maandag, november 20, 2006

Pleepooiers


Wie zondag jongsleden afstemde op SBS6 om het slot van de dramaserie The path to 9/11 over de aanslagen in New York te bekijken, werd tot zijn verbazing ineens getrakteerd op Coming To America met Eddie Murphy.

Wat wil het geval? De omstreden Amerikaanse serie scoorde drie weken lang matige kijkcijfers op de zondagavond. Vorige week zondag werd het 'dieptepunt' met 298.000 kijkers bereikt. Daarop besloot SBS 6 het vierde en laatste deel van de reeks afgelopen donderdag rond 23.40 uur uit te zenden. Dat was natuurlijk iedere kijker (ondergetekende ook) ontgaan, getuige woedende reacties op het SBS forum. Pleepooiers, lazen we ergens.

Maar ja, SBS scoort natuurlijk liever met Eddie Murphy, die ten minste 579.000 kijkers trok en de adverteerders tevreden hield. De laatste aflevering van Path to 9/11 trok niet meer dan 154.000 die-hards.

Op zich was het ook niet zo verstandig om nu nog eens te komen met een serie over 9/11, maar blijkbaar kon SBS de reeks niet eerder aankopen. Bovendien werd er veel gevraagd van de kijker. De serie werd gekenmerkt door een erg onrustige - soms hoofdpijn veroorzakende - cameravoering en de gebeurtenissen die leidden tot 9/11 werden over drie lange afleveringen uitgesmeerd voordat het moment supreme aan bod kwam. Helemaal waarheidsgetrouw was de serie verder ook niet, maar Path to 9/11 legde wel het falende beleid van de Amerikaanse regering bloot, precies het aspect dat complotdenkers maar niet willen geloven of accepteren.

De geringe belangstelling voor de serie is in elk geval al geen goed nieuws voor Lijst 14, die deze week in een kettingbrief nog maar eens hamerde op het '9/11 verhaal'. Een verhaal dat kennelijk niet echt meer leeft.

Labels:

14 Comments:

At 7:46 p.m., Anonymous Anoniem said...

Het verhaal leeft echt nog wel.

Ik ken een 911 website met iedere dag nieuwe stukjes en levendige discussies.

Oja, kun je iets aan die anonieme posters doen Billy?

Eén anonieme blogger is al voldoende.

 
At 7:53 p.m., Blogger Billythekid said...

"Oja, kun je iets aan die anonieme posters doen Billy?"

Je kunt door "Other" te kiezen zelf een naam verzinnen. Zo moeilijk is dat toch niet?

 
At 10:27 p.m., Anonymous Anoniem said...

Tsja Billy, het 911 verhaal leeft natuurlijk nog wel, jj en ik bevestigen dat wederom door erover te schrijven, niet? En dit wil ik nog eens kwijt: complotdenkers zijn we allemaal, alleen de één gelooft in een groot, de ander in een klein complot, niet? Alles is relatief, niet? Ik geloof in elk geval niet iets omdat het door jou of patman of braad wordt geschreven, dat vind ik zwak aan je verhaaltjes, want je plaatst mij in een hokje, of probeert het op zijn minst, van complotdenkers, alleen al omdat ik een groot complot allerminst uitsluit.

Dat al dan niet afschaffen van die anonimiteit op je site vind ik wel een interessante vraag, doet me (een beetje) denken aan het al dan niet afschaffen van de boerka. Wat vinden jullie daarvan? Ik weet het niet...ik denk geloof ik toch dat dat vrij onnederlands is, want met het argument van terrorismedreging kom je nergens als je niet ook sinterklazen en zwarte pieten verbiedt...een moslimerrorist zou zich gemakkelijk kunnen vermommen namelijk, in boerka of zwarte schmink of witte baard :)...en het punt van onderdrukking van vrouwen snijdt ook geen hout denk ik, want vrouwen hoeven zich niet te laten onderdrukken, net zo min als mannen. Dát is nederland, daar zijn wij goed in, in realisme. Niet?

 
At 10:52 p.m., Anonymous Anoniem said...

Dit kan beter Billy. Je blogje is echt entertainment en soms, heel soms heb je zelfs een punt. Maar nu hinkelen je stukjes echt over de eindstreep. Nadeel van reactief zijn. Je bent van de fouten van anderen afhankelijk.
Maar ik blijf je volgen. Al geef ik je nog een maand of twee..

Cheers,
Donkerdoorn

 
At 11:17 p.m., Anonymous Anoniem said...

Klap 'ns in je handjes, Bolly.

 
At 11:31 p.m., Anonymous Anoniem said...

ik geef je as long as it takes, aanvalluuuhhh

 
At 11:35 p.m., Anonymous Anoniem said...

Zijn de holocaustontkenners op hier?

 
At 12:27 a.m., Anonymous Anoniem said...

lager..

 
At 7:17 a.m., Blogger Billythekid said...

"Tsja Billy, het 911 verhaal leeft natuurlijk nog wel, jj en ik bevestigen dat wederom door erover te schrijven, niet?"

Ja, bij sommigen, maar niet bij de grote massa. Dat was het punt van dit stukje.

 
At 7:51 a.m., Blogger Billythekid said...

"Al geef ik je nog een maand of twee.."

Dat sluit ik niet uit. Als er niks meer te melden valt, gaat de 'winkel' dicht. Dat was ik al in september van plan, maar ik heb er nu nog schik in.

 
At 8:34 a.m., Anonymous Anoniem said...

Schik misschien wel, maar iets te melden...

 
At 11:56 a.m., Blogger Jay said...

Ach, zolang jullie ook eigenlijk niks te melden hebben, maar toch maar door blijven gaan, zie ik niet in waarom Billy dan maar gelijk moet stoppen :)

 
At 7:09 p.m., Anonymous Anoniem said...

@ braad:
Ik bezoek deze site geloof ik ook meer om de reacties dan de verhaaltjes. Ik vraag me trouwens af: ben ik "jouws inziens" een complottertje? Ik vind in elk geval de discussie erg interessant, beide kanten van het verhaal lezen, en dat gebeurt dus in de reacties...ik begrijp dat er discussie is over of je al dan niet geband bent van de zapruder site...is dat nou wel of niet zo?...en wat zeg jij ervan pacman? Allebei nog hetzelfde? Hoe dan ook, mocht het zo zijn, dan ben ik het daar niet mee eens, net zo min als met het verbod op het dragen van een boerka in de Dirk of het dragen van een kruis om je nek bij de british airways. Alsof je een ander (zonder lichamelijk geweld) iets kunt opdringen. Ik bedoel,het kan wel, maar alleen als die ander het toestaat. Zeg je zegje zeg ik.

@ billy hetzelfde, en daarbij dat ik denk dat jij een groot publiek (terecht:) zou waarderen...dus wat lul je nou tegen een man of 10 als het je nog schikt? Dan zal de lol er vast snel van af zijn voor je en geef ik je nog een week of 2.

 
At 8:33 p.m., Blogger Billythekid said...

"billy hetzelfde, en daarbij dat ik denk dat jij een groot publiek (terecht:) zou waarderen...dus wat lul je nou tegen een man of 10 als het je nog schikt?"

Veel begrijp ik er eerlijk gezegd niet van, maar afgaande op je eerdere reacties ben je volgens mij een 'softe' believer die zou willen dat we ook de 'andere kant' eens serieus nemen, alsof de waarheid precies in het midden ligt. Zo simpel ligt dat niet. Indien de feiten echt overtuigen en de gebeurtenissen logisch verklaard kunnen worden geloven we hier met zijn allen in elk complot. Maar daar gaat de discussie nou juist over.

 

Een reactie posten

<< Home