dinsdag, januari 09, 2007

Gechipped


Vaste lezers van dit blog kennen inmiddels Rick Ecqen D., die denkt dat Nederland een politiestaat is geworden. Zodra Rick weer ergens iets leest over een nieuwe technologie is het al in handen van de Nieuwe Wereld Orde gevallen.

Rick las onlangs een stukje van telecomexpert Hans Steeman in De Telegraaf. Die was in Hongkong zijn paspoort kwijtgeraakt met alle gedoe van dien. "Achteraf realiseer je je dat je bestaan afhangt van slechts paar gram papier," schrijft Steeman. "Met weemoed dacht ik aan onze hond. Hij heeft een chip geïmplementeerd gekregen waardoor overal met één druk op de knop draadloos zijn identiteit vast te stellen is. Had ik dat gehad, dan waren mij slapeloze nachten bespaard gebleven. Mij mogen ze daarom in elk geval chippen!"

Dat had Hans beter niet kunnen schrijven. RickD is weer helemaal van streek: "Het artikel is te triest voor woorden en wat mij betreft is het "papieren verloren" verhaal totaal verzonnen om de impanteerbare chip te introduceren. De regerende inteelt elite willen u chippen en er is haast bij, binnen nu en zeg 3 jaar moet u staan te juichen van blijdschap wanneer u gechipped wordt."

Net als Marcel Messing, onze zwevende complotter, denkt Rick dat er een 'inteelt elite' is die u wilt 'chippen'. Is die Steeman echt een vooruitgeschoven post van de NWO? Laten we Hans nou heel toevallig kennen als een vriendelijke Limburger die voor Vodafone werkt en een beetje een technut is. Herkent bijvoorbeeld mobieltjes op 20 meter afstand. De implanteerbare chip als paspoort lijkt ons echter geen goed idee zolang je die kunt klonen.

Labels: ,

20 Comments:

At 3:09 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ga maar rustig slapen, de regering waakt wel over u!

Waar heb ik dat meer gehoord?

Ze willen weten wat je zegt
Ze willen weten wat je denkt
En ze schenden je recht

Ze willen weten wat je doet
Ze willen weten wat je zegt
Ze willen weten wat je denkt

Ze willen weten.....

Oscar X:

De wetenschapper op tv deelde mee.
Iedereen ontvangt binnenkort een brief waarmee.
Je kunt achterhalen wanneer ze bij je aankloppen.
Om een chip in je brein te stoppen.
Die chip regelt jouw bioritme en is adequaat
als het om ziektes en kwalen gaat.
Het is goed voor de mens,
Bepaalt zijn haar grens,
Heeft een knopje voor intens,
Dus eigenlijk jouw wens.
Na die figuur te hebben aangehoord,
Dacht ik dit is zwaar gestoord.
Voor ons soort.
Zo hebben die mensen binnenkort echt totale controle over dit oord.
Ik belde Def P en vertelde wat ik had gezien
Hij zei...actie, misschien eerst geloven dan zien..
We namen snel contact op en kwamen tot een plan
Met als uitgangspunt NOOIT EEN CHIP IN ONS MAN !!!

Def p:

Ik ben geen hippe kip met een chip in m¹;n knip
Dus geen geprop in m¹n kop, ik breng de vrije hip-hop
Ben niet te volgen, niet te filmen, dus ook niet te registreren
Want mijn onverwachtte pracht is te doordacht om te beheren
Geen feit voor de overheid, ik zwerf rond als zwerfhond
De ondergrond als werkgrond waarin ik weer op scherp stond
Ik heb mijn eigen chip die is geprogrammeerd
Op vreten, zuipen, neuken, blaffen en dat vind ik niet verkeerd!

Casto:

Ik ben chiploos geboren dus zal ik chiploos leven
Geen instantie of regering zal mijn een chip geven
Geen instantie of regering houd mijn vrijheid tegen
Geen instantie of regering zal inbreuk op me plegen
Zo zal het wezen en zo zal het altijd zijn
Ze moeten me zien te vinden voor die chip in mijn brein
Ondergedoken met anderen vrijheidsstrijders
Beginnen we een verzetsbeweging tegen die tering regeringslijders
Met hun macht`s monopolie fuck de gevestigde orde
Ze krijgen mij niet onder controle ik zal nooit een slaaf worden
Van een cyber dictatuur ik kom met strategische plannen
Onze vrijheid is te duur want ze kunnen ons niet vangen
We komen met ondergrondse radio,bomaanslagen op chipfabrieken
Controle punten worden opgeblazen,communicatie satellieten
Worden gehackt en gecrackd door onze informatica technieken
Zo lang we niet vrij zijn zullen we het systeem blijven zieken

Das:

Ze willen weten wat ik doe, maar dat van hun is geheim
Wat ze van mij willen weten, kan ik vertellen in een rijm
Weg met die verboden, opsporingsmethode
Geen agent aan mijn deur, verkleed als postbode
Camera's die je volgen, telefoons die ze aftappen
Wat vrijheid is, blijkt niemand meer te snappen
Ze zijn bezig, met het bestrijden, van terroristisch gevaar
Ik hoor ze kletsen, maar niemand is onkwetsbaar
Een terrorist, komt als een dief in de nacht
Op de misdaadplaats staat nooit, binnenkort verwacht
Maar nu is er een crisis, dus mij advies is
Beken kleur, dan weten mensen wie, wie is.

Ze willen weten wat je doet
Ze willen weten wat je zegt
Ze willen weten wat je denkt
En ze schenden je recht

Quinte:

???

door: Onderhonden

 
At 3:12 p.m., Anonymous Anoniem said...

En het is me toch makkelijk zo`n chip in je kop!!

Neuromarketing is a new field of marketing which uses medical technologies such as functional Magnetic Resonance Imaging (fMRI) to study the brain's responses to marketing stimuli. Researchers use the fMRI to measure changes in activity in parts of the brain and to learn why consumers make the decisions they do, and what part of the brain is telling them to do it.

Marketing analysts will use neuromarketing to better measure a consumer's preference, as the verbal response given to the question "Do you like this product?" may not always be the true answer. This knowledge will help marketers create products and services designed more effectively and marketing campaigns focused more on the brain's response.

Neuromarketing will tell the marketer what the consumer reacts to, whether it was the color of the packaging, the sound the box makes when shaken, or the idea that they will have something their co-consumers do not.

http://en.wikipedia.org/wiki/

Neuromarketing blijft ter discussie

We staan voortdurend bloot aan allerlei stimuli. Onze hersenen reageren daarop. Met neuromarketing zouden we de effecten van marketinginstrumenten veel beter kunnen begrijpen.

Het begon allemaal in de jaren twintig van de vorige eeuw, toen wetenschappers het EEG ontwikkelden. Daarna kwamen er allerlei andere neurotechnieken, met tongbrekende benamingen. Zoals Functional Magnetic Resolution Imaging. Maar over de effectiviteit van neuromarketing is al jaren veel discussie. Er komen ondertussen steeds meer technieken waarmee de hersenactiviteit van consumenten gemeten kan worden onder invloed van producten of advertenties.

Bekend is het voorbeeld van het neuro-onderzoek naar het vermeende smaakverschil tussen Pepsi en Coke. Onderzoekers kwamen er met behulp van een magnetische resonantie-techniek (FMRI) achter dat Coca-Cola een specifiek gebied in de hersenen activeert, dat het zelfbeeld van mensen bepaalt. Het merk Coca-Cola zou zorgen voor de aanmaak van positieve associaties en gevoelens van zelfwaarde. Andere bedrijven die zich wel eens aan neuromarketing hebben gewaagd zijn Motorola, Delta Airlines, General Motors, Procter & Gamble en Hallmark. Hersenactiviteiten en –reacties worden steeds beter gemeten, maar geven nog lang niet altijd inzicht in het waarom. Neurotechnieken worden, als concrete toepassing binnen marketing, een grote toekomst voorspeld, maar geduld is wel vereist.

Bron: Admap

Neuromarketing'Neuromarketing' gaat het maken, of en hype?

Niet in de voorspellingen voor 2007, en onterecht: Neuromarketing. Nieuw is het niet natuurlijk, maar wel steeds fascinerender. Financial Times wijdt er een uitgebreid artikel aan en er is weer nieuwe onderzoek. Maar is het eigenlijk niet een brug te ver om simpelweg achter de effecten van marketing te komen?

Financial Times publiceert een uitgebreid artikel over neuromarketing met de opsomming van wat resultaten van de afgelopen maanden en de voors en tegens. Die laatste zijn er ook, van onder meer Antonio Rangel, 'neuroeconomics expert' van de Caltech University, die meent dat er, op z'n Hollands gezegd, geen tube tandpasta meer zal worden verkocht met de kennis uit onderzoek naar hersenactiviteit rond merkherkenning en koopbeslissingen.

Hij miskent daarmee de resultaten. Zo wordt via de uitstekende weblog op Neurosciencemarketing.com nu gemeld dat met proeven met personen aan de fMRI-scan met het voorhouden van producten en prijzen er precies meetbaar was welke gebieden in de hersenen werden geactiveerd.

Vooral de regionen in de bovenkamer die met plezier te maken hebben werden geactiveerd. En bij (te) hoge prijzen werd juist het hersendeel dat de balans tussen voor- en nadelen bepaalt, uitgeschakeld.

Advertisers turn to science to get inside consumers' heads

http://www.ft.com/cms/s/fbac77dc-9c61-11db-9c9b-0000779e2340.html

 
At 3:31 p.m., Anonymous Anoniem said...

Slaap jij maar lekker verder braad, waarschijnlijk heb jij zelf niet eens door HOE erg je dagelijks gemaipuleerd wordt. Eikels als jij hebben ze het liefst. Schapen die zich vrijwillig bij de slachtbank melden.

 
At 4:10 p.m., Anonymous Anoniem said...

Yo! Wat een dope teksten hier man.
Hier nog eentje...

I'm just an average guy with an average life
I work from nive to five, hey hell I pay the price
But I want is to be left alone in my average home
But why do I always feel like I'm in the Twilight Zone

CHORUS:
I always feel that somebody's watchin' me
And I have no privacy

I always feel that somebody's watchin' me
Is it just a dream?

When I come home at night
I bolt the door real tight
People call me on the phone I'm trying to avoid
Well, can the people on TV see me or am I just paranoid

CHORUS

When I'm in the shower, I'm afraid to wash my hair
I might open my eyes and find someone standing there
People say I'm crazy, just a little touched
But maybe showers remind me of Psycho too much
That's why...

I always feel like somebody's watching me
Who's playing tricks on me
I always feel like somebody's watching me
Tell me it can't be

I don't know anymore
Are the neighbors watching me
Well is the mailman watching me
And I don't feel safe anymore, oh what a mess
I wonder who's watching me now?
Who?
The IRS?


I always feel like somebody's watching me
Who's playing tricks on me
I always feel like somebody's watching me
I can't enjoy my tea!

 
At 4:23 p.m., Anonymous Anoniem said...

Uitkijken met het auteursrecht, (non)complotters!

 
At 8:23 p.m., Anonymous Anoniem said...

Het grote complot!

Vraag je je af of complotten bestaan? Muntz en van de Wint doen een boekje open in 6 delen.

http://video.google.nl/videoplay?docid=-3366087071189201879&hl=nl
http://video.google.nl/videoplay?docid=2769511271099549461&hl=nl
http://video.google.nl/videoplay?docid=6755176237544221463&hl=nl
http://video.google.nl/videoplay?docid=3400515883276405695&hl=nl
http://video.google.nl/videoplay?docid=-1193051865923011116&hl=nl
http://video.google.nl/videoplay?docid=7802563924906978491&hl=nl

 
At 10:05 p.m., Blogger Jay said...

Het lijkt erop dat je zondag gelijk had Braad toen je zei dat Democrat overmorgen wel terug zou komen ;)

Ah goeie video over de handelsovereenkomsten in noord amerika trouwens Democrat.

 
At 10:17 p.m., Blogger Jay said...

Democrat, misschien moet je het volgende stuk eens lezen zodat je toch lekker zelf ook kan slapen en niet wakker hoeft te liggen wat betreft het grote amerika. Zal je zien dat het allemaal best meevalt. Daarna lekker slapie doen he kerel.

Staan allemaal handige links in dat artikel ook nog.

Al durf ik te wedden dat je er niks van zal lezen en verder gaat met sidderen en bibberen voor de enge NWO.

 
At 10:30 p.m., Blogger Jay said...

Maareh als dat nou de richting is die je in 2007 wil inslaan, is het wel treurig dat daar ook al niets van klopt. Moet je weer wat anders gaan najagen Democrat.

Of topic, wel handig trouwens dat het woord bij word verification steeds hetzelfde blijft ;)

 
At 10:54 p.m., Anonymous Anoniem said...

Tommy Thompson, gerenommeerd politicus en presidentskandidaat voor de komende verkiezingen, schijnt niets liever te willen dan iedereen van een chip te voorzien.
Maar als je liever gelooft dat het complottheorie is, prima.

 
At 11:24 p.m., Anonymous Anoniem said...

Daarom geloven wij ook dat 911 een insite job was. Het is de ideale manier om mensen hun burgerrechten af te pakken, en onder constante toezicht te plaatsen. 1984 komt sdteeds dichterbij. Voor het te laat is, is er geen weg meer terug. Regeringen zullen die eenmaal verkregen macht niet meer uit handen geven. En idd. zullen we de komende jaren lekker gemaakt worden om zo`n chip te laten implanteren. Het is een paar jaar geleden hgier in Rotterdam al begonnen in de Baja Beachclub, waar je o zo handig kunt betalen met z`n geimplanteerde chip. Je wordt dan z.g. als een VIP behandelt. (nog wel) Ook op medisch gebied wordt ons de voordelen aangepraat. Straks is het wel zo handig om ook je paspoort te chippen, zo`n papiertje moet je altijd bij je dragen, en dat wordt vuil, of verlies je. Heel veel VIP op de wereld hebben zich ook al laten chippen, om lekker makkelijk weer terug gevonden te kunnen worden bij een ontvoering.

zo braad, dat is helemaal mijn eigen menig. Nix gecopietpast dit keer:)

 
At 12:53 a.m., Anonymous Anoniem said...

"De implanteerbare chip als paspoort lijkt ONS echter geen goed idee zolang je die kunt klonen."

Slip of the pen, Billy('s)...?

 
At 9:59 a.m., Anonymous Anoniem said...

Oh ja arminius, sedert 11 september is Alex Jones al meerdere keren opgepakt en gefolterd ! Daarom dat hij zo gek overkomt... :D

 
At 10:49 a.m., Anonymous Anoniem said...

Hier nog wat over implanteerbare chips van de complot website IT World :

[b]Blog Insights: RFID Chips: Not in my arm![/b]
ITworld.com 12/12/2006
Dan Blacharski, ITworld.com
http://security.itworld.com/4942/nlsblogrfid061212/page_1.html

Nog wat aanvullende complot artikeltjes :

[b]VeriChip highlight role implanted chip may play in a government immigration and guest worker program[/b]
http://www.hispanicprwire.com/generarnews.php?l=in&id=6406&cha=0

[b]Electronic Privacy Information Center: Verichip[/b]
http://www.epic.org/privacy/rfid/verichip.html

[b]VeriChip Sells First Baby Protection System, in Talks with Military[/b]
http://www.eweek.com/article2/0,1895,2008344,00.asp

[b]U.S. Military to be tagged with Spychips ?[/b]
http://www.consumeraffairs.com/news04/2006/08/verichip_military.html

[b]Applied Digital Solutions Prepares ``Protected by VeriChip'' Product Awareness Campaign[/b]
Business Wire, June 6, 2002
http://www.findarticles.com/p/articles/mi_m0EIN/is_2002_June_6/ai_86821543

 
At 10:51 a.m., Anonymous Anoniem said...

"Tommy Thompson, gerenommeerd politicus en presidentskandidaat voor de komende verkiezingen, schijnt niets liever te willen dan iedereen van een chip te voorzien.
Maar als je liever gelooft dat het complottheorie is, prima."

Tja, als je de Amerikaanse media volgt weet je inderdaad snel genoeg dat er inderdaad hard gelobbied wordt voor dit soort zaken, en dat er diverse trials lopen.

Maar volgens mij zijn de meeste mensen op deze blog niet erg op de hoogte, maken het liever belachelijk omdat er OOK op conspiracy sites over wordt geschreven ;)

 
At 10:52 a.m., Anonymous Anoniem said...

"waarom ben je nou ineens zo enthousiast over 'de mainstream media'"

Wat een geblaat, is het te lastig om op de inhoud in te gaan dat je met dit soort infantiele reacties komt ?

 
At 4:08 p.m., Blogger Jay said...

Welke feiten Democrat?

Kom nou een met werkelijk feiten Democrat ipv domweg maar lopen te gillen dat we de feiten eens tegemoet moeten treden.

 
At 4:18 p.m., Blogger Jay said...

En dat het artikel op een site die rightwing heet doet niets aan het feit af dat er informatie opstaat die officieel naar buiten is gekomen, maar zoals ik al dacht heb je er niet echt naar gekeken.

Dus laat je maar lekker bang maken door alle complot sites die met een groot eng verenigd Amerika komen.

Ik vraag me af of jij nog wel slaapt met al die zorgen om de NWO Democrat....

 
At 7:29 p.m., Anonymous Anoniem said...

"Kom nou een met werkelijk feiten Democrat ipv domweg maar lopen te gillen dat we de feiten eens tegemoet moeten treden."

Zie de artikelen over de Verichip hierboven ? Of negeer je die gewoon maar voor het gemak ?

 
At 10:43 a.m., Anonymous Anoniem said...

VeriChip wil 'dog tags' soldaten vervangen door rfid-chip

Het Amerikaanse bedrijf VeriChip is aan het lobbyen geslagen om zijn rfid-chips aan de man te brengen in het Pentagon. Het bedrijf ziet in de rfid-technologie namelijk de ideale vervanging voor de bekende metalen plaatjes of 'dog tags' die soldaten om hun nek dragen. Door een dergelijke identificatiechip onder de huid aan te brengen, zou het Amerikaanse leger eenvoudig en snel een overzicht kunnen krijgen van persoonlijke gegevens en de medische geschiedenis van zijn soldaten. Sinds 1906 worden daarvoor de metalen plaatjes gebruikt, maar die beantwoorden volgens VeriChip niet meer aan de hedendaagste technologieën.

http://www.regimentvanheutsz.nl/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1&limit=5&limitstart=30

De laatste paar dagen word er in diverse Engelse media opvallend veel bericht over de jonge consument die graag wil betalen met een chip in zijn of haar lichaam. De media zal de RFID Chip als stoere gadget brengen, en zo een hype proberen te creëren om met zo'n maf ding te gaan lopen. trap er niet in.

http://www.yayabla.nl/nieuws.asp?article=2095

Children to be chipped in Mexico
http://www.out-law.com/page-3972

Microchips implanted in Mexican officials
Attorney general, prosecutors carry security pass under their skin
http://www.msnbc.msn.com/id/5439055/

 

Een reactie posten

<< Home