woensdag, oktober 18, 2006

Patsy


Johnito, 's lands actiefste 9/11 bedrog-strijder, was geen aanhanger van Pim Fortuyn, zo blogt hij. Opzouten met de Joint Strike Fighter en pardon voor een vastomlijnde groep illegalen, dat kon er bij hem nog wel in, maar "verder was hij in mijn ogen gewoon een voortzetting van Paars 1 en 2, maar dan nóg neo-liberaler."

Het stukje begint gematigd voor een rabiate SP'er, maar er komt - we hadden ook niet anders verwacht - al gauw een vreemde kronkel in zijn betoog: "HOE hard Fortuyn-aanhangers ook riepen dat de "kogel van links" kwam, ik heb daar nooit in geloofd. Ik heb nooit geloofd dat Volkert van der Graaf Fortuyn heeft vermoord. Althans, niet vanuit links-ideologische motieven, en niet vanuit milieu-oogpunten. En niet in zijn eentje. Denk er over na: waarom zou iemand, die voor links en milieuvriendelijk door moet gaan, het in zijn botte hoofd halen om met zo'n moord in één klap links en milieuvriendelijk Nederland onderuit te halen? Zou links en milieuvriendelijk Nederland van de moord profiteren? NEE."

Nee, schrijft Johnito, Volkert is een patsy. Gebruikte nota bene kogels van de Bijzondere Bijstands Eenheid, behorend tot het Korps Mariniers. En wie profiteerden van de moord? De JSF Lobby, oorlogshitters, flink rechtse politici, het koningshuis, Mat Herben en natuurlijk weer het Bush regime.

Het is niet de eerste keer dat we lezen over een Volkert complot. Zo schijnt bij de arrestatie van Volkert in Hilversum de politie van de regio Gooi en Vechtstreek geholpen te zijn geweest door een toevallig passerend half peloton mobiele eenheid uit de politieregio Zaanstreek-Waterland. Ook weer verdacht. Maar is dat wel zo? Stel, dat Volkert een acteur was, en zijn arrestatie toneelspel, waar heb je dat peloton dan voor nodig?

Interessant is de opmerking van Johnito dat niemand vanuit links-ideologische motieven of milieu-oogpunten een moord of een aanslag zou kunnen plegen. Hoezo niemand? Zijn we Rara weer vergeten? Of Baader-Meinhof? Werden in de garage bij Volkert geen chemicaliën gevonden, waarmee explosieven gemaakt kunnen worden? En zegt de achtergrond over Volkert ook niet iets over zijn beweegredenen? Of is ook dat allemaal weer verzonnen? En dan die kogels van de BBE. Een opmerking op een obscure site wordt door Johnito al te gretig voor waar aangenomen.

Of ze nu links of rechts denken, je hebt altijd mensen die over de streep van het betamelijke gaan en dat vanuit hun 'ideologie' niet eens echt door hebben. Maar dat is voor de donkerzwart kijkende Johnito blijkbaar onbestaanbaar.

Labels: ,

36 Comments:

At 4:03 p.m., Anonymous Anoniem said...

Misschien kun je een leuk stukje schrijven over de martelwetgeving die gisteren is ingevoerd in de VS?

Wat definieert een politiestaat?

Benieuwd wat voor spin je hieraan gaat geven.

 
At 4:13 p.m., Anonymous Anoniem said...

Als je dit onderwerp links laat liggen (nu op de voorpagina van zapruder) terwijl je het wel nodig vindt om continu de artikelen van zapruder, johnito en DKNWZ af te zeiken ook al hebben ze niets met 9/11 te maken dan weten we in ieder geval zeker dat je een betaalde desinformant bent.

 
At 6:04 p.m., Anonymous Anoniem said...

ha die braad we missen je op DKNWZ, maar we wisten al dat je rekening gevuld werdt met onze belastingscenten zodat je je desinfo kon komen...kwakken bij je geheime-kneus-vriendjess?

 
At 6:06 p.m., Blogger Dutch Revolution said...

"Interessant is de opmerking van Johnito dat niemand vanuit links-ideologische motieven of milieu-oogpunten een moord of een aanslag zou kunnen plegen."

Dat beweer ik dus nergens. Ik zeg:

"Denk er over na: waarom zou iemand, die voor links en milieuvriendelijk door moet gaan, het in zijn botte hoofd halen om met zo'n moord in één klap links en milieuvriendelijk Nederland onderuit te halen? Zou links en milieuvriendelijk Nederland van de moord profiteren? NEE."

Met "zo'n moord" bedoel ik dus niets anders dan dat de moordenaar heus wel kon zien aankomen wat de gevolgen waren van de moord op Pim Fortuyn (niet de grootste vriend van de milieubeweging), op het hoogtepunt van zijn populariteit.

Niets anders dan dat bedoel ik.

Overigens voel ik me vereerd dat ik zo serieus genomen wordt door ehm..."debunkers." gniffel.

 
At 7:08 p.m., Blogger Dutch Revolution said...

"Of ze nu links of rechts denken, je hebt altijd mensen die over de streep van het betamelijke gaan en dat vanuit hun 'ideologie' niet eens echt door hebben. Maar dat is voor de donkerzwart kijkende Johnito blijkbaar onbestaanbaar."

De streep van het betamelijke hmm? Benieuwd wat Fortuyn van zo'n opmerking zou vinden....

 
At 7:08 p.m., Blogger Billythekid said...

Anonymous: De complotsites verbreden zich, zoals voorspeld, dus wij ook. Ik zie weinig verschil in de aanpak als het om andere onderwerpen gaat. En Johnito: ik zie je nuance niet. Ik dik het misschien aan, maar het komt op hetzelfde neer: je kunt je niet voorstellen dat linksdenkenden dit zouden kunnen doen, omdat dan in één klap links en milieuvriendelijk Nederland onderuit wordt gehaald. Maar Volkert hoopte natuurlijk dat hij niet gepakt zou worden en de dader onbekend zou blijven. Dat is voor hem toch anders gelopen.

 
At 7:28 p.m., Blogger Dutch Revolution said...

Je ziet inderdaad de nuances niet. Maar of dat aan mij ligt? Dat betwijfel ik.

Veel plezier met je blog verder.

 
At 7:54 p.m., Anonymous Anoniem said...

'en weer een staaltje logica van de bovenste plank...'

Los daarvan, dit soort uitspraken is nou precies wat die hele beweging zo belachelijk maakt.

 
At 8:10 p.m., Anonymous Anoniem said...

@ Billy, Wie is WIJ ?

Klinkt als een clubje...

 
At 8:13 p.m., Anonymous Anoniem said...

daar ben ik ook wel benieuwd naar billy. Wie zijn WE?

 
At 9:27 p.m., Blogger Billythekid said...

Koninklijk meervoud, me and myself. Of wacht: mijn vriendjes bij de AIVD?

 
At 9:56 p.m., Anonymous Anoniem said...

"Met "zo'n moord" bedoel ik dus niets anders dan dat de moordenaar heus wel kon zien aankomen wat de gevolgen waren van de moord op Pim Fortuyn"

De ongecontroleerde implosie van de LPF? Dat heeft 'ie dan goed zien aankomen.

 
At 10:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Da's dan duidelijk, MPS, kan er niets anders van maken.

 
At 10:01 p.m., Blogger Dutch Revolution said...

Als dit het nivo van de AIVD is, Billy...zonde van de investeringen.

Dat geld kan beter aan sociale dingen worden besteed.

Iedereen die iets verder kijkt dan zijn of haar neus lang is, ziet dat er gewoon iets niet klopt aan een aantal geschiedenisbepalende gebeurtenissen. En waarom? Omdat ze nou eenmaal bepaalde politieke agenda's dienen. Dat was bij Kennedy zo, dat was bij Panama zo, dat was bij Mossadeq zo, dat was bij Lewinsky zo, dat was bij 11 september zo, dat was bij Fortuyn zo...etc.

Er worden zat aanslagen en moorden door echte extremisten gepleegd. Maar de katalyserende: daar zit altijd een luchtje aan. Een beetje AIVD'er zou dat moeten weten.

Maar kennelijk doorzien steeds meer gewone burgers zulke mechanismen beter....namelijk diegenen die zich niet meer laten indoctrineren door de gecontroleerde media en de detailpolitici.(detailpolitiek is trouwens iets waar zogenaamde debunkers zich maar al te vaak schuldig aan maken; proberen een theorie onderuit te halen door een detail in twijfel te trekken, Zapruder's Patman heeft groot gelijk dat hij dat aan de kaak stelt)

Wat dat betreft heb ik het grootste respect en waardering voor Pim Fortuyn. Want ondanks zijn politieke opvattingen: hij wás zo'n burger die zulke mechanismen doorzag, en liet zich niet van de wijs brengen.

En o ja: hier nog even letterlijk de laatste paar zinnen van mijn log, en dan ga ik mijn tijd weer nuttig besteden (een nieuw complotlogje maken ;) ):

"Ik heb geen moment het idee gehad dat ik in het bovenstaande artikel de waarheid over de moorden op Fortuyn, Van Gogh en Sévèke in pacht heb. Ik heb ook geen moordenaar aangewezen.

Wèl wil ik jullie, gerespecteerde lezers, aansporen om op onderzoek uit te gaan, net als in het geval van 9/11. Er zijn, en dat zullen jullie met me eens zijn, téveel verdachte omstandigheden om de officiële verhalen zomaar te geloven.

Alledrie waren ze oncontroleerbaar en non-conformistisch. en daarmee The Elite's worst nightmare. Net als jullie, hoop ik. Zolang je maar voor geweldloosheid kiest. En zoek naar het nieuws achter het nieuws."

Ofwel: geloof niet alles wat Billy schrijft ;)

 
At 10:02 p.m., Blogger Dutch Revolution said...

Tja, het was een inside job, racer

(sorry ik kan het niet laten)

 
At 10:04 p.m., Blogger Billythekid said...

Ik waardeer het dat je hier reageert, moet je vaker doen, ook al worden we het denk ik niet eens.

 
At 10:14 p.m., Blogger Dutch Revolution said...

Okay.
*Hi five*

En nou ga ik er echt vandoor. Mzl

 
At 10:17 p.m., Anonymous Anoniem said...

Hmm, ik wou Johnito nog vragen over "de gecontroleerde media", wie hij denkt dat er aan de touwtjes trekken bij de nederlandse kranten. Bush? McDonalds? de Joden?

 
At 10:59 p.m., Blogger Billythekid said...

Ik zie net dat dit blog wordt geplugged bij Ditkannietwaarzijn (nu pas, terwijl we nota bene al sinds juli in de lucht zijn) als zijnde een AIVD site. Ik wist trouwens niet dat de AIVD aan propaganda deed. Laat ik nou net een stukje over Van Aken hebben voorbereid voor morgen.

 
At 11:16 p.m., Anonymous Anoniem said...

Hello Billy Boy,

Ken je het volgende citaat: ziende blind en horende doof?
Wanneer ik jou zogenaamde kritische beschouwingen lees kan ik mij daar niet aan onttrekken. Het zou je lijfspreuk kunnen zijn.
Hoe wil je de volgende onderwerpen verdedigen???
-Het schieten van munitie met verrijkt uranium?
-Het voorliegen van de internationale gemeenschap(vn) met gefackte satteliet foto's
-Oorlogen voeren op oneigenlijke gronden(massavernietigingswapens)
-De dochter van een ambassadeur voor
de VN laten verklaren dat er baby's uit couveusses werden gegooid.
-Rumsfeld die zelf technologie en wapens levert aan o.a. Noord Korea en Irak.
-Zeggen dat je democratie brengt maar zelf aan het martelen slaat.
-Martelen bij wet regelen(VS)
-Je eigen bevolking vergiftigen met chemische afvalstoffen(aspartaam en fluoride).
-Visqouta instellen en dan met grote trailers voor de kust van Afrika de zee leeg vissen.
-Meisje van veertien jaar die uitspraken doet op haar weblog laten bezoeken door de geheime dienst.
-Het geld chippen maar niemand is hier van op de hoogte.
-Een land als israel die de meeste VN resoluties negeert maar de hand boven het hoofd houden.
-Lubbers die door de CIA wordt terug
gefloten als hij spionage van kerntechnologie door een Pakistaanse wetenschapper wil voorkomen.
-Bij wet regelen dat medicijnproeven
zijn toegestaan op wezen en verstandelijke gehandicapten(VS).
-385.000.000 dollar toewijzen om bestaande kampen in Amerika uptodate
te maken.
-Meer dan 80% van de Amerikaanse bevolking gelooft niet meer in de officiele uitleg van de overheid over 9-11. Waarom geen nieuw onafhankelijk onderzoek?
-Het internationaal gerechtshof buitenspel zetten.
-De geneefse conventies aan je laars lappen.
-De internationale mensenrechten met voeten treden.

Wat is hierop uw antwoord?
Wanneer je gaat antwoorden dat dit in deze tijd noodzakelijk is kan ik je niet serieus nemen.

 
At 11:56 p.m., Anonymous Anoniem said...

Okay Braad,
Hij mag de vraag over de fluoride overslaan. Maar wel graag antwoord op mijn andere vragen. Maar ik ben blij met jouw conclussie dat er nogal wat misstanden zijn in de wereld.
Hoe zou dat nu zo komen?

 
At 12:24 a.m., Anonymous Anoniem said...

Om politiek zuiver te houden is het noodzakelijk dat politici onafhankelijk zijn.
Dus ook geen banden met het bedrijfsleven.
Maar meneer Rumsfeld heeft nogal wat aandelen in het bedrijf dat aspartaam op de markt brengt.
En Cheney en de familie Bush hebben banden in halliburton en de olie-industrie.
En wie heeft er belang bij het verkopen van tamiflu???
............precies!
Nederland bestelde even 3 miljoen vaccinaties.
Tel uit je winst.

 
At 12:46 a.m., Anonymous Anoniem said...

En wat te denken van de JSF.
Een besteding van bijna 10 miljard.
Maar onze industrie zou er heel wat ordners aan overhouden.
Nederland moet bijna op zijn knieën om
nog wat binnen te halen.
Toch gaat nederland akkoord met voortzetting.
En een paar weken later komt er een officieële overheidsinstantie met de mededeling dat het budget enorm overschreden gaat worden.
En als klap op de vuurpijl vertelt Amerika dat er twee types van het vliegtuig zijn.
Het vliegtuig met de hoogst geavenceerde technologie houden ze voor zichzelf.
Pim was tegen de JSF.
Bos in eerste instantie ook.
Komt er een hoge delegatie uit Amerika lobbyen.
Plaatsvervanger Math(van defensie) is voor.
En Bos natuurlijk ook na een intiem gesprekje in een achteraf kamertje.
Even zien wie er de nieuwe premier van Nederland gaat worden.

 
At 12:53 a.m., Anonymous Anoniem said...

Slaap zacht en ik hoop dat je niet ruw uit je slaap ontwaakt!

 
At 8:29 a.m., Blogger Billythekid said...

"Maar wel graag antwoord op mijn andere vragen."

Toe maar. Men eist, wij antwoorden? En wat moet ik trouwens met al die rare stellingen? Hoezo geld chippen maar niemand is hier van op de hoogte? Wat zijn gefackte satellietfoto's?

En vertel eens: als ik weiger de fabeltjes rond 9/11 door complotdenkers te geloven, puur op basis van hun slecht onderbouwde feiten, of om dezelfde reden vraagtekens plaats bij een aantal andere idiote beweringen, verdedig ik daarmee dan automatisch het beleid van de Amerikanen? Ben ik dan automatisch een fan van mijnheer Bush?

 
At 10:10 a.m., Anonymous Anoniem said...

haaaaaa Braad jongen.Ik zie dat je deze site ook gevonden hebt.Je bent gelukkig nu WEL op je plaats! Succes!

 
At 2:57 p.m., Anonymous Anoniem said...

En Billy, ben jij operatie Gladio vergeten (danwel heb je hier nog nooit van gehoord), of ben je je er wel van bewust dat er wel een geschiedenis bestaat van terreur die ogenschijnlijk door linkse figuren/bewegingen worden gepleegd, maar waar andere motieven achter schuil gaan ?

Zie bijvoorbeeld het werk van Daniele Ganser (Zwitserse Instituut voor Veiligheidsstudies).

 
At 3:41 p.m., Anonymous Anoniem said...

Iedereen die Volkert ook maar een beetje kende (zoals ik dus) kan dat beamen.


Ben jij dan OOK ingehuurd?

 
At 7:01 p.m., Blogger Dutch Revolution said...

Soms wel

 
At 11:59 p.m., Blogger Dutch Revolution said...

Da's een omdraaiing Braad. Het feit dat er zoveel aandacht aan me besteed wordt op "debunking"-sites kan ook uitgelegd worden als angst voor de dingen die ik zeg en schrijf. Dat er gefantaseerd wordt over de grote invloed die ik kennelijk heb in sommige ogen.

Het lijkt of er een enorm belang aan me gehecht wordt, door o.a. jou. Zelfs wanneer ik duidelijk aangeef dat ik niet weet of ik gelijk heb.

Ik vind het allemaal prima. Ik hoef geen gelijk te krijgen van Billy, of van jou. Ik hoef alleen maar mensen aan het twijfelen te krijgen. Als ze daar open voor staan.

Mensen kunnen een hoop van me beweren. Maar niet dat ik vanuit angst handel.Dan zou ik wel een poezen-weblog hebben.

 
At 8:33 p.m., Blogger Dutch Revolution said...

"ik erger me alleen dood aan hardnekkige stupiditeit."

Dan heb je t wel zwaar met jezelf zeker :)

 
At 11:43 a.m., Anonymous Anoniem said...

ha die Braad.Heb je deze site ook al overgenomen?

 
At 2:51 p.m., Blogger Billythekid said...

Het feit dat er zoveel aandacht aan me besteed wordt op "debunking"-sites kan ook uitgelegd worden als angst voor de dingen die ik zeg en schrijf. Dat er gefantaseerd wordt over de grote invloed die ik kennelijk heb in sommige ogen."

Dat lijkt me zelfoverschatting. Ik heb in drie maanden tijd slechts twee stukjes aan je columns gewijd, en ik ben je niet op andere debunking sites tegengekomen.

 
At 12:57 p.m., Blogger Dutch Revolution said...

@Billy: ik vind mijn twee vermeldingen hier al veel eer.Maar er is er minimaal nog één, iets met "Mega Egotripper" of iets dergelijks. Ik heb niet zo'n zin om te googlen, maar ik zou zeggen veel plezier er mee.

@Braad: ik meen t ook serieus. Kijk nou naar je eigen gefrustreerde reacties steeds.(hier en op andere sites, al zeg je in de wetenschap-sectie van VK zowaar enkele zinnige dingen) Het staat bol van de omdraaiingen en projecties, gewoon te veel om op te noemen.

Waarom steek je je energie niet gewoon in het bewijzen van bijvoorbeeld de officiële 911-CT? Als je dat lukt krijg je van Jimmy Walter een miljoen, en krijg je mij zo ver dat ik een weblog over poezen-weblog begin.

Echt een welgemeend advies: maak je niet zo druk. Slecht voor je hart en het leidt tot psychische klachten.

I rest my case.

 
At 1:42 p.m., Blogger Dutch Revolution said...

Je bevestigt met je laatste reactie alleen maar mijn vorige reactie...

JIJ bent degene die "complotdenkers" aanvalt, dus JIJ bent degene die logischerwijs dan met bewijzen moet komen. Het strooien met termen als "botte kop", "flapdrol" en "simplistische zwart/witdenker" om je betoog kracht bij te zetten werkt alleen maar averechts.

Denk je me nou werkelijk op de kast te krijgen met je gezaag? Ik heb wel wat beters te doen.

 
At 1:19 p.m., Blogger Dutch Revolution said...

bv. een keertje je bronnen onderzoeken of eindelijk eens een keertje serieus naar antwoorden proberen te kijken ipv alleen maar vragen te stellen.


En dan? Dan moet ik tot de conclusie komen dat die bronnen net zo onbetrouwbaar zijn als de bronnen die grote persburo's gebruiken? Of zijn ze betrouwbaar als ze in jouw straatje passen?

En voordat ik serieus naar antwoorden ging kijken, geloofde ik jarenlang de officiële CT. Iets waar ik me nu oprecht voor schaam. Want het bewijs voor die officiële CT IS gewoon boterzacht, hoe hard jij ook blijft roepen dat het keihard bewijs is. Dat wil niet zeggen dat ik daardoor in Judy Wood's Star Wars -wapens geloof. Ze zal wel in de war met haar Tarzannetje zijn.

En dan nog iets, en dit heb ik al eens tegen een ander gezegd:

ik hoef geen bewijs te leveren. Ik claim nergens dat ik een wetenschappelijk onderzoeker ben.

Bewijs leveren, dat horen politiediensten, politici en bestuurders te doen, om hun "war on terror" en alle bijbehorende beslissingen (met gevolgen voor de bevolking, zoals privacyschendende wetgeving en meedoen aan illegale oorlogen tot gevolg) te rechtvaardigen. Dat zijn ze aan hun bazen, namelijk de belastingbetalers, verplicht.

Overtuigende bewijzen heb ik nooit gezien. Niet voor een eenmansactie van Mohammed B. Niet voor een éénmansactie van Volkert. En zéker niet voor de OBL -theorie inzake 9/11.

Tot dat moment laat ik de lezer hier kennis nemen van nieuwsberichten en meningen vanuit andere perspectieven dan gebruikelijk in de mainstream media. Anders dan gebruikelijk op neocon-biased blogs en sites. Anders dan gebruikelijk op zogenaamde debunk-sites.

Dat beschouw ik als een burgerplicht. Doet tenminste nog IEMAND wat ie moet doen.

Wat ik NIET doe is eisen dat mensen daardoor meteen mijn mening overnemen, en gefrustreerd met krachttermen gaat gooien als dat niet gebeurt.

Ik heb geen verbaal geweld nodig.Jij wel. Ik heb eens een uurtje uitgetrokken om jouw bijdragen op dit hele weblog te bekijken. Treurig en intriest. Nergens blijkt wat JOUW visie is.

Het meest trieste vind ik nog dat jij mensen als Patman van "quote-mining" beschuldigt, maar dat zelf continu doet.

 

Een reactie posten

<< Home