woensdag, februari 14, 2007

Verdraaiingen & onwaarheden


Billy was de laatste dagen ondergedoken vanwege zijn meest schaamteloze poging tot een parodie op het complotdenken, een verhaal over de koerende duiven P.uncia en Tamara die steeds vaker de commentaren bij Ditkannietwaarzijn domineren. Het was een stuk "vol verdraaiingen, onwaarheden, suggesties en veronderstellingen", zo schreef Nocturnal, die iets heel hoogs moet zijn bij DKNWZ omdat hij van alles op de hoogte is.

Wij hadden namelijk gesuggereerd dat het geheimzinnige duo een geautomatiseerde bot van de AIVD moest zijn, gevoed met quasi-menselijkheid, een beetje warsigheid, kennis van ouwe lullen muziek (Moody Blues) en potjes Latijn. Een sluwe poging om de radicale koers van de staatsgevaarlijke complotters te breken.

Klopt niks van, reageert Nocturnal boos. Want P.uncia en Tamara bestaan echt, waarbij Tamara "ongeveer 36" moet zijn, en niet vijftig plus, zoals we foutief hadden gegokt. Daarnaast heeft Tamara ook nog een site genoemd die wij helemaal over het hoofd hadden gezien. "Kennelijk weer te veel moeite om maar diep genoeg te spitten naar de echte waarheid."

Tamara's website de echte waarheid? Snel gingen we kijken. Tamara, voor alle duidelijkheid, is Tamara Bergfeld, politiek adviseuse en vrijwilliger armoedebestrijding die vorig jaar Tamara's Open Partij heeft opgericht. Volgens haar site wordt er te weinig geluisterd naar de mensen in het land, op de straat, in de file, op de markt. Iedereen is een ervaringsdeskundige en die schat van kennis wilde TOP de politiek in brengen. Dat is alleen niet gelukt, want bij de Tweede Kamer verkiezingen kwamen er niet voldoende steunbetuigingen binnen. En er was nog een probleem: de partij had nog geen programma, want dat moest door de kiezers zelf worden ingevuld.

Wees eerlijk, complotters, zo'n partij verzin je niet.

En er is nog iets vreemds. Tamara zegt zeer belezen te zijn en eigenlijk niet van internet te houden. "Ik ben nooit zo'n beeldbuisklever geweest, en internet kan me ook niet lang genoeg boeien," lezen we in een van haar vele commentaren bij Ditkannietwaarzijn. "Maar ik verwonder mij dagelijks, dat ik daar steeds meer een zeldzaamheid in ben. Waar zijn ze, die boeken-vreters, de wormen. Zelfs in de oude boeken-winkels gaat het over: inscannen. Digitaal, digitaal. En ik maar tussen het antiek leven, met liefde dat wel."

Maar ondertussen is het wel Tamara die zich een breuk reageert bij DKNWZ, waar ze volgens Nocturnal ook nog als moderator fungeert. En hoe rijm je haar belezenheid met deze zin op haar site: "Op dit moment zijn we hard aan het werk om alle suggestie en vragen die ons bereikt hebben te verwerken in het Verkiezings ABC. Ook wordt de steil aangepast."

Van zo'n zin sla je stijl achterover.

In de commentaren bij het vorige stukje meldt Tamara ook nog dat ze in een (1) dag het hele NIST rapport over de aanslagen van 9/11 heeft gelezen: 10.000 pagina's, oftewel 417 pagina's per uur, dus zo'n 7 pagina's per minuut. Oftewel: 8,5 seconde per pagina en dat 24 uur achter elkaar, zonder pauze.

Billy weet het zeker: Tamara is een AIVD bot. Alleen Superman kan sneller lezen. Wil de echte Tamara die op de bijgaande foto demonstratief haar jasje dichtknoopt zich aub melden?

12 Comments:

At 5:16 p.m., Anonymous Anoniem said...

Gezellig toch, iedereen is welkom bij DKNWZ, ook de AIVD ;)

 
At 5:55 p.m., Anonymous Anoniem said...

"In de commentaren bij het vorige stukje meldt Tamara ook nog dat ze in een (1) dag het hele NIST rapport over de aanslagen van 9/11 heeft gelezen: 10.000 pagina's, oftewel 417 pagina's per uur, dus zo'n 7 pagina's per minuut. Oftewel: 8,5 seconde per pagina en dat 24 uur achter elkaar, zonder pauze.

Billy weet het zeker: Tamara is een AIVD bot. Alleen Superman kan sneller lezen."

Overdrijven is ook een vak. Er zijn mensen die wel zo snel kunnen lezen.

 
At 5:57 p.m., Anonymous Anoniem said...

Hee! BillyTheKid, goed speurwerk.
Happy Valentine.
Je bent een dag te vroeg terug gekomen?
Inspiratie?

Nee, geen 10.000 paginas NIST, wel wat verkrijgbaar was.

(wat ik kon vinden)

Dat is inderdaad niet het gehele rapport.(alleen dat wist ik toen nog niet, sorry)
Goed gedaan hoor Billy!

Wat ik in de middag heb gelezen besloeg 1/10 daarvan.
Later op de dag vond ik de juiste linkjes, en kwamen daar in de avond nog 1500 paginas bij.

En in midden in de nacht, hield ik me bezig met kleine zij-sprongentjes in het rapport. (800 paginas)

En ik kan inderdaad: veel en snel lezen. Ik lees met gemak n dikke pil in 2/3 uur uit. Dat is een kwestie van aanleg en oefening.

De taal-fouten heb ik expres niet laten redigeren. Dat is algemeen bekend.

Aangezien het kabinet, eerder viel dan in de verwachting lag, was het onmogelijk voor de andere mensen op mijn lijst, om mee te doen.

Ik ben voor spek en bonen, doorgegaan.
En ik hou niet zo, van opgeven.
Ach, er is een kamerlid met evenveel stemmen landelijk, als ik in 1 kieskring. :)


Verder heb je deze keer beter gelezen.
Maar nog niet goed genoeg. Daarin ben je niet de enige. Ik heb inderdaad niet over mijn website geschreven, maar het adres van 1 blog neergezet.

Ik heb internet, omdat dat nu eenmaal nodig was in verband met de verkiezingen.

Ik ben bezig 2 boeken af te ronden, en schrijf er 1 over internet/radicalisatie/en de vrijheid om een eigen mening erop na te houden. Waar ligt de grens?

Er zijn diverse sites waar ik ook de moeite voor neem om te reageren.

Ik zit toch achter de computer en surf flink over het net voor onderzoek.

Ik bekijk dus veel websites, tot het einde van deze maand, en ben niet van plan mijn internet-aansluiting te behouden.

Het is best handig, maar boeit me onvoldoende.

Mocht je zeker willen weten, dat ik echt
Tamara ben, dan kun je me natuurlijk gewoon n mailtje sturen.

Mijn site gaat er morgen af, de info staat nu op n blog, maar mijn E-mail adres blijft voorlopig bereikbaar.

Greetings:
Tamara

 
At 6:37 p.m., Blogger Billythekid said...

Tamara, je lijkt me een nuchtere meid die verdwaald is bij DKNWZ. En niet te veel van die enge rapporten lezen, hoor. Krijg je erge hoofdpijn van. Hier is het trouwens veel leuker.

Alleen moeten we het nog wel even hebben over je streepjesfobie. Je past de nieuwe spelling te resoluut toe: het is weliswaar eau-de-colognefles, maar niet zij-sprongetjes of boeken-winkels. Wist je al dat de NWO ook onze spelling bepaalt?

 
At 6:38 p.m., Blogger Jay said...

Mag ik je dan in ieder geval veel succes wensen in het politieke slachtveld Tamara?

Zo niet dan doe ik het toch ;)

Dus veel succes met je politieke loopbaan!

 
At 6:42 p.m., Blogger Jay said...

Hier is het trouwens veel leuker.

Precies, hier kunnen we tenminste nog om de dingen lachen :)

Al die serieuze berichten op DKNWZ wordt je ook niet vrolijker van eerlijk gezegd al zijn de reacties daarentegen dan weer wel leuk ;)

 
At 6:54 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ik kan er ook wel om lachen. Billy als de Albert Verlinde van complotland, met speelse luchtige stukjes tekst waarin hij voonamelijk zijn persoonlijke mening weergeeft over forumbezoekers.
911boulevard.

 
At 10:10 p.m., Anonymous Anoniem said...

Hi, Billy! (En BillyTheKid fans)

Die streepjes, zijn de nieuwe spellling?
Ik heb tientallen hele boze E-mails gehad over die streepjes, en je bent de eerste die hier mee komt! Het is meer mijn schrijf wijze. Ik maak mijn hele leven al schrijf fouten, die redelijk stom zijn. Hihi. Ik probeer de streepjes af te leren, en ben ook al weer n tijdje met een ongeslaagde D-DT-T poging bezig.

Dat NWO..Tja, ik hield me nooit bezig met zulks, en nog steeds niet. Een saai rapport lezen, houd me een beetje bij de les. Het komt wel eens voor dat ik n stukje moet (tja,huur betalen) schrijven, over n onderwerp, dat mij geen ene hol kan boeien. Toch duik ik er dan in. Zo n NIST-rapport is eigenlijk n surrogaat voor puzzellen.

DKNWZ daar ben ik beland, omdat ik onderzoek doe naar vrije meningsuiting.

Ik ben zelf nogal vrij in mijn mening.;)
De nieuwe wetgeving gaat de grens van wat wel of niet mag, n nog grijzer gebied maken dan het al is.

Ik ben n enorme Albert verlinden-fan. Stel je voor: dat hij zn mond moest houden.

Tja, de politiek, dat ga ik alleen echt niet redden. Ik hoop, en blijf hopen, dat er bij de volgende verkiezingen, mensen naar voren zulen stappen, met hun hart en verstand op de juiste plek.

Ik vind dit inderdaad n leuke site, daarom heb ik op mn TOP-blog ook reclame voor je gemaakt.

Oke, mn telefoon gaat.

Greetings:

Tamara

Jay, ik vind je n schatje.

 
At 10:24 p.m., Blogger Jay said...

Hahaha, dank je Tamara ;)

Dan ben je enige hier, want een ander noemde me nog psychisch gestoord hier pas geleden :)

Mijn vrienden noemen me eerder prettig gestoord, dus ik hou het daar wel bij ;)

Goeie vriend van me is ook met politiek bezig en ik ben wel eens naar raadsvergaderingen geweest en dat was best interessant. Al vond ik een vergadering houden over op welke dagen er vergaderd moest worden wel erg overdreven eerlijk gezegd ;) Maar das de politiek he :)

 
At 11:25 p.m., Anonymous Anoniem said...

Jay: psychisch gestoord? Hihi, nou iedereen weet, dat mensen die zich snel met zulke termen bedienen, of er hun poen mee verdienen, meestal zelf: Knetter zijn.

Ach, ik heb ook je oude commentaar gelezen, op n ander Topic. Je komt over als n persoon met ladingen geduld.

En ik vind je dus n schatje. Nu blijf ik ook altijd wel (redelijk) nuchter en netjes.
Maar zou echt geen trek hebben in de shit die jij over je heen krijgt.

Dat geld ook voor Billy. Mensen mogen schrijven/denken wat ze willen: Begin niet over zn schrijf talent.
Want dat heeft ie. Punt!

De politiek. Zoals we met zn allen de laatste jaren hebben kunnen waarnemen, heeft de politiek het vooral druk met zichzelf. Of is er wel eens n kabinet gevallen vanwege ons welzijn?

Gelukkig ken ik ook persoonlijk wat politici, en ben ik dus (nog) niet verbitterd. Maar ik maak me wel zorgen.

De mensen die Jays en Billys en ook de DKNWZers afkraken, zomaar uit het niets, moeten zich grondig laten nakijken.

Ik heb niks met 9/11 complot gedachten.
Het is gebeurt, over. Basta! We leven in het nu. Onderwerpen als: de gevolgen van 9/11 en de nieuwe EU-wet, zijn te belangenrijk om aan voorbij te gaan.

En hoe Billys enz en DKNWZers enz. over elkaar denken, maakt mij niets uit.

Als er maar debat is, en aandacht aan deze onderwerpen wordt besteed.

Ik heb zelf geen idee hoeveel mensen Billy DKNWZ of soortgelijke fora lezen/bezoeken. Maar ik hoop dat het er redelijk veel zijn, en anders heel veel gaan worden.

Hoe dan ook, mensen moeten heel hard gaan nadenken over hun privecy.
Willen ze die echt opgeven? Hun mening voor zich houden? Een opgedrongen EU-wet, met alle vrijheids beperkende gevolgen gaan slikken?

Ik zit niet te wachten op n opstand.
Wel een stevig debat.
En waarom zou dat niet deels, op internet plaats kunnen vinden?

Goed, ik wordt weer gebeld, het is Valentijn, wat in mijn geval betekent: het troosten van n paar single vriendinnen.

Zucht. :)

Greetings:

Tamara

 
At 11:31 p.m., Anonymous Anoniem said...

Billy, wat denk je dr van om n pocket- boekje uit te geven? Je schrijft echt lekker. Zo n boekje is n kluifje dat n half-dode hond nog laat ontwaken!

Eeeh, even tussen ons: Waren deze streepjes rechtvaardig?

NEE?

Auw... :)

Tamara

 
At 1:25 a.m., Anonymous Anoniem said...

ding-dong ♫
Wake-up call for Billy-san!
Filmpje!
dong-ding ♫
♫ ting-tong ♫

 

Een reactie posten

<< Home