maandag, april 16, 2007

Kerksite


Ging het bij de complotters vroeger nog over echte dingen, tegenwoordig krijgen de discussies pas echt bizarre trekjes.

Een zekere Nexus waarschuwt bij Ditkannietwaarzijn voor de opmarcherende chip. "Volgens de laatste informatie is het zelfs mogelijk om de drager van een chip een bepaalde gemoedstoestand via de chip door te geven, ik kan daar helaas nog geen concrete aanwijzingen voor vinden (...), maar denk dat dit ook niet nodig is. Wie wil er in Godsnaam als een halve terminator rondlopen en zijn hele wezen opofferen aan de schijnveiligheid die ons geboden wordt met dit apparaatje? Ik onder geen enkele voorwaarde, dat is zeker! Jij wel?"

Na de opmerking dat chips in een kraakzak thuishoren, bemoeit Jan zich met de discussie. Jan heeft als evangelist al enige tijd Ditkannietwaarzijn ontdekt, dus dan krijg je dit: "Als bovenstaande voorspelling uit de Bijbel komt zou dan de rest dan ook niet kloppen? Het wordt tijd keuzes te maken… alsjeblieft lees dan in ieder geval dat laatste hoofdstuk van de Bijbel! Er is redding, er is hoop!"

"Beste Jan," reageert Nexus, blij dat er ten minste iemand reageert. "Was het maar zo gemakkelijk! De bijbel op zich vertelt waarheden maar bevat ook veel onwaarheden die later zijn toegevoegd, gewijzigd, door mensen die dachten dat dit goed was of er baat bij hadden."

Waarna uitleg volgt over het eerste concilie van Nicea.

"Dus om nu de Bijbel als leidraad te nemen in deze discussie lijkt mij geen goed idee," probeert Sticky Fingers nog, maar de hele discussie is al reddeloos verloren. "Als wij op deze site kerk en discussie niet uit elkaar houden loopt het fout met de site en heeft apostel Jan hier zometeen een gospel groepje en daarin voel ik mij als heiden niet thuis. DKNWZ is geen kerksite en zit ik niet te wachten op posts die het evangelie verkondigen."

Waarop Jan reageert: "Dat “mijn” boodschap of toevoeging aan deze belangrijke discussie niet door iedereen gewaardeerd wordt, kan ik begrijpen. Ik vind toch dat ik dat moet doen omdat het nou eenmaal er een “onderdeel” van is."

"Ach iedereen hier heeft recht op een eigen mening dus jij ook Jan," zegt Nocturnal vergoelijkend. "En ik heb liever Jezus dan de NWO."

Was het eerst de slow chat van Pun.cia en Tamara die het oude DKNWZ onderuit haalde, ditmaal is het Jan die onbedoeld aan de stoelpoten van de discussiesite zaagt.

17 Comments:

At 8:44 a.m., Anonymous Anoniem said...

Het oude DKNWZ is niet door Pun.Cia en Tamara offline gegaan.

 
At 9:24 a.m., Anonymous Anoniem said...

De humor ontgaat anoniem weer eens, geloof ik

 
At 9:33 a.m., Anonymous Anoniem said...

Zie je wel billy, je kán wel leuke stukjes schrijven...

 
At 10:40 a.m., Anonymous Anoniem said...

Billy, de "complotter-spotter"! Ga zo door, en groeten van je oud-verplegers.

 
At 12:13 p.m., Anonymous Anoniem said...

En DKNWZ-part 2 is uit de lucht. Die teloorgang heb je goed geanticipeerd, Billy!

"Deze domeinnaam is uitgeschakeld om administratieve redenen."

Ik denk dat Nexus z'n rekening niet overgechipt heeft.

 
At 12:14 p.m., Anonymous Anoniem said...

uh, Jakkus bedoel ik

 
At 12:34 p.m., Anonymous Anoniem said...

Nou, dat is een mooie boel. De eerste poging ging ook al de mist in toen ze een gratis domeinnaam hadden, waarbij telkens reclame in beeld verscheen.

 
At 12:40 p.m., Anonymous Anoniem said...

Crap schreef:
"Ik denk dat Nexus z'n rekening niet overgechipt heeft."

Heheh Hosting2Go kost 4 euro per maand inclusief domeinnaam.
Zijn complotdenkers zulke armoedzaaiers? >:->

 
At 12:42 p.m., Anonymous Anoniem said...

Oeps, het is zelfs maar 2 euro per maand zie ik.

 
At 12:57 p.m., Anonymous Anoniem said...

da's niet veul.. en die 20GB bandbreedte per maand krijgen ze nooit d'r doorheen gejast. (Opmerkelijk dat dat bedrijf maar 1 soort pakket aanbiedt).
Er zal wel iets administratiefs scheef zijn gegaan. Meestal is service en communicatie het eerste wat sneuvelt bij zo'n El Cheapo Hosting-de-luxe bedrijf.

 
At 1:11 p.m., Blogger Jay said...

Je zou haast gaan denken dat Billy aan de touwtjes heeft getrokken om DKNWZ plat te gooien ;)

1 keer is toeval, maar 2 keer????

 
At 1:29 p.m., Anonymous Anoniem said...

Dat kan niet waar zijn!

 
At 1:31 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ik denk dat God heeft toegeslagen omdat de complotters zich niet laten bekeren. Ze hadden die Jan veel serieuzer moeten nemen.

 
At 6:46 p.m., Anonymous Anoniem said...

Is nou al bekend waarom DKNWZ-1 van het net af is gehaald.

Ik meen mij te herinneren dat daar nogal schimmig over werd gedaan. In ieder geval zou er een verklaring worden gegeven van het hoe en waarom.

Misschien heb ik iets gemist, dat kan natuurlijk.

Terugdenkend aan de hele episode, doet mij toch weer gnuiven - de complotters die altijd zo de mond vol hebben van openheid en inzicht krijgen in zaken ("we stellen alleen maar vraguh") bleken opeens zeer goed in staat tot het opwerpen van rookgordijen en ander duister gedoe.

 
At 7:10 p.m., Blogger Billythekid said...

Nee, blijft het best bewaarde geheim van de complotters. Reden van de nieuwe problenen zijn vooralsnog ook niet bekend.

 
At 7:26 p.m., Anonymous Anoniem said...

De naam Ditkannietwaarzijn / DKNWZ mag niet meer operationeel zijn.

 
At 7:28 p.m., Anonymous Anoniem said...

..also sprach Anoniem

en waar heb jij dit wetenschap vandaan?

 

Een reactie posten

<< Home