dinsdag, maart 11, 2008

Roelf


Roelf (45) uit Noord Brabant, liefhebber van "Chinees & Friet met stoofvlees" en niet echt een boekenwurm, is uitbater van Worldthechanges, weer zo'n site (met erg veel rood in de vormgeving) waar de complotcliche's je al van verre toelachen. Roelf doet wat honderden alle complotters ook doen: hij schrijft websites over, en voegt daar zijn eigen logica aan toe. Alhoewel, logica?

Roelf vindt het bijvoorbeeld verdacht dat er steeds meer 9/11 complotdenkers komen met hun eigen theorie. "Heeft u zich eigenlijk al eens afgevraagd WAAROM deze berichtgevingen door de overheid met haar geheime organisaties wordt getolereerd en mogelijk zelfs aangemoedigd?"

Die 'complotdenkers' moeten er volgens Roelf voor zorgen dat de waarheid steeds verder wegzakt "in een drijfzand van misleidende berichtgeving."

Nooit gedacht dat er een dag zou komen dat zelfs complotdenkers elkaar zouden wantrouwen.

Maar ja, Roelf is dan ook een beetje heel erg paranoia. Volgens hem hebben de Amerikaanse tv-zenders op 9/11 allemaal dezelfde beelden uitgezonden en na een intensieve speurtocht is Roelf erachter gekomen wie de beelden zou kunnen hebben verzorgd.

Dat is onder meer de Strategic Communications Labs. "Strategic Communication Laboratories has pioneered a new methodology to enable governments and countries to manage their relationships with their key audience groups through more powerful communication," lezen we op de site van deze organisatie die in Engeland is gevestigd. Verstrekt militaire en humanitaire communicatie-campagnes voor overheden, maar dat gaat er bij Roelf natuurlijk niet in. O ja, en Roelf heeft nog zo'n verdachte organisatie ontdekt: Behavioural Dynamics Institute. Ook al Engels. Houdt zich bezig met manipulatie van het groepsgedrag. Hersenspoeling dus. Voeg die twee samen en de tv fakery is een feit.

Een topspeurder is die Roelf. Vindt zomaar een verband tussen volstrekt willekeurige bedrijven en 9/11. Wat friets met stoofvlees al niet teweegbrengen.

Labels: ,

27 Comments:

At 5:51 p.m., Anonymous Anoniem said...

Pas op maar op, Roelf. Billy geilt blijkbaar op je.

 
At 5:55 p.m., Anonymous Anoniem said...

"Pas maar op", bedoelde ik dus.
Instant linguistic incompetence... kun je nagaan wat een power die site van Roelf wel niet heeft.

 
At 6:19 p.m., Anonymous Anoniem said...

Billy, met alle respect, maar dit weblog van jou leest als het weblog van iemand die compleet doorgedraaid is. Ben je niet bang dat je, door nu zelfs mensen als Roelf te bestuderen, zelf net zo geflipt aan het worden bent?

 
At 7:34 p.m., Blogger Billythekid said...

Nee hoor, ik vermaak me nog net zo met de complotters als een jaar geleden.

 
At 7:45 p.m., Anonymous Anoniem said...

Informatief. Toch? Vind ik wel. Heel erg. Godverdomme interessant dit man. Echt wel.

 
At 8:12 p.m., Anonymous Anoniem said...

Inderdaad informatief en illustratief voor hoe complotters 'denken'.

 
At 8:20 p.m., Anonymous Anoniem said...

Helemaal mee eens. Het zijn rare lui die complotters. Ik ben blij wel dat ik tot het selectieve groepje mensen hoor dat alles doorziet. Met Braad als grote leider. Godverdomme man, ben ik blij dat ik jullie ontmoet heb hier op dit blog. Ik dacht echt dat ik nog de laatste normale persoon op aarde was. Maar jullie aanwezigheid heeft me weer kracht gegeven. Ga zo door. De waarheid, onze waarheid zal overwinnen. Dood aan de complotters. Zij zullen uiteindelijk gaan inzien dat wij het ware woord verkondigen, wij en alleen wij. Nouja, eigenlijk natuurlijk Braad, maar ik ben blij dat ik hem mag napraten.

Bedankt.

Geeft me weer hoop.

Eindelijk.

 
At 8:23 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ik wil graag geld storten om deze beweging nog meer kracht te geven. Vergeef me als ik doordraaf, maar uiteindelijk zullen er waarheidskerken worden gebouwd, ik weet het zeker. En het woord Braads zal door de straten galmen. Met Billy als zijn trouwe tekstschrijver.

Op die dag zal ik met jullie mee marcheren. Trots als een pauw!

Halleluja!!!! De waarheid, onze waarheid, zal overwinnen en de toorn van onze leider zal neerdalen op een ieder die ergens wat achter zoekt.

Nogmaals bedankt jongens, Roger, HP, Braad, Billy, jullie geven me het gevoel dat er mensen zijn zoals ik.

 
At 8:27 p.m., Anonymous Anoniem said...

Mag ik ook een soort van marslied voorstellen?

Als we dan met z'n allen, zes of zeven sterk op pad gaan, moet er toch zeker ook gezongen worden?

"Im Wald, im grünen Walde,
Da steht ein Försterhaus, :|
Da schauet jeden Morgen,
So frisch und frei von Sorgen,
|: Des Försters Töchterlein heraus, :|
Ta-ra-la-la, ta-ra-la-la,
Des Försters Töchterlein ganz frisch heraus,
Ta-ra-la-la, ta-ra-la-la,
Des Försters Töchterlein heraus.
Lore, Lore, Lore, Lore,
Schön sind die Mädchen
Von siebzehn, achtzehn Jahr.
Lore, Lore, Lore, Lore,
Schöne Mädchen gibt es überall;
|: Und kommt der Frühling in das Tal,
Grüß mir die Lore noch einmal, ade, ade, ade. :|
Der Förster und die Tochter,
Die schossen beide gut. :|
Der Förster schoß das Hirschlein,
Die Tochter traf das Bürschlein
|: Tief in das junge Herz hinein. :|
Ta-ra-la-la, ta-ra-la-la,
Tief in das junge, junge Herz hinein,
Ta-ra-la-la, ta-ra-la-la,
Tief in das junge Herz hinein.
Lore, Lore, . . . . .
|: Steh' ich auf Bergeshöhen,
Schau über Täler hin, :|
Dann sehe ich so gerne
Aus weiter Ferne,
|: Das Haus der jungen Försterin. :|
Ta-ra-la-la, ta-ra-la-la,
Das Haus der jungen, jungen Försterin,
Ta-ra-la-la, ta-ra-la-la,
Das Haus der jungen Försterin.
Lore, Lore, . . . "

Mooi krachtig marslied.

 
At 8:43 p.m., Anonymous Anoniem said...

Dus jij vindt dat we Roelf serieus moeten nemen, anoniem? Open mind enzo, was het toch?

 
At 9:54 p.m., Anonymous Anoniem said...

"Ik wil graag geld storten om deze beweging nog meer kracht te geven. "

Welke beweging mag dat danwel zijn?

 
At 10:02 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ja, we hebben nog geen naam he?

Mag ik een voorstel doen? Wat dachten jullie van 'The church of Braath'. Schrijven we ZIJN naam een beetje occult.

Of, misschien wat speelsers:

'Billy's Blatende Bende'.

Kortweg: BBB. Dat geeft een soort van herkenning met andere gelijkgezinde groeperingen die zich bediende van 3-letterige acroniemen.

Laten we snel beginnen, we zijn nog maar met weinigen. De complotter rukt op. We zijn omsingeld. Ik zie het nu duidelijk. Iedereen moet de waarheid, onze waarheid weten. Nee, voelen.

Jij hoort ook bij ons. Het voelt voor mij aan als een familie. Voor jou ook?

 
At 10:16 p.m., Blogger HP said...

Masterlijke satire weer Billy! Ons mysterieuze anoniempje doet het ook niet onaardig trouwens, wie o wie gaat er toch schuil achter deze onbekende figuur? Kom op, maak je eens bekend, niet zo bescheiden!

 
At 10:51 p.m., Anonymous Anoniem said...

"Jij hoort ook bij ons. Het voelt voor mij aan als een familie. Voor jou ook?"

Nou neen, het wij-gevoel dat we een beweging zijn vind ik vooral iets voor de complottertjes. Dit is gewoon een eenmansblog over de onzin die op complotgebied te vinden is op internet en in de media..

 
At 6:01 a.m., Anonymous Anoniem said...

Wat een goed initiatief toch. Ik kan er niet over uitgepraat raken.

Ik sprak laatst met een buurman, en die had ook al complotverhalen. Is er al een register waar je dit soort lui kunnen vastleggen?

Niets dan lof voor deze beweging. Voor de buitenwereld mag het dan misschien raar lijken dat we alle onzin in de wereld zo selectief aanpakken, maar ik ben het er mee eens. Er moeten gewoon keuzes gemaakt worden. Bovendien het je met de compolotters ook wel de meeste normale mensen te pakken, dus zo raar is die inschatting van Billy niet.

Is Braad altijd al onze leider geweest? Hij komt zo bescheiden over. Sjappoo!

 
At 9:56 a.m., Anonymous Anoniem said...

Het zal wel weer iets typisch van complottertjes zijn om overal "bewegingen" in te zien.
Dit is gewoon het blog van Billy hoor; die lacht jullie uit, en wij lachen mee.
Daar moet je het mee doen.

 
At 1:17 p.m., Anonymous Anoniem said...

OpenID braadspitt zei...

Het zal wel weer iets typisch van complottertjes zijn om overal "bewegingen" in te zien.
Dit is gewoon het blog van Billy hoor; die lacht jullie uit, en wij lachen mee.
Daar moet je het mee doen.

er word hier ook flink gelachen om jou braad. dagelijks even kijken hoe je jezelf weer te kijk zet met dat obsessieve geneuzel over complottertjes.
onbetaalbaar, en mischien nog wel leuker dan die complottertjes logica...

 
At 2:38 p.m., Anonymous Anoniem said...

vooral blijven lachen, maar het gaat erom waarom je lacht.

Niet vergeten: het zijn de complottertjes die dag-in-dag-uit moord en brand roepen, het altijd beter weten dan mensen die ergens verstand van hebben, en zich nooit iets gelegen laten liggen aan feiten.

Het blijft hilarisch om te zien hoe zo'n groep idioten zichzelf een leidende rol toedichten als de denkende elite die vanallesennogwat zogenaamd doorheeft.

Ik kan per complottertjesuitspraak prima aangeven waar de schoen wringt, waar de fout in de logica zit, etc.
Andersom kunnen comoplottertjes dat niet; het blijft altijd hangen in gekrakeel over "typische debunkertactieken", "dan ben je wel heel naïef", "dat is disinfo" etc. etc. en meer van dat soort aspecifieke algemeenheden.

Het is volstrekt ongelijkwaardig. (en voorspelbaar, want ik weet nu al wat je daarop gaat zeggen.)

 
At 3:22 p.m., Anonymous Anoniem said...

"Het is volstrekt ongelijkwaardig."

Daarom ben jij ook onze Gouwleider Braad. Jij gaat voorop in onze strijd tegen het Complotsjewisme. Net zo lang zullen wij door de velden en bossen marcheren, totdat de laatste complotter is ausgerot. Wij zullen niet versagen! Mars ein-zwei-drei, achter Gouwleider Braad aan!

 
At 3:32 p.m., Anonymous Anoniem said...

en zie je.. dan zijn we weer terug bij de vorige comments.. gaat ie weer lullen over bewegingen en leiders en weet ik wat..

het tekent de complotdenker.

 
At 3:54 p.m., Anonymous Anoniem said...

gewoon lachen om twee uitersten van stompzinnigheid ,braad vs de complotterjes ;)

 
At 4:15 p.m., Anonymous Anoniem said...

"gewoon lachen om twee uitersten van stompzinnigheid ,braad vs de complotterjes"

Inderdaad. :)

 
At 4:46 p.m., Blogger HP said...

LOL, gaan de complottertjes hier nu objectiviteit veinzen?

 
At 5:11 p.m., Anonymous Anoniem said...

pcies, het zal niet lang duren of ze gaan gewoon weer het complottertje uithangen.

Tis niet voor niks dat 'anoniem' te laf is om een nick te nemen, en het is nog maar afwachten of 'robert' onder dezelfde naam blijft reageren en vertellen wat ie nu echt denkt.

 
At 6:50 p.m., Anonymous Anoniem said...

"pcies, het zal niet lang duren of ze gaan gewoon weer het complottertje uithangen."

Daarom zijn wij ook zo blij dat jij onze gouwleider bent braad, jij gaat voorop in de strijd tegen de complottertjes.

Zonder braad krijgen de conmplottertjes de overhand, vandaar mijn mateloze adoratie van onze Grote Leider Braadspitt.

 
At 7:50 p.m., Anonymous Anoniem said...

Complottertjes krijgen helemaal niet de overhand; ze zijn alleen veel meer zichtbaar dan in de tijd voor het internet.
Ze zullen altijd een deel vormen van de populatie, dat gaat nooit weg. Maar het blijft altijd beperkt tot het deel van de mensen dat categorisch weigert een mening te vormen op basis van logica en rationele argumenten.

 
At 7:50 p.m., Anonymous Anoniem said...

"Ik sprak laatst met een buurman, en die had ook al complotverhalen. Is er al een register waar je dit soort lui kunnen vastleggen?"

Probeer de plaatselijke GGZ eens....

 

Een reactie posten

<< Home