maandag, september 10, 2007

Hamelen







De arrestatie van Alex Jones (alweer vrij) zaterdag domineerde heel even de (complot)blogs. Tijdens een liveshow van Geraldo heeft een groepje van 400 man (eigen opgaven van de truthers) buiten de Fox News-studio's in New York flink staan stampen en schreeuwen, maar verder lijkt het weekend voorafgaand aan de zesde verjaardag van 9/11 dinsdag onopgemerkt voorbij te zijn gegaan. En al helemaal in Brussel, waar een grote protestmanifestatie had moeten plaatsvinden, maar te oordelen naar de beelden ging het om een klein clubje truthers, geleid door twee rattenvangers van Hamelen. In Den Haag zouden 6 uur lang zo'n duizend flyers en 500 DVD's zijn uitgereikt, zij het dat het team het kennelijk erg druk had met zichzelf te filmen. Nu ja, we hebben altijd dinsdag nog.

Labels: ,

55 Comments:

At 6:48 a.m., Blogger Jay said...

Altijd handig die DVD's voor onderzetters. Ik miste trouwens die mooie witte pakken die ze eerst aanhadden.

 
At 8:55 a.m., Anonymous Anoniem said...

Wedden dat ze daarna een hamburger hebben gescoord in het bolwerk van de duivel, McD.?

 
At 10:28 a.m., Anonymous Anoniem said...

Ik wist niet dat McD de amerikaanse overheid vertegenwoordigde...

en tsja, filmpje van n klein kwartiertje van 6 uur flyeren....inderdaad, constant bezig met belichting, geluid, visage en mooie close-up shots. Je moet er wat voor over hebben.

btw, volgens mij hebben we wel meer dan 2 duizend flyers uitgedeeld, maar dat is mijn persoonlijke schatting ;)

groetjes,
Sanne

 
At 10:34 a.m., Anonymous Anoniem said...

"Ik wist niet dat McD de amerikaanse overheid vertegenwoordigde..."

Nee, maar ze zijn wel het symbool van globalisering en niets ontziende corporate power.
Ik loop er alleen naar binnen als ik enorm moet schijten.

 
At 10:43 a.m., Blogger Ik Word Wakker said...

Er waren 200 actieve betogers aanwezig in Brussel volgens de politie. Ikzelf heb zon8 tot 10 verschillende "organisaties" (soms 1 persoon zoals mij) gesproken. Mensen die uit het station kwamen, waren best geinteresseerd.
Meer volk was natuurlijk beter, maar de media hier heeft stukken meer aandacht besteed aan de "verboden" rechtse betoging op 11 september. Daar zal dan ook wel meer media op af komen denk ik.

 
At 12:21 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ik vind dat het eens tijd wordt voor een harde aanpak. Dat slappe paranormale hippie geouwehoer helpt heel het land naar de malle moer.
Tijd dat mensen wat meer op hun plichten gewezen worden!
En als het je hier niet bevalt verhuis je toch lekker naar die hakbar landen. Klaar! Opzouten!

Tis omdat je hier recht hebt op vrije meningsuiting, anders hadden we die complot mafkezen hier niet rondlopen!

BTW nobody gives a shit om deze wierdo's!

 
At 12:37 p.m., Anonymous Anoniem said...

Het is mij een raadsel waarom die actievoerders zichzelf elke keer weer moeten filmen. Wat is dat? Zelfbevestiging? Kijk ons eens de held uithangen?

 
At 12:42 p.m., Anonymous Anoniem said...

omdat niemand anders het doet.

 
At 12:42 p.m., Anonymous Anoniem said...

zelfs de AIVD niet.

 
At 12:44 p.m., Blogger Jay said...

Dat vroeg ik me ook al af Han. Ze lopen constant te zeiken over de toenemende controle en videobewaking, maar ondertussen zijn ze zich wel gezellig zelf aan het filmen en pleuren dat op het internet. Beetje mediageil misschien?

 
At 12:51 p.m., Blogger Jay said...

Wow twee duizend flyers. Die zullen het mooi hebben gedaan in die prullenbakken die daar in de buurt stonden.

 
At 12:56 p.m., Anonymous Anoniem said...

Hoeveel bezoekers heeft jouw weblogje gemiddeld per dag, Billy?
10?
20?

 
At 1:06 p.m., Anonymous Anoniem said...

en dan VAB? Heeft de meerderheid gelijk? Nou, daar sta je dan als complottertje.
Blijkbaar kan je het maar niet laten om te blijven reageren, dus waar maak je je nou zo druk om?

 
At 1:19 p.m., Anonymous Anoniem said...

HAHAHA!!!

200 betogers! Nou dat is heel wat.
Dat zou ik zeker op film vastleggen.
Voor de toekomstige generaties, kunnen ze mooi de psychische complot afwijking bestuderen. Misschien ontdekken ze nog een geneesmiddel. Anti complotto ofzo

 
At 2:52 p.m., Anonymous Anoniem said...

200 deelnemers? Zou je niet zeggen als je het filmpje zag. Op de website van die Brusselse organisatie lees je niks hierover.

 
At 4:13 p.m., Blogger Jay said...

Er hadden zich 178 gasten aangemeld ofzo op die site, dus 200 is wel een redelijke schatting.

 
At 4:23 p.m., Blogger Jay said...

Braad, daarom geven die gasten ook zoveel om Polls. Als er mensen op een stelling stemmen is het in la la land ook werkelijk zo. Dat ze zelf de meeste van die polls beinvloeden door ze op tig complotsites te plempen en iedereen oproepen om te stemmen, zien ze dan weer ff over het hoofd.

 
At 4:23 p.m., Anonymous Anoniem said...

Zelfs de AIVD niet...
Je hebt volkomen gelijk braad!

Anders hadden ze dat zooitje vanuit Brussel al lang gedeporteerd!

lol

 
At 4:24 p.m., Anonymous Anoniem said...

naar abbu grijp.

lol

complot dumbo's

 
At 4:29 p.m., Anonymous Anoniem said...

Doe 's even een nick gebruiken, svp. 'anoniem'pjes zijn er al te veel van hier.
(gewoon 'overig' aanklikken en wat invullen, je hebt er geen account voor nodig)

 
At 6:43 p.m., Anonymous Anoniem said...

ff dimme nou, kippetjes.

 
At 6:48 p.m., Anonymous Anoniem said...

ziet ze nou? 't ken wel! ;)

 
At 8:24 p.m., Anonymous Anoniem said...

Huh, dat was ik niet.

 
At 8:26 p.m., Anonymous Anoniem said...

Who in his right F#!@?n' mind heet nou kippetje!

 
At 8:26 p.m., Blogger Ik Word Wakker said...

Deze site zou geen bestaansrecht hebben, mochten wij geen probleem zijn. Dus doe maar lekker door gasten, mij houden jullie in ieder geval niet tegen :-p

 
At 8:28 p.m., Anonymous Anoniem said...

Goed, mijnheer Messing.

 
At 8:39 p.m., Blogger Ik Word Wakker said...

ik was m voor :-)
misschien niet, maar ik heb de naam van mijn site in ieder geval niet van hem. Problemen daarmee? Ik denk dat Marcel dat niet zo erg zal vinden hoor. Zijn boek heet touwens "Worden Wij Wakker".

 
At 8:53 p.m., Anonymous Anoniem said...

Kijk maar uit dat ik niet wakker wordt! Meneer Dressing!

 
At 8:59 p.m., Anonymous Anoniem said...

Heeft de meerderheid gelijk? Dat vind ik een zeer interessante vraag. Nee natuurlijk, want feiten zijn feiten, ongeacht hoeveel mensen ze verkeerd interpreteren...maar toch ook, de meerderheid heeft het voor het zeggen. Stel dat de meerderheid zou gaan geloven dat 9/11 een inside job was, dan werd een Billy of een Braad een complottertje, dat (relatief) eenzaam de massa voor verblind verklaart. Billy schrijft neem ik aan toch ook liever voor 2 miljoen dan voor 20 of 2 mensen, want hij zegt over over het kleine groepje complottertjes te schrijven "Omdat ze wel zichtbaar zijn op internet, want dat kunnen ze goed, en die informatie (omdat het nu eenmaal 'gedrukt' staat) al snel (te) serieus wordt genomen."
Ik zeg: 9/11 was een inside job en de maanreisjes waren fake, dat staat gedrukt. Zolang je jezelf maar serieus neemt.

 
At 9:07 p.m., Anonymous Anoniem said...

"..de maanreisjes waren fake, dat staat gedrukt."

gevolgd door:
"Zolang je jezelf maar serieus neemt."

LOL

 
At 9:13 p.m., Anonymous Anoniem said...

jij snapt em braad :)

 
At 9:37 p.m., Blogger Jay said...

Stel dat de meerderheid zou gaan geloven dat 9/11 een inside job was, dan werd een Billy of een Braad een complottertje, dat (relatief) eenzaam de massa voor verblind verklaart.

Volgens die Poll van pas geleden waar de complottertjes zo graag mee komen, gelooft maar 4,6 procent van de amerikanen in een inside job, dus dat zal allemaal wel loslopen.

 
At 11:12 p.m., Blogger Jay said...

Fantastisch aflevering was dat van Way of Life :)

 
At 11:28 p.m., Blogger Jay said...

Deze reactie is verwijderd door de auteur.

 
At 11:30 p.m., Blogger Jay said...

Wel grappig dat er zoveel reacties komen van mensen die niet allemaal in die bullshit geloven op NUjij.

Maar dat zullen wel weer allemaal clonen van Billy & Co zijn ;)

 
At 6:50 a.m., Blogger Billythekid said...

Dat krijg je als bijna geen tv-kijker: uitzending vergeten en zo te zien ook niet terug te kijken bij RTL Gemist.

 
At 7:33 a.m., Blogger Jay said...

Hehehe. Ja het is dat Nexus, die verder geen aandacht wil hoor, er een draadje voor had geopend op NUjij anders had ik het ook gemist :)

Grappig ook dat Arie van Zapruder Nexus beschuldingd van iets niet onderbouwen, terwijl ze voor een inside job van 9/11 ook werkelijk niks kunnen onderbouwen :)

Complotters die elkaar gaan beschuldigen van iets niet onderbouwen :D

 
At 8:20 a.m., Anonymous Anoniem said...

Hee, kijk nou, een onafhankelijk onderzoek naar de collapse van de Twin Towers!
De complotters zullen wel springen van blijdschap.
O nee wacht, het is niet de conclusie die ze willen horen, dus nu moeten er snel weer excuses gevonden worden waarom de wetenschappers "omgekocht" zijn of dat ze "een waardeloos onderzoek" hebben gedaan. Of, nog waarschijnlijker, het zal weer eens volledig genegeerd worden.

 
At 8:24 a.m., Anonymous Anoniem said...

Je bedoelt dat de complotters zoeken naar dezelfde motivaties die jij zou hanteren wanneer dit rapport een andere uitkomst zou hebben ?

In dat geval zou je er direct een karaktermoord op loslaten, en stellen dat deze Engelse engineer volledig onbekwaam zou zijn ;)

 
At 8:25 a.m., Anonymous Anoniem said...

Vanavond bij Een Vandaag: Huismeester WTC kijkt terug op 9/11. Hij is een Amerikaanse held tegen wil en dank: William Rodriguez, de man die op elf september 2001 als laatste levend uit één van de brandende torens van het World Trade Center ontsnapte. Tot het laatste moment probeerde de huismeester van het WTC mensen te redden en moest dat bijna zelf met de dood bekopen. Uren later werd hij onder het puin vandaag gehaald. De regering Bush omarmde de redder, totdat hij lastige vragen begon te stellen.

 
At 8:32 a.m., Anonymous Anoniem said...

@ Braad:

"Hee, kijk nou, een onafhankelijk onderzoek naar de collapse van de Twin Towers!"

Volgens de BBC zou dit onderzoek terug te vinden zijn op de website van het Journal of Engineering Mechanics.

Op deze website staat echter geen enkel document van de genoemde auteur Keith Seffen, weet jij waar we dit rapport kunnen vinden ?

Journal of Engineering Mechanics
http://pubs.asce.org/journals/engineeringmechanics/

 
At 8:35 a.m., Anonymous Anoniem said...

"Je bedoelt dat de complotters zoeken naar dezelfde motivaties die jij zou hanteren wanneer dit rapport een andere uitkomst zou hebben ?"

Nee, jammer dan, maar ik maak er een gewoonte van om ieder rapport serieus te bekijken. (Overigens heb ik dit onderzoek niet gelezen dus daar weet ik niks van). Misschien valt het je niet op, maar op debunk sites zie je dat alle complotterfilms/artikelen/etc. werkelijk zin voor zin, stelling voor stelling besproken worden. dit in grote tegenstelling tot de manier waarop complotsites omgaan met rapporten die ze niet zinnen; dan wordt meestal volstaan met "een neef van de schrijver is een achterneef van Bush dus...", of wordt er vooral op gewezen wat er allemaal NIET in staat en worden er dingen geroepen over 'omissies', ipv in te gaan op de argumenten.

 
At 8:37 a.m., Anonymous Anoniem said...

>dit in grote tegenstelling tot de manier waarop complotsites omgaan met rapporten die ze niet zinnen; dan wordt meestal volstaan met "een neef van de schrijver is een achterneef van Bush dus...",

Heb je 100% gelijk in

>of wordt er vooral op gewezen wat er allemaal NIET in staat en worden er dingen geroepen over 'omissies', ipv in te gaan op de argumenten.

Wat er eventueel wordt weggelaten is vaak wel degelijk relevant, al moet men zeker ook op die argumenten ingaan, ook daarin geef ik je geen ongelijk

 
At 8:38 a.m., Anonymous Anoniem said...

"Volgens de BBC zou dit onderzoek terug te vinden zijn op de website van het Journal of Engineering Mechanics."

Beter lezen, anoniem.
Er staat dat het te vinden is in the Journal of Engineering Mechanics.
Ofschoon we op het internet anders gewend zijn is niet alles gratis te krijgen, zeker niet alle wetenschappelijke publicaties. Die dingen zijn ook copy-righted.

 
At 8:40 a.m., Anonymous Anoniem said...

"Wat er eventueel wordt weggelaten is vaak wel degelijk relevant, al moet men zeker ook op die argumenten ingaan, "

Het kan wel relevant zijn, maar vaak wordt het gedaan in plaats van in te gaan op wat er wel staat, en dat is waar het fout gaat.

 
At 8:45 a.m., Anonymous Anoniem said...

Ik snap je kritiek, en daarin heb je ook gelijk.

Omtrent dat rapport bestaat idd de kans dat deze alleen in papieren vorm uitkwam, zat op de website te zoeken of het daar was te vinden.

 
At 8:51 a.m., Anonymous Anoniem said...

en neem even een nickname. Al die 'anoniemen' is erg vervelend.
Waarvoor dank.

 
At 8:55 a.m., Anonymous Anoniem said...

Is goed, ik zal voortaan een nickname gebruiken Braad, dan hoeven we ook geen ellenlange discussie's meer te voeren ;)

 
At 1:44 p.m., Blogger Jay said...

Dr Seffen's new analysis, which will be published in a forthcoming issue of the American Society of Civil Engineers' Journal of Engineering Mechanics, focuses on calculating the residual capacity of the building to resist the weight of the floors above under collapse conditions.

 
At 7:19 p.m., Blogger Ik Word Wakker said...

“The aim was to produce a credible scientific explanation for the totality of collapse once it began,”
Hahaha. We zullen zien. Lijkt mij niet meer dan een "vernieuwde" pannenkoektheorie. Hij gaat uit van structurele verzwakking door hitte, en jij mag dat geloven, maar ik niet. :-)

 
At 7:30 p.m., Anonymous Anoniem said...

nee, maar jij trekt je conclusies op basis van geloof en anderen niet.

 
At 7:39 p.m., Blogger Jay said...

Nee vooral geen experts geloven he, ik word wakker.... Stel je voor dat je van je geloof af valt. Ga maar lekker fijn verder slapen.

 
At 8:59 p.m., Anonymous Anoniem said...

billy is weer aan het kwartetten.
5 frusti J. op 1 site.
Je site wordt vast heel druk bezocht... hihihi

 
At 9:41 p.m., Blogger Ik Word Wakker said...

toen ik met mijn vroegere fysicaleraar ben gaan spreken, ben ik helemaal overtuigd geraakt de demolitions theorie. of moet ik eerder iemand geloven die ik niet ken? die leraar geloofde trouwens hetzelfde "als in die NGC documentaire" maar had ineens minder zin om nog met mij te praten.
je had erbij moeten zijn

 
At 9:56 p.m., Anonymous Anoniem said...

"je had erbij moeten zijn"

ja nou.

 

Een reactie posten

<< Home