zondag, mei 18, 2008

Gatekeepers


De vaste lezer weet het: Zaplog, de bijwagen van Zapruder, moest de speeltuin van de complotters worden. Daar zouden ze zich volledig kunnen uitleven met hun hobbyprojecten. Vooral over 9/11 en de laatste tijd zoveel mogelijk over noplanes. De irritatie daarover bij degenen die Zaplog in het leven hebben geroepen werd echter met de dag groter. Zaplog is duidelijk niet dat intellectualistische hoogstandje geworden dat ze voor ogen hadden, maar een kleefstrip voor zwaargstoorde complotdenkers.

Zapruder's Patman, die twee jaar terug nog trots een special presenteerde rond 9/11, verwijt de noplaners in toenemende mate gebrek aan deskundigheid. "Ik zal je eerlijk zeggen, dat ik door al die maffe 9/11 theorieën ook aan de CD (gecontroleerde sloop) van het WTC ben gaan twijfelen. Het is kennelijk zo dat er in het echt een hoop schijnbaar onverklaarbare dingen kunnen gebeuren. Ik denk als je een willekeurige andere grote gebeurtenis gaat analyseren met dezelfde collectieve paranoia en onkunde als de 9/11 beweging en op basis van bronmateriaal van detzelfde gebrekkige kwaliteit, dat je ook een heleboel rare dingen gaat zien ineens."

Blijkbaar duurt het dus twee jaar voordat dat je eindelijk eens tot dat inzicht komt. Nog even en 9/11 is ook geen inside job meer. Gewoon een jeugdzonde, zand erover.

En dat doet pijn bij complotters die telkens maar roepen 'dat je zelf moet nadenken'. "Dit artikel doet mij vrezen dat de 9/11 truth beweging op ZapLog is verworden tot een vastgeroest clubje aanhangers van de officieele (...) uitleg van 9/11, want no-planes en space-beams en andere terechte vragen bij de officieele uitleg van 9/11 worden op ZapLog onderhand alleen nog maar belachelijk gemaakt," klaagt Zanussi als de aanval op Judy Wood, uitbater van de krankzinnige Space-beam theorie, wordt geopend. "Door mensen af te schilderen als niet deskundig en derhalve niet in staat zelf een oordeel te kunnen vormen, praat je geheel in het straatje van de macht. Die oordeelt wie over wat deskundig mag zijn. Dat houdt het machtssysteem in stand," vult noplaner Zapcoat aan.

Tot twee keer tot vraagt Patman vervolgens welke opleiding de beide heren hebben genoten, maar die trappen daar mooi niet in. "Pastoor Patman probeert de gelovigen in lijn te houden. Daarvoor moet hij ook weten welke opleiding dat je hebt. Gaat ie daarna roepen dat je "geen expert" bent waarmee al je argumenten, ongeacht het waarheidsgehalte, naar de prulle(n)bak verwezen kunnen worden. Ouwe truc."

De ruzie tussen de noplanners en de gatekeepers kabbelt daarna nog vrolijk door, totdat Zapruder's Antagonizer het niet meer kan trekken: "Zaplog en Zapruder zijn uit liefde en bezieling geboren, er is veel tijd in gestoken, maar het is dit soort onzin en halsstarrigheid die me de moed in de schoenen doet zinken. Voor wie doen we dit nog? Wat bereiken we ermee? Wat mij betreft trekken we de stekker eruit."

Maar zelfs die dreiging maakt geen enkele indruk op de stug doorredenerende noplaners: "Hoe maak je op sinkholes lijkende gaten van 10 verdiepingen diep in gebouwen van 10 verdiepingen hoog?"

Labels: ,

34 Comments:

At 11:12 a.m., Anonymous Anoniem said...

Grappig dat deskundigheid plotseling een argument begint te worden, terwijl voorheen die deskundigheid alleen maar werd weggehoond.

 
At 11:52 a.m., Anonymous Anoniem said...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

 
At 11:57 a.m., Blogger Billythekid said...

"Webmaster. Kan je de onderste comment van mij (Sadder) even weghalen."

Ik heb alles maar van je weggehaald, vooral dat laatste onfrisse stuk. Daar is dit blog niet voor, mocht dat nog niet duidelijk zijn, dan heb ik altijd nog een IP ban voor je.

 
At 1:16 p.m., Anonymous Anoniem said...

Wat jammer nou.
Miste ik weer alle pret.

 
At 2:33 p.m., Anonymous Anoniem said...

Je bent te doorzichtig, Billy, zoals je mensen tegen elkaar op probeert te zetten... je lijkt wel een amateur-AIVD'er. De Nederlandse belastingbetaler (die ook de AIVD financiert) verdient beter dan dit. De Nederlandse 9/11-beweging betaalt eveneens belasting en wil dus ook graag waar voor haar geld, d.w.z. echte oppositie en smerige AIVD-trucs i.p.v. dit soort broddelwerk. De totale vernietiging van de 9/11-beweging, Billy, dat willen we graag van jou zien. Daar betalen wij, het Nederlandse volk, jou immers voor.

 
At 2:52 p.m., Anonymous Anoniem said...

Haha, nu ligt dit blog weer ten grondslag aan de ruzies tussen planers en noplaners? Het moet niet gekker worden!

 
At 3:21 p.m., Anonymous Anoniem said...

Het kan altijd gekker, Broertjes! ;)

 
At 4:29 p.m., Anonymous Anoniem said...

"Wat jammer nou.
Miste ik weer alle pret."

Sander, hoe is het toch afgelopen met de x-foto van Patman die je O zo pontificaal op je web-stek publiceerde, maar nu lafhartig en net zoals Petervincentschuld bij argusoog voor elkaar kreeg, bang om je uitkering kwijt te raken wegens onvoorziene juridische kosten, snel maar pro-semitisch verwijderde? Je bent gewoon een lafhartige verraaier, dat anderen de les probeert te lezen met de remsporen van je eigen angst nog in je nooit gewassen ondergoed, leipe debiel gestoken in een dwangbuis die je er bent... Groetjes van Bin-anna...

Ps: Kan je ook zo'n leuke foto van mij opdiepen? xxx...

 
At 5:20 p.m., Anonymous Anoniem said...

Dat kan alleen maar maar sandocan wezen.

De reden is niet dat ik bang was,maar mezelf ging verlagen tot patfaggit zijn stand.
En die foto heb ik van mijn website gehaald die jij er neer gekwakt heb.
Ik kijk liever naar poesjes,dan na een leuter.

 
At 5:54 p.m., Anonymous Anoniem said...

Rot op, Sander

 
At 6:11 p.m., Anonymous Anoniem said...

jankertje crap,die weer crap lult,zoals crap altijd weer crap lult.
Inhoudloos gelul weer van die crapvent.

 
At 6:30 p.m., Anonymous Anoniem said...

"De reden is niet dat ik bang was, maar mezelf ging verlagen tot patfaggit zijn stand."

Als jij ooit nog een ongegronde beschuldiging uit tegen Sandocan, stuur ik de zware jongens van brown op je af! Heb jij dat heel goed begrepen? Bij mij geen lafhartigheid, om daarna met de staart tussen de poten af te druipen incompetente tokkie-imbeciel. Zo niet, dan zullen wij er maar eens een kratje op verwedden dat jij met je comments vanaf vandaag alleen nog maar in bekakte bruine strepen van de font 'gebakken-lucht' hier nog wil posten OK?... Wat ben jij een achterbakse laffard zeg! Vind je het gek dat je je 'criminele' carriere in de 'onderwereld' wegens je TE grote maar laffe waffel voortijdig en in het gesticht moest beeindigen? Wees blij dat je nog als een blaffende en laffe hond je lafhartige fratsen alhier kan en mag uitblaffen. Ga toch met je getikte jatjes bij femke h. (groen-slinks) of jan m. (s.p.) je stoere praatjes maar verkopen, maar kom bij mij niet weer aan met het beschuldigen van Sandocan... Jij bent gewaarschuwd tam-zonder ballen!

 
At 6:45 p.m., Anonymous Anoniem said...

Kunnen de heren (?) hun priveoorlogjes beter niet elders uitvechten?

 
At 7:09 p.m., Anonymous Anoniem said...

Zapolog gaf mij een ban en een verwijzing na het pieter baan centrum.
Ze hebben waarschijnlijk mij met sandocantje verwisseld.

http://www.dji.nl/inrichtingen/main.asp?pid=1843&aid=56

sandocan.
Tijd om te bellen.
Dan komt het busje weer zo.
Deze vent is totaal geschift en doorgedraaid.

 
At 7:39 p.m., Anonymous Anoniem said...

Net als jij dus

 
At 8:01 p.m., Anonymous Anoniem said...

"Ik zal nog een onthulling doen.
Ik was iemand die in het duister leefde.letterlijk en figuurlijk.
Ik was een crimmineel en heb slechte dingen gedaan in mijn leven.Ik schaam me nu nog diep dat ik dat ooit gedaan heb.Gelukkig heb ik mezelf vergeven.Daarmee bedoelend dat zoiets nooit meer mag gebeuren.Met de dag word ik sterker door te weten.Ik was vroeger altijd al nieuwsgierig.
En ik zit op de goede weg nu.
Vandaag de dag kan ik nog geen vlieg doodslaan.Op een mug na dan.
Ik hou niet van bloedzuigers.En ons heelal is oneindig.Zo is ook je denkvermogen.En wat als je dat belemmerd word door een dogma.Dat is wat er gebeurt door de bijbel,koran,torah,etc en etc.
Vasthouden aan iets en niet afwijken daarvan. we leven anno het jaar 2000 waar we weten dat de wereld niet meer plat is. en zo behoud diegene zijn macht.
Wat brengt die geloven nu werkelijk.Het zou mij niks verbazen,dat er express deze geloven gecreeerd zijn,om tweespalt te zaaien.Dat het ware verhaal van Jezus een onderdeel was van een nog groter verhaal."

Aldus een totaal verwarde tam-sonder ballen voordat hij door een paar jezusfreaks van (weestwaakzaam.punt.nl)repliek werd voorzien...en met de zegens van jezus zelfs daar niet meer te bekeren was. Sander wil hier anderen van krankzinnigheid gaan beschuldigen? Jaaaaaaaahhhhhoooorrr...

 
At 8:12 p.m., Anonymous Anoniem said...

Bijzonder dit. Ik dacht dat ZapLog gestoorden aantrok, maar dit blog slaat alles.

 
At 8:46 p.m., Anonymous Anoniem said...

"Zapolog gaf mij een ip-ban met een verwijzing naar het pieter baan centrum."

Inderdaad Sander, maar dat wat je er blijkbaar niet bij wil vertellen is, dat jij weldegelijk direct nadat wij als redactie van Zapruder. Inc. jou hadden gesommeerd de foto van een van onze rechts-geaarde medewerkers van je site te halen, daar zonder weder-mail gehoor aan gaf. Dus dat impliceert weldegelijk (zoals hier al eerder werd geopperd) dat jij anders dan je ons in het geval met Peter Vincent Schuld wil doen geloven eieren voor je geld koos, en als een dief in het donker het hazenpad koos... Hiermee willen wij alleen maar bevestigen dat jij niet alleen een loslopende gek bent met een te ruime dwangbuis, maar dat jij eigenlijk ook geen recht meer van spreken hebt, daar waar het om de welsprekende moed van Sandocan gaat. Dus ophouden met je vermeende heldhaftigheid en laat deze Eric Hufschmid van Hol-land verder met rust, anders komen wij alsnog met onze zio-juristen uit de poppen-kast.

Redactie: zap-poppenkastelen.

 
At 10:06 p.m., Anonymous Anoniem said...

executive summary graag.

 
At 10:51 p.m., Anonymous Anoniem said...

Billy kan voortaan beter een verslag intikken van de conversaties hier op zijn eigen vuilnisbelt. Veel beter dan alle complotters bij elkaar.

 
At 6:36 a.m., Blogger Billythekid said...

Daarom even flink wat irrelevante meuk verwijderd.

 
At 9:22 a.m., Anonymous Anoniem said...

Billie het kindje verwijdert nu degene die te dicht in de beurt komen van de waarheid.
Billie alias eric krebbers.
Google eric krebbers maar en je weet waarom.
Waarom het kindje weer met een nieuw topic komt,is omdat zionisten een bloedhekel hebben aan het geloof in Jezus.
Dat was vroeger ook de reden dat de romeinen verloren en zij hun plan niet verder uit konden voeren.
Een waar onzinlogje.

Vertel eens of osama nog bestaat of niet.
En als hij niet meer bestaat,waarom wel elke keer zijn berichten verspreid moeten worden om de arabieren op te steken tegen Israel.
Zoals de 6 daagse oorlog destijds.
Baal god van de oorlog.
Een eeuwenoud trucje om 2 partijen tegen mekaar op te zetten.
Want elke aanval van arabieren,word massaal verdedigd door de cristenen.
Degene die deze onzin verdedigen,zijn werkelijke onnozele schapen.
Dit logje is bagger.

 
At 9:31 a.m., Anonymous Anoniem said...

"sander vind het een baggerlogje"

Nou, dat vindt Sander helemaal niet, aangezien hij uit de duizenden en duizenden weblogs die we hier in Nederland kennen uitgerekend dit blog uitkiest om dagelijks te lezen en op te reageren..

 
At 9:38 a.m., Anonymous Anoniem said...

"Dit logje is bagger"

Wat doe je dan hier elke keer weer, Sander? Gezien de frequentie van je berichten hang je volgens mij de hele dag hier maar wat rond. Ik zou mijn tijd eens wat nuttiger besteden.

 
At 9:44 a.m., Anonymous Anoniem said...

Bovendien worden niet alleen hier berichten van je verwijderd, maar zo'n beetje overal waar jij je veroont, tot en met IP bans toe. Ligt zeker allemaal aan die blogs.

 
At 10:39 a.m., Anonymous Anoniem said...

Omdat dit logje nu eenmaal vol stommelingen zitten,en andere logs nog personen zitten die de waarheid willen weten.
Hier kan ik jullie voluit afkraken.
Dat kon ik niet op zapolog of zapopruder.
Bij hen zat er nog een kern van waarheid in,wat het bedrog is en wat jullie weer niet zien.
Dat de webbeheerders niet iedereen zijn mening accepteren kom je op elk log tegen.
Het gaat mij niet om hen,maar om degene die nog zoekende zijn.

 
At 10:41 a.m., Anonymous Anoniem said...

Zie mij maar als een eric haupt.

 
At 10:47 a.m., Anonymous Anoniem said...

"Het gaat mij niet om hen, maar om degene die nog zoekende zijn.""

Dan moet je hier dus niet zijn, Sander. Zo simpel is het. Probeer het eens bij Argusoog of een andere blog. Hier kom je vrees ik alleen maar complotontkenners tegen.

 
At 10:57 a.m., Anonymous Anoniem said...

"Omdat dit logje nu eenmaal vol stommelingen zitten,en andere logs nog personen zitten die de waarheid willen weten."

Ah, en aangezien jij totaal de werkelijkheid kwijt bent kun je niets posten wat ook maar enig waarheidsgehalte heeft, en dus word je van die andere blogs afgejaagd?

Dat is het?

Valt me mee dat je nog zoveel zelfkennis hebt :)

"Hier kan ik jullie voluit afkraken."

Tja, daar gaat het je om: je zoekt een podium om al je frustraties er uit te gooien.
Waarheid en zo is niet aan je besteed, zolang je maar tegen anderen in kunt gaan en mensen de grond in kunt trappen.

Tja, als dat je dagbesteding is, dan heb je een wel erg triest leven ,niet?

 
At 12:09 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ah, en aangezien jij totaal de werkelijkheid kwijt bent kun je niets posten wat ook maar enig waarheidsgehalte heeft, en dus word je van die andere blogs afgejaagd?


Jullie hebben totaal geen visie.
Ga de donald duck maar weer lezen.
En vanavond begint de fabeltjeskrant weer met seamstraat.
dat is jullie werkelijkheid.

 
At 1:04 p.m., Anonymous Anoniem said...

Die was dus flink raak :P

 
At 1:42 p.m., Anonymous Anoniem said...

Je lult als een kip zonder kop.
dat is hetzelfde als tegen een cristenen die dagelijks na de kerk gaat vertellen dat Jezus nooit bestaan heeft.
Wat feitelijk ook zo is.

Of een mohammedaan vertellen dat de koran een verzinsel is,omdat iemand die nooit kon lezen of schrijven wel een boek kan schrijven.

Dat is jullie wereldje net zo.
Oftewel tegen een muur aanpraten.

 
At 8:29 p.m., Anonymous Anoniem said...

Rot op, Sander

 
At 12:14 p.m., Anonymous Anoniem said...

Rot zelf op,crapvent

 

Een reactie posten

<< Home