vrijdag, november 10, 2006

Spindocter


Waar is de Partij voor de Waarheid toch gebleven? Goeie vraag, het is volop verkiezingen, maar lijstduwer Jan van Aken is in het verkiezingsgeweld tot nu toe niet boven het maaiveld uitgekomen. Enkele weken terug lazen we bij Ditkannietwaarzijn nog een oproep voor plakkers voor posters, maar nog geen poster gezien.

Zoals gezegd doet de partij niet onder eigen naam mee aan de verkiezingen, maar als onderdeel van Lijst 14, een verzamellijst van splinter- en one issue-partijen. Van Aken staat daar op de vierde plaats, maar wil via voorkeursstemmen toch proberen in de kamer te komen. Dat lezen we in elk geval op de website van de partij, die zowaar weer in de lucht is.

De Partij voor De Waarheid zegt zich te concentreren op tien fundamentele kernpunten die de traditionele partijen niet tot nauwelijks bespreken. Maar op de hele site zijn de tien kernpunten nergens te vinden! Zelfs niet op de pagina kernpunten, waar alleen iets over stemfraude is te lezen. De partij blinkt al niet uit in helderheid, maar als je ook nog eens vergeet je partijprogramma op de site te zetten, zelfs op de pagina die daarvoor bestemd is, maak je geen al te snuggere indruk.

Even opmerkelijk is dat het 9/11 bedrog, waar de partij ooit voor was opgericht, nauwelijks nog aan bod komt. Behalve dat op de openingspagina is te lezen dat drie kandidaten op Lijst 14 9/11 als 'politiek speerpunt' hebben. Maar wat dat dan is wordt weer niet uitgelegd.

Het lijkt er sterk op dat de PvdW voornamelijk communiceert met de eigen parochie, en de rest van het electroraat totaal vergeet. En dat terwijl de kleine partijen toch al lijden onder het strategische stemgedrag. Het kan ze bij de komende verkiezingen tot vijftien zetels gaan kosten. Alleen een briljante spindoctor kan hier nog een draai aan geven.

Labels:

8 Comments:

At 9:16 a.m., Anonymous Anoniem said...

"Lijst 14 is geen politieke partij en heeft geen partij programma."

Dat klopt. Maar Lijst 14 is dan ook een verzamellijst. Dus de afzonderlijke partijen moeten wel hun eigen programmapunten naar voren brengen, zoals trouwens ook duidelijk is uitgelegd op de persconferentie in Nieuwspoort.

 
At 9:57 a.m., Anonymous Anoniem said...

Weer iemand die de opzet van Lijst 14 niet begrijpt. Volgens mij gaat het ook niet werken in de praktijk. Als ze een zetel zouden krijgen, moet die ene persoon de belangen en programmapunten van 17 partijen verdedigen.

 
At 10:21 a.m., Anonymous Anoniem said...

Communiceren zegt u?

http://forum.intentionalcommunity.nl/index.php?topic=95.0

 
At 1:56 p.m., Anonymous Anoniem said...

Voorzover ik weet is Jan van Aken er van overtuigd dat 9/11 van binnenuit (hetzij actief, hetzij passief) georganiseerd is. Van Aken is zelfs degene die er persoonlijk voor gezorgd heeft dat Andreas von Bülow in 2005 uitgebreid werd geïnterviewd door 2-Vandaag.

 
At 3:27 p.m., Anonymous Anoniem said...

""Hier een bericht van Jan van Aken

Ik bewonder jullie research inspanningen om e.e.a. uit te zoeken. Ik moet echter soms constateren dat er conclusies getrokken worden en feiten geponeerd worden die niet altijd correct zijn en een verkeerde indruk (kunnen) wekken. Een voorbeeld is b.v wat er over IETA gezegd wordt. "Dat is een bedrijf dat de vuile troep van een bedrijf verkoopt"" wordt geschreven door Arminius.

Mijns inziens is deze""International Emission Trading Association"" echter een samenwerkingsverband (vereniging) die adviseert over de door de overheden uitgegeven emissie rechten om juist de uitstoot van CO2 te beperken. Dit is een van de meest efficiente manieren om iets concreets bij te dragen aan een oplossing voor de ""Global Warming"". Ja ik ben erbij betrokken om hiervoor een oplossing te vinden en ik gebruik mijn invloed om hier iets concreets aan te doen. Daar schaam ik mij niet voor, net als wat ik tijdens mij studie en werk gedaan heb.

Mijn slogan is: "there are no problems, only solutions"" Daarom ben ik erg georienteerd op oplossingen en probeer niet mijn energie te verspillen aan negatieve zaken. Toen ik overtuigd was dat het 911 verhaal anders in elkaar zat heb ik in 2005 Andreas Von Buelow beloofd te zorgen dat ten minste 100.000 mensen in Nederland kennis zouden nemen van de andere niet-officiele 911 versie. Ik heb ertoe bijgedragen dat Andreas op de Nederlandse TV kwam en heb waarschijnlijk meer dan wie dan ook bijgedragen aan het 911 evenement in Utrecht. Ik ben er echter wel achtergekomen dat toen/nu we politiek actief dreig(d)en te worden, we tegenkrachten oproepen; veel meer dan ik ooit gedacht had. Ik beschouw het maar als een compliment, maar meer dan hinderlijk kan het wel zijn.

Ik denk dat we er verstandig aan gedaan hebben om een plan -b- achter de hand te hebben indien het beroep bij de Raad van State niet zou lukken. [Weinigen hebben opgemerkt dat Kiesraad toegegeven heeft dat zij zich niet aan haar afspraken t.o.v. mij heeft gehouden; RvS heeft Kiesraad uit haar zeer lastige positie gered door Kiesraad ook ongelijk te geven en met ander argument te komen!]. Plan -b- was om via een zgn. Blanco lijst mee te doen. Dat is gelukt en heeft ervoor gezorgd dat er nu 3 personen op lijst 14 staan die 911 op de agenda willen zetten. Dus mijn practische mening is: als je mij niet vertrouwt, kies dan Micha Kuiper (14.9) of Edgar Wortmann (14.5). Prima, even goede vrienden.

Om de kans te vergroten om gekozen te worden, was de mening dat we geen ""one issue"" partij moesten worden. Daarom hebben we nog een paar andere punten in het programma opgenomen en 911 bewust op plaats 2 gezet, om ook niet bij voorbaat al door de media in de conspiracy hoek gezet te kunnen worden. De keuze om de problematiek van de electronische stemcomputers als politiek onderwerp te nemen, bleek toch niet zo slecht gekozen, gezien het tumult wat onstaan is dankzij wijvertrouwenstemcomputersniet.nl (DKNWZ /PvdW was echter wel eerder!!).

Hoewel Lijst 14 een goed concept is, waar ik elders verder over zal berichten, brengt het op korte termijn samenwerken met vele anderen personen van divers pluimage ook lastige coordinatie problemen met zich mee die de effectiviteit beinvloeden. Daarom vraag ik begrip voor de situatie die suboptimaal is, maar die ik als teamplayer wel ondersteun om toch tenminste 1 zetel te behalen en op die manier 911 op de agenda van de Tweede Kamer probeer te krijgen. Daarom beroep op achterban om lijst 14 te stemmen. Hoeft echt niet op mij; mag dus ook op Edgar of Micha.""

Dit stuk verscheen n.a.v. een forumlid met kritische vragen aan Jan van aken.

[url]http://forum.intentionalcommunity.nl/index.php?topic=108.0[/url]

 
At 3:52 p.m., Anonymous Anoniem said...

Zodra het zijn eigen (energie)sector betreft is die Van Aken de redelijkheid zelve, maar toch gelooft hij in het 9/11 complot. Ik vind dat niet te rijmen.

Dan schrijf hij: "Om de kans te vergroten om gekozen te worden, was de mening dat we geen ""one issue"" partij moesten worden. Daarom hebben we nog een paar andere punten in het programma opgenomen en 911 bewust op plaats 2 gezet, om ook niet bij voorbaat al door de media in de conspiracy hoek gezet te kunnen worden."

Politiek bedtijf je vanuit een maatschappelijk kader, je gaat niet een onderwerpje aansnijden, waarna je er nog iets bij verzint om door de media niet in een bepaalde hoek weggezet te worden. Deze man heeft gewoon niet begrepen wat politiek is.

 
At 4:04 p.m., Anonymous Anoniem said...

Dat gevoel heb ik ook als ik de "gevestigde orde" politiek zie bedrijven...

 
At 7:13 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ongefundeerd wantrouwen jegens Van Aken, alleen maar omdat ie toevallig in de energiewereld zit, lijkt mij ongerechtvaardigd, onsportief en onverdiend.
Bij mijn weten vindt Van Aken bijvoorbeeld juist dat de privatisering/liberalisering van de energiesector de laatste tijd te ver is doorgeschoten en gevaarlijke vormen begint aan te nemen.

(Ander voorbeeld: de oprichter van het internationale Rode Kruis was ook een zakenman. Zo zie je maar weer. De wereld heeft niets aan een Nederlandse hokjesgeest...)

 

Een reactie posten

<< Home