laten uitrazen.

 
At 8:26 a.m., Anonymous Anoniem said...

"Ja, dat zag ik aankomen, want je raakt hiermee direct de gekte van de complotters."

Billy lijkt met deze opmerking wel op bea-nix die zegt dat de leugens regeren, maar er wel leuk en schijnheilig van blijft vreten met (zijn) haar dikke stinkende stront reet? Hoe zieliger/schijtheiliger wil je het nog hebben? Erger is niet mogelijk zou je zo zeggen... Wat een hals zeg! Nee bil je hebt geen blik opengetrokken, maar de humor en imbecilieteit (die er bij de "complotters" meer is) van je eigen spiegelbeeld ontwaart. Het is alleen jammer dat je (om dat in te zien) daar slijmballen als jay voor nodig hebt. Mijn respect (zo je die al had), ben je in ieder geval met dit stuk pornografische proza, voorlopig volledig verloren dorpsgek...

 
At 8:40 a.m., Anonymous Anoniem said...

"Dezelfde emotionele blokkade die er (samen met het antisemitisme dat destijds in Europa heerste) tijdens WOII voor zorgde dat de geallieerde geheime diensten geen actie ondernamen toen men het bestaan van Duitse massavernietigingskampen moest gaan vermoeden."

Wat is dat toch elke keer, die zieke fascinatie van complotters voor Nazi's, Hitler en WOII?

 
At 8:57 a.m., Anonymous Anoniem said...

We waren aan het verzinnen hoe we met deze informatie over 9-11 (en intussen ook op Zapburu) op een rustige, maar effectieve manier naar buiten kunnen treden. Wat ik hier nu zie gebeuren, beschouw ik als een eeuwige herhaling van zetten. De meeste mensen die conspiracy sites lezen, weten toch reeds dat 11 september van geen kanten klopt? En Heilloze Braadspit komt altijd even langs om het tegendeel te beweren... (de flapdrol) Volgens mij heeft hij daar een full-time job aan, al weet ik niet wie hem betaalt. Ik heb wel zo mijn vermoedens.

 
At 9:49 a.m., Anonymous Anoniem said...

Eeuwig hetzelfde complottersgelul over zogenaamd betaalde bloggers. Zelf steken ze enorm veel tijd in het opzetten van honderden papegaaisites waar dan ook honderd keer dezelfde onjuiste informatie op staat, en dan zijn ze verbaasd als er anderen zijn die met hetzelfde fanatisme die gegevens bestrijden.

 
At 9:52 a.m., Anonymous Anoniem said...

En dan zwijg ik nog maar over het enthousiasme waarmee enkelen hier onder verschillende pseudonaampjes de indruk proberen te wekken dat er een heel volk is dat zich met het 9/11 bedrog bezighoudt.

 
At 10:12 a.m., Anonymous Anoniem said...

"En Heilloze Braadspit komt altijd even langs om het tegendeel te beweren... (de flapdrol) Volgens mij heeft hij daar een full-time job aan, al weet ik niet wie hem betaalt. Ik heb wel zo mijn vermoedens."

Ik weet niet hoe vaak ik dit nog moet zeggen maar ik ben braad niet. De gedachte dat er overal betaalde trollen rondlopen die de subversieve meningen van de complotters komen ondermijnen is een grove overschatting van wat er gezegd wordt op zapruder en dergelijke sites. Jullie zetten jezelf toch echt zelf voor paal met de hoeveelheid onzin die jullie uitkramen, daar zijn geen betaalde trollen voor nodig.

 
At 10:35 a.m., Blogger Jay said...

Mijn respect (zo je die al had), ben je in ieder geval met dit stuk pornografische proza, voorlopig volledig verloren dorpsgek...

Gelukkig zit er dan nog een kleine kans in dat het goed komt dan :)

 
At 10:41 a.m., Anonymous Anoniem said...

gelukkig leven we niet allen in het bekrompen leventje van FRED the believer.
Onze trouwe vadelandse patriot,die nog gelooft dat de amerikanen ons kwam bevrijden.
Ik noem het bezetten,maar jullie zijn nog in de waan dat het een bevrijding was.

 
At 10:49 a.m., Anonymous Anoniem said...

Wel eens in Amerika geweest, Sandertje? Vast niet he? Amerikanen zijn engerds op complotsites.

 
At 11:02 a.m., Anonymous Anoniem said...

Duidelijk stuk. Ik vermoed dat de complotters diep van binnen ook wel weten dat zij onzin verkondigen. Maar ja, vanwege persoonlijke motieven moeten ze dit toch doen (het geeft ze een gevoel van eigenwaarde, dat ze ertoe doen, het is een uitlaapklep voor paranoide wanen, etc). Komt iemand droogjes verkondigen dat de ideeen van de complotters op drijfzand zijn gebaseerd, en de complotter rest niets anders dan met het schuim op de lippen in de aanval te gaan. Vervolgens is het wachten op vergelijkingen met nazi's en noem maar op.
Zo voorspelbaar.

 
At 1:21 p.m., Anonymous Anoniem said...

Het gaat niet om vergelijkingen met nazi's etc., maar er zijn gewoon een hoop parallellen, inclusief (massa)psychologische. Hetzelfde fenomeen speelde tijdens Vietnam en in andere landen met andere kunstmatige conflicten. Het is blijkbaar iets universeel-menselijks om "de vijand" altijd extern te willen blijven zien, zelfs als de meeste factoren op interne krachten wijzen. Human nature.

 
At 1:47 p.m., Anonymous Anoniem said...

Crap.

Kom dat land niet in met mijn strafblad.
Zou ook niet willen,want wat heb ik daar te zoeken.
Land van de vrijheid zeggen ze.
Land wat afgepakt is van de oorsprokelijke bewoners.
Indianen.
Compleet uitgemoord.
De bizon ook.
Slaven naartoe gehaald om te werken.
Een rassistisch land.
De meeste hebben een iq van een dropveter.
En om naar amerika te gaan hoef ik niet eens te reizen.
Ik zit al in de 53ste staat van de VS.
Alles is hier amerikaans.

Alleen jammer dat de goeierikken altijd zo snel komen te overlijden in dat dictatorlandje.
martin luther King vond ik wel een echte eerlijke vent die opkwam voor iedereen die onderdrukt werd.
JFK was ook 1 van de goeien.
De VS mag je houden.
Liever kwijt dan rijk.
Eerder de bron van al het kwaad.
Samen met de engelse.

 
At 3:10 p.m., Anonymous Anoniem said...

@rogier

"Operation Northwoods" is ALLEEN afgeschoten door President Kennedy, voor de rest was het door iedereen "approved". Het punt is niet dat het plan uiteindelijk is afgeschoten (gelukkig maar), maar dat dit soort plannen uberhaupt worden beraamd. Dat toont al aan dat de 'Amerikanen doen zoiets niet'-stelling van Billy op z'n zachts gezegd nogal naief is.

 
At 3:48 p.m., Anonymous Anoniem said...

Sander,

Alvorens jij de burgers van de VS beschuldigt van een laag IQ, doe je er goed aan om jouw eigen teksten te checken op spelfouten.

Met de bizon gaat het overigens weer uitstekend.

Vab, zie jij niet in dat jij zelf ook allerlei externe bronnen aanwijst als het kwaad?

 
At 5:03 p.m., Anonymous Anoniem said...

bee
I can speak englisch and ride it down to.
You think the yankees can speak ore ride dutch.
I dont thinks so.
yankees are national thinking human beings en the dont nothing else then there own country.

Moet ik het voor je vertalen,of begrijp je wat ik bedoel te zeggen.

 
At 5:28 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ojaa nog toevoegend op je flutantwoord.
Ken je voorstellen hoe jij gebokt word.
Ik weet niks van jouw.
Je zal wel iets goeds geleerd hebben dat je weet waar je het over hebt.
Ik ben zelf een sul,die vroeger een crimineel was.
Echt een waardeloze vent,die de staat beroofde.
De laatste school waar ik op zat,was een staatsschool waar ze crimineeltjes omvormde om weer terug te keren in de dagelijkse maatschappij.
Oftewel mijn studie sucks.
Met mijn lascertificaatje heb ik er niks van gebakken.

Nu ik wat ouder ben dan destijds heb ik wel wat geleerd in al die jaren.
Niks klakkeloos aannnemen wat men verteld.
Ik heb goed geleefd.
Mag niet klagen en doe ik nog steeds niet.

Ondanks dat ik niet volgens jouw systeempje ben opgegroeid,weet ik zeker dat ik meer kennis in mijn donder heb als jij.
Allereerst dat ik de waarheid durf te accepteren zoals die is.
Ik ga niet zeggen dat ik meer ben als jij,want op andere dingen zal jij ongetwijveld betere kwaliteiten beschikken.

Maar dit onderwerp over hoe de wereld in mekaar zit,ben je een groentje.
En op zielige taalfoutje reageren geeft al aan waar je kennis werkelijk ligt.

 
At 5:53 p.m., Anonymous Anoniem said...

Billetje schrijft: "Per slot van rekening was 9/11 achteraf gezien een enorme zeperd, maar het doel van de 9/11 Commissie (die de ware toedracht geprobeerd heeft te onderzoeken) was toch echt niet de standrechtelijke executie van verantwoordelijken."

Billetje laat wat scheten, en sommigen zijn zo lang dat de voorkant de achterkant kan ruiken en een vieze bek trekt. Wat zegt hij hier in naam van Jupitair, Zeus en al die andere meelopers?
911Commissie was niet uit op op standrechtelijke excecutie van verantwoordelijken?

Heeft Billetje dan eindelijk de lijn van zijn compotters te pakken?

Weet je dat de titel van deze column nog het gekst is?

"W A A R A C H T I G"

Met zo een kop op zo een site en dan niet schizofreen worden, dat is een hele kunst.

 
At 6:19 p.m., Blogger Jay said...

Ja en wat zou Billy nu met de uitdrukking bedoelen anoniempje?

Ik denk zelf persoonlijk dat hij bedoelt dat de commissie niet in het leven is geroepen om de verantwoordelijken, die door hun fouten de grootste terroristische aanslag hebben kunnen laten gebeuren, niet standrechterlijk te executeren

 
At 7:46 p.m., Anonymous Anoniem said...

bee.

het IQ van de amerikanen.

http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelid=DMF08062007_100

 
At 9:14 p.m., Anonymous Anoniem said...

"Ik weet niks van jouw."

"Nu ik wat ouder ben dan destijds heb ik wel wat geleerd in al die jaren."

Nou, ik zou een taalcursus volgen. Echt.

 
At 9:25 p.m., Anonymous Anoniem said...

Crap is crap,en crap blijft crap.

Ook al uitgeluld.
Simpel volkje.

 
At 11:11 a.m., Anonymous Anoniem said...

"Of nieuw onderzoek naar de ware toedracht - datgene waarop complotters tot vervelends toe aandringen - zal leiden tot compleet nieuwe inzichten moet dan ook zeer betwijfeld worden."

Geen idee, feit is wel dat ook leden van de 9/11 commissie stellen dat er informatie is achtergehouden, en nieuw onderzoek op zijn plaats zou zijn.

 
At 11:39 a.m., Anonymous Anoniem said...

"Amerikanen niet in staat moeten worden geacht om zonder enige gewetenswroeging duizenden onschuldige landgenoten om te brengen teneinde een oorlog in een moslimland te ontketenen"

Mja daarmee overtuig je natuurlijk niet figuren die menen dat de amerikaanse overheids vol zitten met gewetenloze psychopaten.

Even aangenomen dat dit zo zou zijn: waarom zouden deze gewetenloze boeven het risico aangaan om op death row te belanden, door zo'n ingewikkeld complot te verzinnen? Als het doel is om moslimlanden aan te vallen hadden ze dat veel simpeler kunnen aanpakken. Bijvoorbeeld door bewijs voor WMD in Irak te faken. En als Bush na de invasie een paar anthrax warheads had neergelegd, hadden ze veel meer internationale steun tegen Iran gekregen.

Daarom vind ik het 9/11 bedrog al enorm onwaarschijnlijk. Dan moet je wel van hele goede argumenten hebben om mij van het tegendeel te overtuigen, dan die onzin over kapers die in leven zijn en Larry "pull it" Silverstein. Extraordinary claims require extraordinary evidence!

 
At 11:43 a.m., Anonymous Anoniem said...

"Geen idee, feit is wel dat ook leden van de 9/11 commissie stellen dat er informatie is achtergehouden, en nieuw onderzoek op zijn plaats zou zijn."

Bovenstaande is weer een voorbeeld van verdraaiing van de feiten.

Keane en Hamilton stellen dat inderdaad informatie is achtergehouden, echter ze menen nog steeds dat het een succesvol onderzoek was en de conclusies terecht.

 
At 11:49 a.m., Anonymous Anoniem said...

Bovendien: wie zou dat onderzoek moeten uitvoeren? De truthers wantrouwen alles dat met de overheid te maken heeft, zelfs FEMA en NIST zitten in het complot, dus wie blijft er dan nog over.

En we weten natuurlijk dat de complotters maar 1 conclusie accepteren: inside job. Anders worden de onderzoekers simpelweg afgedaan als "shills" op basis van flinterdun bewijs (het hoofd van de commissie is een neef van een bankier die zaken doet met de zwager van de dochter van Marvin Bush, of zoiets).

 
At 9:40 p.m., Blogger Terzijde said...

"Maar de essentie wordt vergeten. Zapburu haakt al meteen af bij de overtuiging - want meer is het niet - dat 9.11 een inside job is. Simpelweg omdat, wat je ook van Bush cs mag vinden, Amerikanen niet in staat moeten worden geacht om zonder enige gewetenswroeging hoge kantoorgebouwen neer te halen en duizenden onschuldige landgenoten om te brengen teneinde een oorlog in een moslimland te ontketenen."

Hahaha, wat een overredingskracht zeg. Wat is er met jullie gebeurd? :-)

 

Een reactie posten

<< Home