donderdag, maart 20, 2008

Dutch Bloggies


Zaplog, de sociale bijwagen van Zapruder, is gisteren in Den Haag bekroond met een heuse Dutch Bloggie, maar het eveneens genomineerde Zapruder viel zelf niet in de prijzen: verslagen door Amsterdam Centraal. In elk geval van harte, ook namens Zapburu, u weet wel, die losers die nog niet eens de long list haalden (we nemen onze critici alvast de wind uit de zeilen).

Zaplog viel in de prijzen dank zij het 'geluier' in de categorie politiek met een downgrade voor kanshebber Sargassso. "Lef om standpunten in te nemen, lef om berichten te brengen die je elders niet leest, en lef om ook in eigen kring tegengeluid toe te laten," zo oordeelde de jury over Zaplog.

Maar heeft de jury, die in korte tijd iets van tachtig sites moest beoordelen, wel goed gekeken? "De jury had geen seconde in de gaten gehad dat dit een social blog was," reageerde Zapruder's Patman naderhand zelf ietwat verbaasd. En ook Retecool vond de keuze voor Zaplog erg vreemd. "Zaplog is een rss harvest log. Er staat geen eigen content, maar enkel feeds van andere nieuwssites, dat kan bijvoorbeeld van Elsevier (zaplog) zijn, Indymedia (zaplog), maar ook van Zapruder (zaplog), maar in ieder geval niet van Zaplog zelf."

Nu is dat wat overdreven van die rss feeds, maar het kan moeilijk ontkend worden dat de eigen noeste arbeid van Zapruder is overruled door creatief maar simpel knip- en plakwerk van de achterban. Blokhoofd Patman alias Warp 11: "Volgens mij zat het met Sargasso en Bureau Renkema enzo in één categorie en ik kan me voorstellen dat als ons Zapruder van een social bookmarker zou verliezen, ik me ook achter m'n oren zou krabben. Want wat is er nou cooler dan eigen content? Dat zou dus inderdaad het zwaarst moeten wegen. Volgens mij hebben ze daar bij de Dutch Bloggies jury, ZapLog met Zapruder verwisseld..."

Zapruder kwam de prijs namens de achterban ophalen, maar de bekroonde Zaplog-bloggers hebben tot nu toe alleen een bedankje gekregen. Wel een gratis paddosporenactie opzetten voor de trouwe Zapruder lezer (ter stimulering van de suspicious mind), maar je fans niet laten delen in het Dutch Bloggie-geluk. En dan te bedenken dat de hele achterban inmiddels op restjes paddo's had kunnen trippen.

Labels: ,

20 Comments:

At 8:25 p.m., Anonymous Anoniem said...

De grootste moeite met complotdenken en zelf de hele dag die site's afzoeken voor een eigen debunkverhaaltje.
Zeker een dochteronderneming van de telegraaf.

 
At 8:38 p.m., Anonymous Anoniem said...

Kennen jullie ook zeggen zonder iets anders te eten dan paddo's, wie JFK heeft vermoord.
Degene die in de illussie leeft is de papagaaienbende op deze site.

Ik vraag mij ook af welke populistische politieke partij jullie volgen.
Partij van de onnozelen.

 
At 8:49 p.m., Anonymous Anoniem said...

en deleten maar weer, en de boel op slot.

 
At 9:13 p.m., Anonymous Anoniem said...

"Partij van de onnozelen."

Beter dan de Partij voor de Waarheid. Ken je die nog?

 
At 8:57 a.m., Anonymous Anoniem said...

"Blijf maar hangen in je illussie.
De trein gaat verder en jij blijft achter."
Ik weet wel dat je braad in een trein zou willen afvoeren Sander, maar daar betoon je degenen die toen als vee werden afgevoerd geen dienst mee! Schande Sander, en hiermee laat je zoals gewoonlijk weer eens je joden-fobie preveleren... Ik gan je voordragen bij het c.i.d.i.... (ik ben het zat)

 
At 8:57 a.m., Anonymous Anoniem said...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

 
At 8:58 a.m., Anonymous Anoniem said...

"De grootste moeite met complotdenken en zelf de hele dag die site's afzoeken voor een eigen debunkverhaaltje."

Goh, iemand die nu pas de opzet van dit blog heeft begrepen?

 
At 9:04 a.m., Blogger Billythekid said...

Sander, je speeluurtje is weer voorbij. Ik heb geen zin in nog eens tig Wie vermoordde JFK?-berichten.

 
At 9:15 a.m., Anonymous Anoniem said...

"Hee sandacan.
Alles goed met je."

Je beledigt mij enorm door te denken dat ik (zoals jij hem noemt) 'sandacan' ben. De beste man formuleert op een veel lager niveau...meer op dat van jou Sander!!! Dus schei daar eens snel mee uit goed? Niet meer doen. Bedankt.

 
At 10:29 a.m., Anonymous Anoniem said...

Fred

Goh, iemand die nu pas de opzet van dit blog heeft begrepen?


Nee dat hebben jullie nog niet door.
Debunken is wat anders als trollen.

 
At 10:31 a.m., Anonymous Anoniem said...

Crap

Wie zijn dat dan wel de partij van de waarheid.
Likt me een betere partij als de partij van de onnozel waar jij blijkbaar bij hoort.

 
At 10:46 a.m., Anonymous Anoniem said...

Zoek het even op, slimmerd

 
At 11:02 a.m., Anonymous Anoniem said...

Ik maakte er al enkele malen melding van: de 911-conferentie in Utrecht, georganiseerd door DKNWZ. Deze werd op 16 september gehouden in de Utrechtse Jaarbeurs, en trok ruim 500 belangstellenden. (aldus Johnito op zijn blog)

-Ik vond het programmeren van een toespraak, door Partij voor de Waarheid-lijsttrekker Jan van Aken, nogal misplaatst. Ik wist, zoals wel meer mensen, niet dat ik op een partij-bijeenkomst was beland. Zelfs de conferentieposter werd vervangen door een partijposter op het katheder. Eerlijker, zuiverder en correcter naar het publiek toe, zou het zijn geweest om hem te laten interviewen op het podium. Dit even afgezien van de vraag of ik het eens ben met de partij-standpunten of niet. Maar goed, dat is een klein kritiekpuntje op een verder geslaagde dag.

http://www.loopbaan.nl/site/Mijn%20Loopbaan/De%20loopbaan%20van/Jan%20van%20Aken%20-%

 
At 11:09 a.m., Anonymous Anoniem said...

Ik voorzie hetzelfde met zap-log-ruder en forum...

Een goedlachse Jan van Aken leidt me de trap af naar wat hij gekscherend de 'War Room' noemt, een kelder onder zijn huis met een grote tafel en een white board. Daar vinden temidden van tientallen explosieve boeken (zie Boeken Top 10) vergaderingen plaats van de licht subversieve partij, strijdend voor de waarheid. Het heeft iets van een spannend jongensboek.

Die spanning wordt tastbaar als Van Aken een recente foto laat zien van zijn auto: de zij- en achterruit zijn volledig ingeslagen. En dat in een keurige buurt in Amstelveen. "Volgens de politie doet een junky zoiets niet. Dit lijkt op intimidatie, en zo voelt het ook. Maar ik ga door."

 
At 11:13 a.m., Anonymous Anoniem said...

http://www.lijst14.nl/kandidaten/akenvan/akenvan.html

Bedoel je deze Crap?

 
At 11:23 a.m., Anonymous Anoniem said...

Van harte gefeciliteerd Zapruder! Heel erg verdiend.

En dat doen die Zapruder-gasten dan toch allemaal wel weer heel erg slim qua marketing. Die mannen weten zeker wel waar ze mee bezig zijn. Meteen daarna op hun site een stukje schrijven en weer wat controverse opwerpen. En bovendien alle voedingsbodem voor zwartmakerij zoals deze van Billy wegnemen. They own you Billy. Bigtime.

Heel erg verdiend trouwens, ZapLog roeleert zwaar de pan uit. Mijn favoriete nieuwssite.

 
At 11:46 a.m., Anonymous Anoniem said...

Crap lult dan weer onzin,omdat die partij tenminste nog een aanhang heeft wat de waarheid zoekt en hier 6 onnozele rondlopen die achter de geitenwollensokkeleider aanlopen,die afstamt uit de jaren 70 met zijn peter koelewijn en de rockers.

Wie zijn er nu onnozele hier.

 
At 11:57 a.m., Anonymous Anoniem said...

Die sander

Nog steeds het JFK complottertje aan de man brengen

 
At 12:22 p.m., Anonymous Anoniem said...

"Crap lult dan weer onzin,omdat die partij tenminste nog een aanhang heeft wat de waarheid zoekt""

De Partij voor de Waarheid bestaat al een jaar niet meer. Opgeheven. Aanhang: nul. Verloren tijdens de verkiezingen.

 
At 3:36 p.m., Blogger HP said...

Brekend nieuws:
http://www.geencommentaar.nl/index.php/dutch-bloggies-geeft-prijs-aan-verkeerde

Het is toch zapruder die de Dutch bloggie award voor beste politieke blog heeft gewonnen.

 

Een reactie posten

<< Home