woensdag, november 08, 2006

Spooked





Spooked is een complotdenker wiens fantasie regelmatig op hol slaat. Hij is een overtuigde no planer, die op zijn webpagina met de vreemdste theorieën komt. 9/11 meets Startrek, zullen we maar zeggen.

Dit keer heeft hij een interessant(er) puntje: er blijken vliegtuigmotoronderdelen gevonden te zijn ver van de ingestorte WTC torens in New York. Een motor die volgens Spooked onmogelijk van een Boeing 767 kan zijn, die ook niemand uit de gebouwen heeft zien schieten, en die ook nog eens geen gat in het trottoir heeft veroorzaakt. Hoe kwamen die onderdelen daar? Dit keer waagt Spooked zich eens niet aan wilde veronderstellingen. Hij laat de vraag open.

Tja, geef daar maar eens antwoord op. Het enige dat er over te zeggen valt is dit: als je ergens vliegtuigmotoronderdelen neerlegt met de bedoeling dat anderen ze vinden waarom zou je dat dan doen op een plek waar niemand ze verwacht? Hetzelfde kan gezegd worden over de crash in Pennsylvania. Als het zo was dat er een vliegtuigongeluk gesimuleerd moest worden, waarom laat je dan geen vliegtuigstaart of een paar vleugels uit de grond steken? Waarom strooi je puin over een gebied van zes kilometer?

Blijkbaar is het wel mogelijk om zonder duidelijk zichtbare explosieven twee torens perfect in elkaar te laten storten, maar verval je tot amateurisme als het op het aandragen van forensisch bewijs aankomt.

11 Comments:

At 8:57 a.m., Blogger Jay said...

Ik vraag me af hoeveel van die malloten van Zapruder in dit verhaaltje geloven.

 
At 11:16 a.m., Anonymous Anoniem said...

"De squibs natuurlijk."

Ik begrijp echt niet waarom je daar nog aan vasthoudt. Je ziet een enkel rookpluimpje dat eerst klein begint en dan groter wordt, terwijl bij explosieven je het tegenovergestelde zou moeten zien en dan ook nog in veel grotere mate. Het is niets anders dan samengeperste lucht dat ontsnapt omdat de torens van boven instortten.

 
At 11:25 a.m., Anonymous Anoniem said...

@ crap:

Nee, het kan samengeperste lucht zijn..

Dat hoeft ook geen waarheid te zijn

 
At 11:49 a.m., Blogger Jay said...

Democrat, over explosies gesproken. Ik zou zeggen lees mijn Blog eens, daar staan een hele hoop quotes van de brandweermannen, politiemannen en andere hulpdiensten.

Klik gewoon op mijn naam om mijn log te bekijken.

Zo zal je zien dat er inderdaad explosies zijn gehoord, maar dat dat brandweer, of ziekenwagens waren die explodeerden toen de boel instorte bovenop die wagens, die naast de torens stonden geparkeerd.

Ik heb tot nu toe bijna 160 gesprekken doorgelezen en de meesten hebben het over een Rumble zodra de boel instort, sommigen vergelijken het met een trein die langskomt, anderen weer met het geluid van een straalmotor. ik denk dat maar 1 tot 5 procent het over explosies heeft en dan moet je dat ook nog in zijn context zien.

 
At 12:47 p.m., Blogger Jay said...

In het Commision report staat een heel stuk over hoe Nrad gereageerd heeft, dus ik zou zeggen, bekijk dat ook eens.

WTC7 wordt nog steeds onderzocht door het NIST, dus daar laat ik me verder niet over uit, behalve dan, dat er op hoog nivo van de brandweerleiding bekend was dat het gebouw op instorten stond en daarom moest de brandweer uit WTC7 worden geevacueerd.
Saat ook allemaal in die transcripts. Als iemand de moeite zou nemen om die ook werkelijk door te lezen, kan je daar zoveel uithalen.

En ik word een beetje moe van al die verhalen dat we het grote plaatje moeten zien, want zonder bewijzen dat die gebouwen door de amerikaanse regering zelf zijn opgeblazen, dondert dat hele grote plaatje in mekaar.

 
At 1:54 p.m., Blogger Jay said...

ommission report?

Was da?

 
At 2:03 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ken je dat niet?

http://www.slantpoint.com/mt-arx/2005/08/the_911_ommissi.php

 
At 2:04 p.m., Anonymous Anoniem said...

Google op 911 ommission report

 
At 2:04 p.m., Blogger Jay said...

Nope, sorry daar had ik nog nooit van gehoord.

 
At 2:13 p.m., Blogger Jay said...

En wie heeft dat report opgesteld dan?

 
At 3:39 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ik vraag me af wat de meeste van julie denken:

Hier is mijn verhaal,
Mijn vader werkte in het wtc.. Toen het vliegtuig in een van de gebouwen storte was dat in het hele gebouw te horen.... Maar voordat (ongeveer 3 seconden) tot het gebouw neer storte hoorde mijn vader die inmiddels buiten was dat er een explosie was in de kelder van het wtc.. en van een politie agent... dat er explosieven in de kelder lagen.... Hoe verklaar je dat??? ben blij dat mijn vader veilig thuis gekomen is er zijn er veel die dat niet zijn en heb daar ook maar respect voor!!!

 

Een reactie posten

<< Home