woensdag, november 22, 2006

Huib


Vandaag wordt het de Dag des Oordeels voor Lijst 14. De trouwe lezers van dit blog weten het inmiddels: daarin is de Partij van de Waarheid opgenomen, die het 9/11 bedrog in de Nederlandse politiek aan de kaak wil stellen.

Lijst 14 is een verzamellijst van splinterpartijtjes. De nummer 1 van de lijst is Huib Poortman van De Groenen. Die is "reeds overtuigd dat WTC7 opgeblazen is en dat Bush heel veel liegt," zoals Jan van Aken (de nummer 4 op de lijst) een dezer dagen in een brief aan zijn achterban meldde. "Verder heeft Huib aangegeven open te staan voor de overige feiten en laat zich graag verder informeren."

Oftewel: Huib is nog niet helemaal over de streep wat 9/11 betreft, maar WTC7, zover hebben ze Huib al kunnen krijgen. Nu de rest nog.

Huib mag dus de kar trekken, als Lijst 14 een zetel binnensleept. Lange tijd was hij trouwens lid van de VVD, maar die nam de duurzame ontwikkeling niet serieus, en dus werd hij lid van De Groenen. In 2002 nam hij al eens deel aan de kamerverkiezingen als kandidaat nr. 2 van Duurzaam Nederland, een partij die streefde naar een duurzame samenleving en integratie van ‘oude’ en ‘nieuwe’ Nederlanders. Zowel externe (de moord op Pim) als interne oorzaken (gebrek aan samenwerking) "leidden tot een fiasco".

Op zijn webplek snijdt Huib het onderwerp 9/11 niet aan, nou ja, een keer dan: Terrorisme (inclusief 9/11) zou volgens Huib voor een belangrijk deel vanuit de Verenigde Staten worden geprogrammeerd, gefinancierd en geleid. Maar het lijkt er op alsof Huib dat alleen maar heeft opgeschreven om de achterban zoet te houden. Als hij in de kamer komt, moet hij ook immers het geluid van zestien andere partijen laten horen.

De andere politieke partijen hoor je niet over Lijst 14, die gisteren ook al niet mocht meedoen aan het lijstrekkersdebat van de kleine partijen. Alleen Frank Futselaar (SP) heeft er een uitgesproken mening over. In zijn Multatuliaans weblog schrijft hij: "Dit jaar zijn het zeventien wereldvreemde types, die een soort monsterverbond van piepkleine splinters en organisatietjes hebben gevormd. De lijsttrekker, Huib Poortman, claimt het restje van De Groenen te vertegenwoordigen dat niet destijds in Groenlinks is opgegaan. Daar denken De Groenen zelf echter heel anders over. De nummer 2, Paul Freriks, was raads- en Statenlid van de SP tot hij uit de partij werd gegooid wegens ongewenste intimiteiten en het niet naleven van de afdrachtsregeling. Nu is hij een van de voormannen van de alom bekende Alternatieve Volks Partij."

"Laat je niet afleiden door negatievelingen die, bewust of onbewust, de aandacht proberen af te leiden van de werkelijk serieuze onderwerpen en die, al dan niet betaald, verdeeldheid proberen te zaaien," schrijft Jan van Aken, anticiperend op nog meer negatieve publiciteit. "Juist eenheid en samenwerking is nodig om een vuist(je) te kunnen maken. Steeds meer mensen van diverse groepen beginnen door te krijgen dat juist Lijst 14 dat nieuwe geluid wel eens zou kunnen zijn."

Volgens de laatste peilingen halen de 'overige kleine partijen' gezamenlijk nog geen 0,6 procent.

Labels:

15 Comments:

At 10:29 a.m., Blogger Jay said...

Mij eerlijk gezegd niet, maar dat is voor ieder persoonlijk natuurlijk.

Volgens mij ben jij trouwens dan 1 van de weinigen van Zapruder die wel gaat stemmen trouwens, aangezien er een maand geleden ofzo nog iemand op het forum daar opriep om vooral niet te gaan stemmen.

 
At 10:42 a.m., Anonymous Anoniem said...

Heel slim Democrat. Door te stemmen op een splinterpartijtje verklein je de kansen op een linkse coalitie. Balkenende bedankt je hartelijk! :)

 
At 10:50 a.m., Blogger Jay said...

Mijn excuses dan, ik was onder de indruk dat jij Democratus was die regelmatig op Zapruder post.

 
At 12:10 p.m., Blogger Jay said...

Democrat, ik bedoel daar alleen mee dat ik je daarvan ken, aangezien ik niet op andere sites kom, noem ik je daarom iemand van Zapruder.

 
At 12:30 p.m., Anonymous Anoniem said...

@racertje: Sommige mensen stemmen uit overtuiging, schijnt dus niet meer goed te zijn.

Als stemmen op die "wereldvreemde tiepetjes" (woorden SP) je een warm gevoel bezorgt moet je het vooral niet laten, Ego-crat.
Het is natuurlijk wel contra-productief als je tegen de VS-vriendelijke politiek van Balkenende bent, maar jij vind je symbolische statement nou eenmaal belangrijker dan de gevolgen :)

Principes, allemaal foute boel. Stem mee met de meute, want anders tel je niet mee ;)

Oh ja, die principes van jou: "Peak Oil is great, ruimt lekker op" ;)

 
At 12:31 p.m., Anonymous Anoniem said...

Heeft stemmen op Lijst 14 zin? Verloren stem, volgens de peilingen redden ze het niet.

 
At 12:50 p.m., Blogger Jay said...

Democrat, aangezien ik weet dat Braad Spitt ook ergens anders post, zoals door sommigen van Zapruder regelmatig wordt aangehaald, zie ik hem niet als iemand van alleen Zapruder. En jij bent zelf een voorstander van een hoop van waar Zapruder over bericht, dus kan ik je daarom wel iemand van Zapruder noemen.

 
At 1:54 p.m., Blogger Jay said...

Ja iedereen moet kiezen wat ie zelf wil, we leven nog steeds in een democratie, dus voor mij is het wat dat betreft eierkoek. Maar Racer heeft wel een punt dat jouw keuze weinig zin heeft, aangezien je op zo een minderheid stemt dat het echt niet uitmaakt voor de verkiezingen. Wil je echt dat Balkenende en zijn beleid de komende jaren aan de macht komt, dan stel ik voor dat je SP gaat stemmen. Maar zoals ik al zei, iedereen moet zelf wetenh wat die gaat kiezen. Maar tactisch stemmen lijkt mij in dit geval wel een goeie optie voor de tegenstanders van dit kabinet.

 
At 1:56 p.m., Blogger Jay said...

Wil je echt NIET dat Balkenende en zijn beleid de komende jaren aan de macht komt, dan stel ik voor dat je SP gaat stemmen.

Was het woord niet vergeten, mijn excuses.

 
At 3:19 p.m., Blogger Jay said...

Met dat laatste ben ik het helemaal met je eens :)

Ik stem zelf ook niet tactisch, maar ik kan begrijpen dat er mensen zijn die in zo een situatie tactisch stemmen. Ik kan wel waarderen dat je wel bij je standpunt blijft wat dat betreft en toch op die partij hebt gestemd.

 
At 3:32 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ik vind het sowieso vreemd dat complotdenkers stemmen of aan verkiezingen meedoen. Alles op de wereld is volgens hen immers doorgestoken kaart en overal manipuleren duistere machten de gang van zaken. Dus waarom zou je meedoen aan verkiezingen, terwijl je 'weet' dat de werkelijke macht in handen is van de New World Order elites.

Stemmen is voor [b]sheeple[/b] die vertrouwen in het systeem!

 
At 4:57 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ik heb op GAMMA gestemd, lijst 27!

 
At 6:41 p.m., Anonymous Anoniem said...

Q&A van de PvdW: "De zetelverdeling verloopt volgens de gebruikelijke regels. De nummer 1 van Lijst 14, Huib Poortman, maakt de meeste kans om straks in de Tweede Kamer te komen."

 
At 7:02 p.m., Anonymous Anoniem said...

Wat gebeurt er als geen van de indivuele kandidaten voldoende stemmen trekken, ga je dan de stemmen verdelen vanaf de nummer 1?

Wat ct'ers willen stemmen lijkt me niet doorslaggevend. Lijst 14 is niet alleen PvdW, maar nog 16 andere partijen. Wortmann zelf is bijv. van het Platform Belangen van Consument.

 
At 10:48 p.m., Anonymous Anoniem said...

14. Lijst Poortman 449 stemmen 0% 0 zetels

 

Een reactie posten

<< Home