vrijdag, januari 26, 2007

Harde actie


Enkele complotters zijn een anonieme actie begonnen om de DVD van Loose Change onder de aandacht te brengen bij websites. Per post (!) en in een getijpte envelop zonder afzendadres wordt dit briefje verstuurd.

Hij werd ook bij RickD van EQgen bezorgd, die daarover erg beledigd is, want EQgen is volgens Rick de enige website in Nederland die de moeite heeft genomen om Loose Change met Nederlandse ondertitels op Google Video te plaatsen, waar de docu inmiddels al door meer dan 320.000 mensen bekeken is. En bovendien heeft hij ruim aandacht besteed aan 9/11. Gretig citeert Rick nog eens uit eigen werk.

Kan het zijn dat de rolodex van de actievoerders zich wat al te dunnetjes beperkt tot de adressen van Nederlandse complotsites?

Op een of andere manier wil het actievoeren bij de complotters niet echt lukken. Morgen had op internet in Nederland massaal geprotesteerd moeten worden onder het motto Handen af van de Iraanse olie, geen massamoord in Iran of een variant daarop. De reden is dat United of Peace zaterdag in de VS een vredesdemonstratie in Washington DC organiseert. Daarbij is het hoofdthema Irak, maar Iran wordt ook meegenomen.

Het probleem is dat de complotters zich nauwelijks tijd gunnen om zich fatsoenlijk voor te bereiden. Het persbericht was woensdag nog niet geschreven, de draadjes in forums over wie wat moet organiseren leidden alleen maar tot verwarring en enkele complotters haakten voortijdig af, zodat Johnito nu grotendeels op zichzelf is aangewezen (sympathieke actie trouwens, daar niet van, zie ook hier). Kan het zijn dat complotgelovigen ietwat actiemoe zijn geworden na hun 'succes' op het Neude in Utrecht?

Maar er is gelukkig ook goed nieuws: het 911Bedrog dringt langzamerhand door bij SP'ers, zo juicht Johnito. Er zijn nu al twee SP-leden die openlijk hun twijfels over 9/11 hebben laten blijken. Nu de resterende 48.998 leden nog.

Labels: ,

56 Comments:

At 9:08 a.m., Anonymous Anoniem said...

Tja hoe creeer je nieuws. Enkele mensen op zapruder spreken onderling over een in Amerika georganiseerde aktie, en dan verzin je daarbij wat cynisch commentaar.

Was er geen interessanter nieuws te vinden dan het bespreken van wat postings van Johnito ? ;)

 
At 9:22 a.m., Blogger Jay said...

Blijven die complotters nou met Loose Change komen?

Blijkbaar hebben die loosers dat debat niet gezien waarin de makers van Loose Change zelf zeggen dat ze voor de "waarheid" beter andere films kunnen kijken omdat er fouten in Loose Change zitten.

Maar blijf vooral doorgaan met het verspreiden van Loose Change, loosers. Het enige wat jullie ermee verspreiden is een film met een hoop fouten erin.

Zo zo, 2 leden al van de SP!!!!

Ik durf te wedden dat Johnito er 1 van is.

 
At 9:24 a.m., Anonymous Anoniem said...

De theorie van een gesjeeste journalist als voorbeeld-NSB'er, niet in dienst van de waarheid en dat wetende, komt weer ten volle op.

Billy, het land is weer trots op je!

 
At 9:29 a.m., Blogger Jay said...

Wow anoloserniempje, Das een hele bek vol zeg om Billy voor NSB-er uit te maken.

Ben jij ook al zo een zielig complotdenkertje met helemaal geen sociaal leven die zich al 5 jaar lang vastbijt in het 9/11 verhaal?

Of ben je gewoon een puisterige puber die zich verveelt?

 
At 9:34 a.m., Anonymous Anoniem said...

"911Bedrog dringt langzamerhand door bij SP'ers"

Dat is volgens mij net zoiets als beweren dat Ajax op een overwinning afkoerst terwijl ze met 0-30 achterstaan.

 
At 9:58 a.m., Anonymous Anoniem said...

Ben jij ook al zo een zielig complotdenkertje met helemaal geen sociaal leven die zich al 5 jaar lang vastbijt in het 9/11 verhaal?

Goh de pot verwijt de ketel, hoeveel tijd besteden jullie niet aan het (debunken van) 9/11 complotten, jullie bijten je er hier als een stel jonge honden in vast.....

 
At 10:01 a.m., Anonymous Anoniem said...

Het feit dat iemand je gelooft, maakt je leugens nog niet tot waarheid. Al "gelooft" heel de SP dat 9/11 een inside job was, dat maakt het nog niet waar. Het zou heel de SP wel erg dom maken.

 
At 10:22 a.m., Blogger Jay said...

Hmmm hoeveel tijd besteed ik aan het debunken zoals jij zegt.

Helemaal niks, of je moet het werkelijk geinteresseerd zijn in de materie als debunken zien anoloserniempje.

En hoezo bijten wij ons nou weer ergens in vast??

Je bent vast zo een zielige kneus van DKNWZ of Zapruder die naar eigen zeggen vooruit gaan in het verhaal, maar ondertussen nog wel steeds met al die bullshit verhalen komen rond 9/11.

Dus ga maar lekker bij die kneusjes op DKNWZ of Zapruder uithuilen dat ze eens moeten ophouden met het vastbijten in het 9/11 verhaal.

 
At 10:41 a.m., Anonymous Anoniem said...

huh ?

zit elkedag te zuigen en te hielelikken , alsof t je laatste dag is en dan durf je met drogen ogen te beweren dat je geen aandacht aan 9/11 debunken geeft.

verknipt persoontje ben je Jay.

 
At 10:45 a.m., Blogger Jay said...

Zoals ik al zei bartje, Ik debunk niks, ik heb me alleen geinformeerd wat betreft 911. Zou je misschien ook eens moeten doen kneusje. Dan hoeven we hier ook niks te "debunken" zoals jij het noemt.

 
At 10:50 a.m., Blogger Jay said...

Maareh, blijf jij maar lekker in je fantasie wereldje leven hoor Bartje.

 
At 12:30 p.m., Anonymous Anoniem said...

Volgens mij is deze vraag al 100 keer aan jullie gesteld en is er nog nooit een direct antwoord op gegeven. Geloven jullie de gehele officiele verklaring wat de mainstream media jullie heeft verteld?

 
At 12:41 p.m., Anonymous Anoniem said...

Wie zijn 'jullie' Han? Wil je van iedere poster een antwoord?

Volgens mij moet je de discussie onder "9/11 X-Factor" nog maar eens lezen.

 
At 1:38 p.m., Anonymous Anoniem said...

"Uiteraard betekent dit niet dat óók binnen de SP geen grote meningsverschillen hierover bestaan. Zélf geloof ik nog steeds dat het een inside job is, maar als het SP-congres een graadmeter is, dan is vooralsnog niet iedereen daarvan overtuigd."

Dit staat dus letterlijk op mijn weblog. En ja, er zijn zéker twee SP'ers die geloven dat 9/11 niet klopt. In mijn directe werkomgeving, bedoel ik dan.

Nu kan ik niet voor de Alkmaarder SP-afdeling spreken, maar ik kan me zo voorstellen dat er enig draagvlak onder de leden moet zijn, vóór je een verwijzing naar een "911-complotsite" maakt op de afdelingssite.

Hier in mijn afdeling kan ik die banner er echt niet zomaar even opzetten zonder discussie vooraf.

Die online-vredesactie is inderdaad niet geworden wat het had kunnen zijn. Het gebrek aan (vrije) tijd is inderdaad een probleem, waar ik mezelf in ieder geval op verkeken heb.

Maar dat neemt niet weg dat iedereen die dat wil alsnog actie kan ondernemen. Mocht dat niet vóór zaterdag lukken, dan zal ik mensen de mogelijkheid bieden om daarna materiaal ter plaatsing aan te leveren.

 
At 2:20 p.m., Anonymous Anoniem said...

@Billy, Braad en Jay
Iets wat ik mij al enige tijd afvraag: hanteerde één van jullie een jaar geleden op het weblog van Thom Meens toevallig de nickname "Leo"?
Zo ja, "even goede vrienden"...
Zo nee, ook "even goede vrienden"...
;)

 
At 2:40 p.m., Blogger Jay said...

Nee VAB, dat ben ik in ieder geval niet geweest. Een jaar geleden was ik nog nergens bezig met posten trouwens aangezien ik pas afgelopen augustus op Zapruder ben begonnen met posten wbt 9/11. Voor die tijd interesseerde ik mij eigenlijk niet zo voor blogs en sites die zich met 9/11 bezig houden, aangezien ik niet eens wist dat er mensen waren die het officiele verhaal niet geloven.

@Bou. Ik heb net op die site getekend. Bedankt voor de link.

 
At 2:52 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ik probeer jullie alleen maar te begrijpen waarom jullie alleen 'complotdenkers' (zoals jullie het willen noemen) aanpakken op hun verklaringen en dus niet de mainstream media die een groter publiek trekt, terwijl jullie het met ALLE verklaringen niet eens zijn. Zouden jullie me dan willen vertellen wat jullie denken dat er werkelijk is gebeurd op 911? Nog ff een opmerking over de SP en 911. Van wat ik heb gehoord is dat dit onderwerp in sommige plaatsen nooit op tafel is gegooid. En dat er meer SP-leden zijn die deze mening delen.

 
At 2:57 p.m., Blogger Jay said...

FF gezocht en het zal wel om dit stuk gaan denk ik.

En voordat je denkt, hoe kan ie dat nou weer weten, tik maar gewoon thom meens+911 in bij google. Bij mij stond ie gelijk op de eerste pagina als 3de.

 
At 3:12 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ja Jay, dat waren onze pioniersdagen... de frontaal-collectieve aanval op het weblog van Thom Meens. Leuke tijd was dat. Spannend zelfs. Adrenaline. Psychologische weblog-oorlog. Vrijwel niemand in Nederland was toen bekend met de materie. Destijds hoopten wij allen vurig dat e.e.a. door andere media en kranten opgepikt zou worden, en dat er uiteindelijk een sneeuwbal-effect en mediadoorbraak door zou ontstaan, en die kwam er gelukkig, in september jl. Het weblog van Thom Meens was een mooi breekijzer. Ik ben hem daarvoor nog altijd dankbaar. Hij bood immers het eerste 9/11-platform in massamedia-land.

 
At 3:15 p.m., Anonymous Anoniem said...

Toen onze kleine Jay nog in de 9/11-luiers lag...

 
At 3:19 p.m., Anonymous Anoniem said...

En nu weten we dus ook zeker dat Jay géén AIVD'er is, maar slechts een 9/11-groentje. Altijd mooi om te weten.

 
At 3:25 p.m., Anonymous Anoniem said...

Idem dus voor Baard. Blijkbaar ook een 9/11-groentje en geen AIVD-er.
Blijft over onze geheimzinnige Billy... aan Billy nu dus het woord.

 
At 3:44 p.m., Blogger Jay said...

Anoloserniempje, ik geloof niet dat je mijn post helemaal goed begrepen hebt knullie.

Voor die tijd interesseerde ik mij eigenlijk niet zo voor blogs en sites die zich met 9/11 bezig houden

Daarmee bedoel ik dus Blogs en sites zoals Zapruder en andere sites die zich met 911 bezig houden. Dat jij daaruit opmaakt dat ik helemaal niks over 911 heb gelezen of gezien is dan weer jouw probleem.

En hoezo zeg je nou weer idem voor Braad?

Heeft Braad ergens gezegd hoelang hij zich al met 9/11 bezig houdt? Of ben je in de veronderstelling dat Braad en ik dezelfde zijn??

Je bent eigenlijk best een triest figuur anoloserniempje.

 
At 3:47 p.m., Anonymous Anoniem said...

Zo Braad, dat vergde even wat denktijd, he?

 
At 3:49 p.m., Anonymous Anoniem said...

"Braad Spitt said...
@VAB:
ik reageer altijd en overal onder dezelfde nick.
Geen idee trouwens wie Thom Meens is."

 
At 3:51 p.m., Blogger Jay said...

@VAB Jij bent er dus ook al een tijd mee bezig zo te horen. Heb je nou niet het idee dat jullie niet echt vooruit komen wbt 9/11? Al had je zelf al aangegeven dat 9/11 niet echt meer jou prioriteit is wbt het waarheidsvinden. Vind je dan ook niet dat Zapruder en DKNWZ eens vooruit moeten, aangezien je daar nog regelmatig stukken vind wbt 9/11? Snap ook niet dat ze bij DKNWZ zo blij zijn met die award van hun. Het enige wat ze doen is stukjes uit de mainstream media posten en daar dan op reageren. Nou erg vooruitstrevend moet ik zeggen hoor. Kan je net zo goed op sites als Fok reageren. Bij Zapruder worden de stukken in ieder geval nog zelf geschreven. Niet dat ik het eens ben met wat ze schrijven, maar daar wordt ten minste nog zelf tijd in gestoken.

 
At 3:53 p.m., Blogger Jay said...

Ah omdat je niet weet wie Thom Meens is heb je je blijkbaar niet verdiept in 9/11 anoloserniempje. is het niet eens tijd voor je medicijnen? Want je begint te raaskallen.

 
At 3:57 p.m., Anonymous Anoniem said...

Nu alles inmiddels dubbel en dwars de ether doorgeslingerd is, is de keuze verder aan het volk. The People will have to decide. En stukje bij beetje wordt men wakker, neem dat maar van mij aan. En zo niet, dan is dat jammer. Net zoals dat in de jaren 30 ook erg jammer was en in de jaren 40 extreem jammer bleek. De 9/11-beweging is God niet. Wij kunnen slechts dingen aanreiken en verder in gang zetten; de massa kan het wel of niet oppikken.

 
At 4:04 p.m., Blogger Jay said...

Ja daar heb je wel gelijk in VAB maar zolang je nergens bewijs voor hebt, kom je mijn inziens niet echt verder lijkt mij. Dus het idee erachter is goed, maar in dit geval schiet je er niet veel mee op denk ik. Zelfs al mocht er meer spelen dan de meeste mensen denken, dan zal het toch nooit boven water komen. En gezien de omvang sluit ik dus een een complot uit, maar ieder zijn ding natuurlijk ;)

 
At 4:11 p.m., Anonymous Anoniem said...

@Jay
Het gaat bij dit soort fenomenen c.q. tijdsgewrichten om de Battle for Public Opinion. Massive circumstantial evidence is daarvoor genoeg. En hopelijk ook genoeg om een Orwelliaanse toekomst tegen te houden (al is het daarvoor wellicht al te laat), en een wereldwijde anti-moslim hetze in de kiem te smoren.

Zo, en nu ga ik weer 'ns wat anders doen... Adios.

 
At 4:12 p.m., Blogger Billythekid said...

Actielink toegevoegd

Voor juni/juli 2006 hield ik me me niet met deze materie bezig, dus ook ik ben niet Leo bij VK. Mijn introductie, zoals ik ook al eens eerder schreef, verliep via een discussie bij de website van De Leugen Regeert. Daarmee ben ik vermoedelijk net zo groen hier als de rest ;)

 
At 4:14 p.m., Blogger Jay said...

Adios Vab.

 
At 4:15 p.m., Anonymous Anoniem said...

Okee Billy, thanks for letting me know.

 
At 4:18 p.m., Blogger Jay said...

Kunnen we nu weer kappen met dat beschaafde gelul hier?? ;)

 
At 4:26 p.m., Blogger Jay said...

Hier Braad.

Derde nieuwsbericht ofzo.

 
At 4:34 p.m., Blogger Billythekid said...

Het is over het algemeen lastig linken naar EQgen, maar je moet zoeken onder Nieuws, bericht van 24/1

 
At 6:01 p.m., Anonymous Anoniem said...

Francisco, respect voor je toewijding hoor!

Ben blij dat er ook wat professioneel tegengeluid is.

 
At 6:09 p.m., Blogger Billythekid said...

Fout geadresseerd: http://www.2525.com/log/index.html

 
At 7:03 p.m., Anonymous Anoniem said...

Die RickD van EQgen is echt gek:

"Afgelopen dinsdag was ik in Amsterdam en stak ik even door het Centraal Station. Tot mijn ontsteltenis zag ik dat iedere trap naar een perron bewaakt werd door 2 beveiligingsbeambte. In totaal stonden er 46 bewakers bij trappen, zag ik er zeker 10 rondlopen en daar bovenop zag ik enkele agenten. Er liep bijna meer bewaking dan burgers, het leek wel een vliegveld in een bananen republiek wat geleid wordt door een dictator.

Mijn ervaringen in het voormalige Oost-Berlijn waren niet anders.

Het wordt tijd dat mensen gaan inzien wat er werkelijk aan de hand is, dat WIJ het doelwit zijn. De grootste giller is natuurlijk dat de regerende inteelt elite zich rot lacht, omdat de slaven de slaven in de gaten houden, terwijl de elite naar hartelust rooft en moord."

Dus je weet het: de kaartjescontrole op het CS is in werkelijkheid de illuminatiepolitie.

 
At 7:08 p.m., Anonymous Anoniem said...

Best leuk hoor, een site die een beetje tegengas geeft. En ik snap heel goed dat als je kern uit 9/11 debunking bestaat, je ondertussen door je materiaal raakt. Maar om nu echt alles van het stickertje complotter te gaan voorzien, van vredesactivisten tot iri-spiri-neburu of hoe die site ook mag heten...Het wordt een beetje de spreekwoordelijke spijkers op laag water zoeken. En schiet daarmee het doel voorbij (en in den voet). Tsja, als je kickt op wij-tegen-zij, prima. En dat sfeertje hangt hier behoorlijk (en is weinig gezond....) Maar bij sommige onderwerpen slaat het werkelijk nergens meer op...

 
At 7:29 p.m., Anonymous Anoniem said...

Je gaat volgens mij voorbij aan het feit dat het de complotdenkers zelf zijn die zich zijn gaan verbreden, kijk maar eens wat er allemaal voorbij komt tegenwoordig op die sites (oogst Ditkannietetc deze week: anti demonstratiewapen, Irving en gaskamers, kloof burger/politiek. Noriega, Irak strategie), en alles wordt op een of andere manier in verband gebracht met NWO, zelfs Iran wordt in de sfeer getrokken van valse vlag-operaties. Noem dat eens geen complotdenken.

 
At 9:17 p.m., Blogger Billythekid said...

"Maar om nu echt alles van het stickertje complotter te gaan voorzien, van vredesactivisten tot iri-spiri-neburu of hoe die site ook mag heten..".

Ik ben me er niet van bewust. Uit de milde formulering uit het bovenstaande stukje had je het tegendeel kunnen afleiden waar het om (pure) vredesactivisten gaat. Niburu heeft van tijd tot tijd wel complotterige onderwerpen (chemtrails), maar de UFO's laat ik hier toch echt buiten beschouwing. En ja, het gaat inderdaad breder dan 9/11 om redenen die ook hier genoemd zijn. Maar omdat Google de titel 9/11 Complotdenkers sneller vindt dan Complotdenkers (sec) laat ik het maar zo.

 
At 12:45 a.m., Anonymous Anoniem said...

Zouden jullie me dan willen vertellen wat er is gebeurd op 911, aangezien jullie alles weten? Lees dit keer niet over deze post heen aub, daar word ik zo moe van...

 
At 1:18 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ik vraag me alleen af wat jullie denken dat er op 911 dan is gebeurd. Ik heb die vraag al een paar keer gesteld, maar ik krijg geen antwoord. Het enige wat ik jullie zie doen, is reageren op nieuwsberichten van complotsites. Dus krijg ik ooit nog een antwoord van jullie of kunnen jullie dat niet?

 
At 12:04 p.m., Anonymous Anoniem said...

Dat dacht ik al

 
At 12:33 p.m., Blogger Jay said...

Ik zou zeggen lees de officiele verslagen hannie, als je wilt weten wat ik denk dat er op 9/11 is gebeurd.

 
At 1:40 p.m., Anonymous Anoniem said...

Dus als ik het goed begrijp hoort Braad Spitt niet bij jullie. In ieder geval weet ik nu wel genoeg over jullie.

 
At 3:12 p.m., Blogger Jay said...

Hoe bedoel je dat nou weer?

Braad Spitt hoort niet bij ons? Wie zijn ons?

En wat weet je nu allemaal over "ons" dan?

 
At 8:33 a.m., Anonymous Anoniem said...

lol, die complotgelovigen denken dus écht dat er "officiele debunkers" tegen "hen" werken ! paranoïa alom ! :p

 
At 12:00 p.m., Blogger Jay said...

Heb jij je bonus voor deze maand al gekregen Gedem?? ;)

 
At 1:08 p.m., Anonymous Anoniem said...

Nog niet, fucking democrats ! :p

 
At 1:37 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ik probeer jullie alleen maar te begrijpen waarom jullie alleen 'complotdenkers' (zoals jullie het willen noemen) aanpakken op hun verklaringen en dus niet de mainstream media die een groter publiek trekt, terwijl jullie het met ALLE verklaringen niet eens zijn.

Simpel verklaard. Er is geen enkele inhoudelijke interesse bij de heren, zolang ze maar lol kunnen maken door anderen belachelijk te maken.

Inhoudelijk rammelen (ook) Billy's artikelen van alle kanten, maar dat deert zijn fanclub totaal niet.

 
At 2:42 p.m., Anonymous Anoniem said...

Tja, complotgelovigen maken zich meestal zelf belachelijk ! Effen lachen kan geen kwaad ! :p

 
At 2:47 p.m., Anonymous Anoniem said...

"Inhoudelijk rammelen (ook) Billy's artikelen van alle kanten, maar dat deert zijn fanclub totaal niet."

Nou, kom daar maar even op met de kritiekpuntjes, alleen weet ik nu al: ze komen niet.

 
At 5:54 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ik heb in bijna elke post gezegd dat ik geen complotdenker ben om dit soort reacties te voorkomen. Ik probeer op een normale manier te communiceren met JULLIE die deze blog onderhouden, maar JULLIE maken het onmogelijk. Jullie zeggen dat jullie het over de inhoud willen hebben, maar dat doen jullie niet wanneer ik een normale vraag stel zonder enige bijbedoelingen. Dan krijg ik dit voor in de plaats:

gedem said...
lol, die complotgelovigen denken dus écht dat er "officiele debunkers" tegen "hen" werken ! paranoïa alom ! :p

8:33 AM


Jay said...
Heb jij je bonus voor deze maand al gekregen Gedem?? ;)

12:00 PM

Dus mijn conclusie is dat bezoekers op deze blog JULLIE niets mogen vragen over JULLIE gedachtengang en wat JULLIE denken dat er op 911 is gebeurd en alleen mogen reageren op wat jullie noemen 'complotsites', omdat ze anders niet serieus worden genomen (tenzij ze doordrammen). Ik kan me voorstellen dat jullie in het echte leven geen succes hebben als jullie niet kunnen luisteren. Succes verder met deze belachelijke blog. :)

 
At 7:30 p.m., Blogger Billythekid said...

Beste Han, even een groot misverstand wegnemen: 'jullie' bestaat hier helemaal niet. 'Jullie' bepaalt ook niets. Ik ben de auteur van de stukjes, en daar reageren allerlei mensen op. Die vertegenwoordigen mij of mijn blog niet, laat staan dat ze een gemeenschappelijke opvatting hebben over 9/11 of andere onderwerpen. Ga eens in discussie met specifieke personen, dan misschien krijg je antwoord, misschien ook niet.

 

Een reactie posten

<< Home