zondag, maart 25, 2007

Simulaties



Spooked is de complotter van de flinterdunne theorietjes. We stellen ons deze Amerikaan voor als een gedreven dertiger die dag in dag uit met roodaangelopen hoofd net zo lang naar een foto of een video tuurt totdat hij iets merkwaardigs meent te zien. Bijvoorbeeld Vlucht UA 175, die zich op 11 september 2001 in de Zuidtoren boorde. Vergelijk dat nou eens met een afbeelding van een willekeurige Boeing 767-200 uit een vluchtsimulator en ja hoor, de gesimuleerde Boeing ziet er zogenaamd anders uit. Spooked: "Isn't this video footage one of the most CENTRAL ASPECTS of all of 9/11? Shouldn't the abnormalities I've described been used in a court of law to charge the film-makers as being part of the 9/11 conspiracy by now?"

Uit de toch al niet al te heldere opnamen meent Spooked ook nog eens af te kunnen leiden dat het vliegtuig de Zuidtoren helemaal niet heeft kunnen raken. Kennelijk doet de vraag of de simulaties de werkelijkheid ook maar enigszins benaderen er niet meer toe. Maar wie zoals Spooked 9/11 navelstaarderij koppelt aan zelfillusie kan makkelijk dertien in een dozijn complotten verzinnen. Wat hij ook doet.

De reacties zijn er dan ook naar: "This is the problem with the Internet - some clowns think that actual research is done by viewing YouTube videos."

"DAMN good point - only a fool and an idiot or someone from Spooks place (but I repeat myself) would try to apply any sort of scientific analysis to a fuzzy, blurry, hazy video image off a computer and state categorically that such-and-such is the case."

Het zit onze Spooked duidelijk niet lekker: "I am especially tired of the fucking trolls and their games. I'm so tired of people who simply cannot make any sort of logical argument and can't seem to make any sort of reasonable assessment of anything."

Waarmee hij onbedoeld zijn eigen falen beschrijft.

22 Comments:

At 9:14 a.m., Anonymous Anoniem said...

We stellen onze billy voor als een gedreven dertiger die dag in dag uit met roodaangelopen hoofd net zo lang naar complotsites tuurt totdat hij iets merkwaardigs meent te zien. Zodat billy dan weer een geweldig cinisch verhaal kan schrijven waarin hij zijn ‘fetisch’ voor de 'complotdenker' en zijn ‘belachelijke theorie’ kan botvieren. De verhaaltjes van willekeurige complotdenkers , forumgangers en andere 'gelovige' gebruikt/bewerkt hij dan om aan te tonen dat er toch echt een steeds grotere groep van de westerse mensheid lijd aan waanideen over machtige aandeelhouders van grote multinationals en centrale banken die overheidsfuncionarissen beinvloeden en sturen om daar zelf gewin uit te halen/beter van te worden.
gelukkig hebben alle (5a10) vaste lezers van deze blog haarfijn door dat dit een niet logisch en belachelijke veronderstelling is van deze steeds grotere wordende groep domme complotters.

Bless you Billy.

 
At 9:48 a.m., Anonymous Anoniem said...

Waar ik mij elke keer weer over verbaas is dat de complotters hun aantallen steeds groter inschatten. Welk NIPO onderzoek heeft dat uitgewezen? Hoe tel je zoiets?

 
At 9:57 a.m., Anonymous Anoniem said...

'9/11 complotdenkers

911 Complotdenkers volgt op ludieke, soms serieuze wijze, het almaar UITDIJEND gezelschap 11/9-conspiratoren in Nederland en daarbuiten.

Billy heeft ALTIJD gelijk rogier ;-)

 
At 11:05 a.m., Blogger Billythekid said...

Zowel mijn leeftijd als de kleur van mijn hoofd is verkeerd geschat ;)

Het leukst is die opmerking over
aandeelhouders van grote multinationals en centrale banken die overheidsfuncionarissen beinvloeden en sturen om daar zelf gewin uit te halen/beter van te worden. Leg dat eens voor aan de VEB.

 
At 11:07 a.m., Anonymous Anoniem said...

Hee, een MS Flight Simulator scenery van New York MET de Twin Towers! Die zoek ik al een tijdje. Als iemand die zou weten te vinden (voor FS2004) zou ik erg dankbaar zijn!

In mijn versie zit er een groot gat op Ground Zero; het lukt me wel om er een propellorvliegtuigje op te landen, maar ik wil natuurlijk Boeings crashen in de Twin Towers. :)

 
At 12:01 p.m., Anonymous Anoniem said...

ik ga als elke willekeurige 'normale' nederlander er vanuit dat de VEB dat soort praktijken ver van zich werpt beste billy.

 
At 12:24 p.m., Anonymous Anoniem said...

Dat zijn anders ook aandeelhouders van sommige van die banken, beste! Daar zit je denkfout: dat er een klein geheim groepje is dat de dienst uitmaakt.

 
At 4:01 p.m., Anonymous Anoniem said...

Billy,

Kun je wat statestieken vrijgeven van je site?
Ik ben erg benieuwd naar het aantal vaste bezoekers.

Mischien kunnen we een keer met z`n zevenen een hapje gaan eten.

 
At 4:47 p.m., Blogger Jay said...

Billy,

Kun je wat statestieken vrijgeven van je site?
Ik ben erg benieuwd naar het aantal vaste bezoekers.

Mischien kunnen we een keer met z`n zevenen een hapje gaan eten.


Als je dan ook gelijk de statistieken van Zapruder vrij wil geven kunnen we met zijn 14-en gaan eten :)

 
At 4:50 p.m., Anonymous Anoniem said...

goh, en dat die zeven mensen dan toch maandenlang zoveel complottertjes bezig houden. Ze blijven maar komen om te vertellen hoe dom iedereen hier is en met hoe weinig "we" zijn.. Vanwaar toch die fascinatie als het zoiets kleins en onbenulligs is? Valt er dan echt zo weinig te beleven in complotland?

 
At 5:00 p.m., Blogger Jay said...

Blijkbaar zijn het aantal bezoekers op een site zoals deze, erg belangrijk voor de complotter om te zien dat er maar weinig mensen zijn die het officiele verhaal aanhangen :)

Zo zijn ze ook geobesedeerd om de ondertitelde complotfilmpjes in de google top 100 te krijgen. Overal spammen die hap, zoals in zowat elke reactie op filmpjes in de top 100 staan daar. Dat is pas triest :)

Misschien hopen ze stiekem wel dat we al die bullshit die ze verkopen eindelijk eens gaan geloven, zodat ze er weer "7" man bij hebben in hun beweging :)

 
At 6:08 p.m., Anonymous Anoniem said...

Alle figuren die bij Zapruder etc zitten lezen dit natuurlijk ook, maar zullen dat nooit toegeven.

 
At 6:17 p.m., Blogger Billythekid said...

Ja, dat etentje gaan we organiseren tijdens het grote 911 complotdenkers Gala Feest in het Kurhaus in Scheveningen in juli, wanneer we het 1-jarig bestaan groots gaan vieren met vuurwerk onze eigen variant op Bohemian Grove en de Skull & Bones beauty contest. Meer details op 1 april.

 
At 6:55 p.m., Blogger Jay said...

Braad, misschien dat deze torrents werken voor Flight sim 2004.

 
At 8:51 p.m., Anonymous Anoniem said...

Dank jay, maar de flight simulator heb ik al, incl. zo'n 30GB aan add-ons waaronder een zeer gedetailleerde scenery van New York, maar helaas is die van na 9/11/2001 dus geen Twin Towers. Maar ik vind 'm vast nog wel ergens of anders zoek ik wel uit hoe ik ze zelf erin kan tekenen. Ik heb nog even de tijd, ik heb m'n Boeing-brevet nog niet, het duurt nog wel even voordat ik zo'n ding een beetje gecoordineerd een gebouw in kan jagen. :)

@Billy:
goed plan! Ik neem wel een papier-maché standbeeld van meneer de uil mee (molech!).

 
At 9:28 p.m., Blogger Jay said...

FS2004/2002 Old World Trade Center --- The old WT centers in New York for those who have moved on from 9/11 but who enjoy seeing the old WTC buildings in their sims. This addon contains a startable helipad, and full lighting effects. Author Ben Pooley 159K

The New Planned WTC available here


Probeer deze add on eens zou ik zeggen, is de 8ste op de volgende pagina

 
At 10:48 p.m., Anonymous Anoniem said...

Mmm, ik denk dat ik een passief complotter ben.

Juliie maken je er in elk geval een stuk drukker om.

Leuk vermaak.

Vooral het generaliseren van complotters.

 
At 11:03 p.m., Blogger Jay said...

Ja we maken ons er inderdaad druk om.... waarover eigenlijk?? :)

 
At 11:33 p.m., Anonymous Anoniem said...

Over jay's eerste tandjes natuurlijk :D

 
At 12:11 a.m., Anonymous Anoniem said...

Ik had de oude FS en had een Boeing makkelijk in de toren doen crashen...

 
At 6:52 a.m., Blogger Jay said...

xaderp said...

Over jay's eerste tandjes natuurlijk :D


Daar maak ik me geen zorgen over hoor knul :)

 
At 3:44 p.m., Anonymous Anoniem said...

dank jay, gedownload, doet 't!

 

Een reactie posten

<< Home