vrijdag, november 30, 2007

Tim Osman


Helaas voor complotters, Bin Laden leeft blijkbaar nog. En jesses, hij heeft zijn mond ook nog eens opgetrokken. Osama heeft Europeanen opgeroepen om er bij hun leiders op aan te dringen de militaire samenwerking met Amerika in Afghanistan te staken. En over de aanslagen van 11 september 2001 zegt Bin Laden dat alleen hij verantwoordelijk is.

En ja hoor, daar komt het complotvolk alweer aangehold: Osama is een acteur in een keldertje in een Hollywood studio, er is toch leven na de dood, wist je dat 9 van de 19 kapers van 11 september nog leven (het aantal levende kapers wordt elke keer groter), Osama begint wel een enorme baard te krijgen, je bedoelt CIA agent Tim Osman, ik wil graag geloven in sprookjes dus laat hem een keer bij Jensen op de bank zitten, enzoverder.

Bin Laden en zijn plofmoslims passen even niet in het plaatje van de criminele elementen aan de zijde van Bush die de WTC torens met thermiet of met een ander wondermiddel neerhaalden. Zodra er weer een videoboodschap van Osama opduikt wordt die meteen ontkend: hoofd te groot, ring aan de verkeerde vinger, er is altijd wel iets wat niet klopt.

Nog makkelijker is het om het bestaan van Osama gewoon te ontkennen, zonder enig argument, alsof het een vaststaand feit is. Zijn bestaan kan immers ook niet bewezen worden, dus daar kun je mooi van profiteren. Al kun je je afvragen waarom al die Osama video's zo vreselijk amateuristisch lijken dat de authenticiteit voortdurend ter discussie staat. Zou dat ook onderdeel zijn van het grote masterplan?

Labels: ,

40 Comments:

At 8:36 a.m., Anonymous Anoniem said...

De Amerikanen kunnen iedereen te pakken krijgen... behalve Binnie.

 
At 8:51 a.m., Anonymous Anoniem said...

Daar kan je je vraagtekens bij zetten, en dat lijkt me ook legitiem, maar dat bevestigt noch ontkent 1. of OBL bestaat/leeft/dood is 2. of OBL schuldig is aan het organiseren van 9/11.

 
At 8:57 a.m., Anonymous Anoniem said...

Het blijft merkwaardig.

 
At 8:58 a.m., Anonymous Anoniem said...

Meinung des Autors zum Thema:
Ich möchte hier echt keine Partei ergreifen, aber wird jetzt jeder verhaftet, der Bin Laden möglicherweise mal gesehen hat? Als nächstes seine Putzfrau oder Köchin? Nichts gegen eine Vernehmung, aber das ist einfach nur menschenverachtend! Vielleicht war er wirklich nur der Fahrer, und ihm wurde soviel Geld geboten, das er einfach nicht nein sagen konnte. Erschreckend finde ich auch, das die USA ihre Gefangenen regelrecht verrotten lassen. 3 Befragungen in 6 Jahren? Wow, das nenne ich schnell!

 
At 9:10 a.m., Anonymous Anoniem said...

"Het blijft merkwaardig."

Je moet eens een keer leren dat je daar niks voor koopt. Je kan alles wel "merkwaardig" noemen, maar het blijft gewoon een vage term die vooral iets zegt over je eigen beleving.

 
At 10:18 a.m., Anonymous Anoniem said...

Wat een dommig stukje zeg.

Kom maar op met die transcripts dan waaruit blijkt dat dit zonder twijfel een recente video is...

 
At 10:45 a.m., Blogger Billythekid said...

Precies, daar heb je het al. Het complottertje draait de bewijslast om zodat hij altijd gelijk heeft. Dus bewijs nu maar eens dat de video NIET echt is.

 
At 1:51 p.m., Anonymous Anoniem said...

Israël is een grote bedreiging voor het gehele Midden Oosten,
en de V.S. schuift hen naar voren voor een "nieuw" Midden Oosten.
Condi "oude zwarte weduwe" Rice zei: "wat we ook doen, we moeten er
zeker van zijn dat we doorstoten naar een nieuw Midden Oosten, en niet teruggaan naar het oude", tijdens haar vergadering met de leden van de V.N. die juist waren teruggekeerd van het gebied op zoek naar een staakt-het-vuren, afgelopen zaterdag. George Bush, de President van "shit", zei in de persconferentie met de Britse premier Tony Blair in Washington: "Toch is ons doel, het om te zetten in een moment van gelegenheid en een kans voor een bredere verandering in het gebied". De droom van de V.S., het vestigen van een nieuw Midden Oosten, zal nooit slagen, zelfs als Mr. Al-Thawahri, de assistent van Osama bin C.I.A., zal doorgaan met zijn belachelijke "tapes" naar de media te sturen. Osama bin Laden en Al-Thawahri, de criminele huurlingen van de C.I.A., vertegenwoordigen niet het Midden Oosten - los van de media, dat wil zeggen, wanneer ze komen opdraven om alle Arabieren, alle Moslims in een kwaad daglicht te stellen.President George Bush lichtte toe bij de toespraken van "Al-Thawahri bin C.I.A." over de oorlog in Libanon, hij zei: "de bedreigingen van Ayman Al-Thawahri tegen Israël verrassen mijn niet". Misschien zal de V.S. op een-of-andere dag iemand oppakken en hem
presenteren als een overwinning van het doden van de leider van
Al-Qaeda. Dit is een mogelijkheid die zich zal voordoen na de
vernietiging van het Midden Oosten. Dit is de realiteit van het zieke Amerika Wie gelooft dat Al-Thawahri ook maar iets kan doen zonder de hulp van de Verenigde Staten? De toespraak van Al-Thawahri was te verwachten. Dit is de enige rechtvaardiging van de Israëlische genocide, en het helpt de V.S. om kernwapens te gebruiken om de Moslims te intimideren tot
instemming met Israels verlangens, en het bouwen van een nieuw Midden
Oosten. De droom van een nieuw Midden Oosten zal veranderen in een
daadwerkelijke hel tegen de V.S. en Israël. Ons advies voor Condoleezza Rice is te bevallen in de V.S., ver weg van het Midden Oosten, als ze zwanger wordt van haar President. Laten we Condi een heel pijnlijke en heugelijke abortus toewensen.

 
At 2:53 p.m., Anonymous Anoniem said...

..en ook de vermeende dreiging van Israel doet natuurlijk niks af aan het feit dat er een hoop moslimextremisten zijn die geweldig verzet plegen tegen het westen in het algemeen en de VS in het bijzonder.

Wat is dat toch voor iets wereldvreemds om de VS de totale onfeilbare macht toe te kennen; alsof alles in de wereld verloopt zoals de VS graag zou willen.

 
At 3:52 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ik ben bang dat het weer van een site geknipt is.

 
At 4:03 p.m., Anonymous Anoniem said...

dat spreekt vanzelf..
googlen op een paar woordjes leert dat het hier vandaan komt

Best moeilijk hoor, zelf een mening formuleren. Zeker voor een complottertje.

 
At 4:49 p.m., Anonymous Anoniem said...

Dank je braad, dat scheelt mij weer een hoop sporen voor de aivd... Dankszij jou e-opschepperij heb ik toch maar weer een boodschap via mijn (dombo-braad) instrument gepost gekregen! Wie is er hier nou onnadenkend bezig? 1-0 HA!

 
At 5:01 p.m., Anonymous Anoniem said...

een onnozel stuk vreten die niet in staat is z'n eigen mening te formuleren ben je..

..en die boodschap heb je aardig duidelijk over weten te brengen. Gefeliciteerd knul!

 
At 5:02 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ook best makkelijk hoor, generaliseren. Jullie zijn allemaal complottertjes hiero (oké ik ook:), groot en klein. Ga maar in je hoekje staan. Ik sta erbij.

 
At 5:14 p.m., Anonymous Anoniem said...

misschien best makkelijk, maar keer op keer bewijzen ze het zelf weer: wereldvreemde idioten zijn 't.
Of dit is weer Lanoe/Socrates onder een andere naam, óf het is het volgende dopehead die in een soortparanoide fantasiewereld leeft.
Hoe dan ook, ook dit complottertje laat weer zien dat ie geen zinnig argument heeft, laat staan dat het betrekking heeft op het artikel.

 
At 5:17 p.m., Anonymous Anoniem said...

welk complottertje, braad?

 
At 5:22 p.m., Anonymous Anoniem said...

complottertje met de hebreeuwse naam

 
At 5:24 p.m., Anonymous Anoniem said...

ah, dus niet gbeliever of braad.

 
At 5:26 p.m., Anonymous Anoniem said...

Nee een slimmerik die braad voor zijn karretje heeft weten te spannen. Vandaar dat hij maar blijft doorhameren op zijn geprogrameerd zijn.

 
At 5:31 p.m., Anonymous Anoniem said...

herstel: complottertje met de chinese naam

..die nog eens extra z'n best doet om zo wereldvreemd mogelijk over te komen.
En die, zoals een braaf complottertje betaamt, nooit iets te melden heeft.

 
At 5:38 p.m., Anonymous Anoniem said...

Dus een complottertje heeft eigenlijk niks te melden, bedoel je braad?

 
At 8:52 p.m., Anonymous Anoniem said...

als je met "niks te melden" bedoelt dat alles wat ze melden iedere logische onderbouwing mist dan ja. Ze missen kritische vermogen dwz het vermogen om onderscheid te kunnen maken tussen zin en onzin.
Er is, net als bij religie, een sterk geloof in een geregisseerde wereld waarbij een vage, almachtige 'NWO' de plaats van het mythische opperwezen inneemt. Natuurlijk zijn er onderlinge verschillen en gradaties, maar de afwezigheid van iedere vorm van rationaliteit is wel een in het oog springende factor. 'Ze' ontkennen zelfs de zwaartekracht als die hun geloofsovertuigingen in de weg zit.

 
At 1:38 a.m., Anonymous Anoniem said...

Grap van whatreallyhappened.com is dat ze bij vergelijkingen tussen de nep bin laden en de echte gebruik maken van foto's afkmomstig van videofragmenten waarin bin laden ook zijn betrokkenheid bij 911 toegeeft, terwijl het juist de bedoeling van die site lijkt om aan te tonen dat alleen de nep bin laden zulke uitlatingen doet..

 
At 12:55 p.m., Anonymous Anoniem said...

Om te bewijzen dat de stellingen waar zijn worden er steeds gekkere dingen geroepen. Maar dat is m.i onnodig.

Of het een inside job was of niet -en ik denk het niet - een feit blijft het dat 9/11 de VS verdomd goed uitkwam om allerlei vrijheids-beperkende wetten in te voeren.
(lees bv The Shock Doctrine van Naomi Klein of zie het filmpje op
http://www.amazon.com/Shock-Doctrine-Rise-Disaster-Capitalism/dp/0805079831/ref=pd_bbs_1?ie=UTF8&s=books&qid=1196505322&sr=1-1)

En de VS probeert wel haar cultuur op te dringen aan anderen en de wereld te domineren. Om dit doel te bereiken is de oorlog in Irak uitgelokt. Zie voor een gedegen achtergrondanalyse de website van Arthur Silber:
http://powerofnarrative.blogspot.com.

Kortom, je hoeft er helemaal geen absurde comlottheorie op na te houden. De feiten spreken voor zich dat de VS op dit moment voor eigen volk en anderen niet goed bezig zijn.

En het goede nieuws is: de toekomst voorspellen is altijd zeer lastig geweest en het zou goed kunnen dat er juist nieuwe mogelijkheden ontstaan door de gebeurtenissen. Steeds verrast de mens zichzelf ook in positieve zin.

Voorbeeld: in NL wil Tweede Kamer een onderzoek naar de maatregelen die Nederland de afgelopen jaren heeft genomen om terrorisme te bestrijden. bron: http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/articleview/)/components/actueel/rtlnieuws/2007/11_november/27/binnenland/1127_1850_onderzoek_anti-terreurbeleid_nederland.xml

Men is zich dus bewust van de mogelijk inperking door de maatregelen en is bereid ernaar te kijken. Dat vind ik positief!

 
At 1:04 p.m., Anonymous Anoniem said...

Kortom, je hoeft er helemaal geen absurde comlottheorie op na te houden. De feiten spreken voor zich dat de VS op dit moment voor eigen volk en anderen niet goed bezig zijn.

Helemaal mee eens.

 
At 5:46 p.m., Anonymous Anoniem said...

Billythekid zei...

Precies, daar heb je het al. Het complottertje draait de bewijslast om zodat hij altijd gelijk heeft. Dus bewijs nu maar eens dat de video NIET echt is.

---

Zo jij bent slim zeg. Je weet toch dat een negatief bewijzen onmogelijk is?

Wie brengt de video's naar buiten?
CIA..

Wie verklaard de echtheid van de videos? CIA-analysten.

Wie zou er eventueel baat bij hebben om de video's te vervalsen cq oude videos als nieuw te presenteren? De amerikaanse overheid. Waar de CIA toch echt deel van uit maakt.

Duzzzz..

Gewoon maar aannemen dat ze echt zijn omdat we geen reden tot wantrouwen hebben?

Of toch maar een beetje skeptisch zijn?

De video-boodschap die mij over de streep trekt dat Osama anno 2007 nog steeds rondwandelt moet ik nog zien.

 
At 6:02 p.m., Anonymous Anoniem said...

"Zo jij bent slim zeg. Je weet toch dat een negatief bewijzen onmogelijk is?"

Hahaha, leve de onnozelarij! :D Wat het complottertje al niet probeert te verdraaien! Maar goed, dit is alweer te sullig om erop in te gaan.

De CIA brengt video's van Bin Laden naar buiten?? Welja..

 
At 6:04 p.m., Anonymous Anoniem said...

Dan zal ik alvast een geheimpje voor je verklappen anoniem, jij gaat nooit over de streep getrokken worden door een videoboodschap van Bin Laden. Simpelweg ontkennen dat hij leeft of zelfs maar bestaat, want je wereldbeeld mag immers niet aangetast worden!

 
At 7:34 p.m., Anonymous Anoniem said...

dat van jou en mij wel hp?

 
At 7:51 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ik moet er niet aan denken dat ik nog dezelfde ideeen had als toen ik 18 was. Ik ben niet bang om dingen op de schop te gooien zodra ergens argumenten voor zijn.

 
At 8:38 p.m., Anonymous Anoniem said...

Toen ik voor de eerste keer LC2 zag was ik best onder de indruk, maar ik had na het zien van de film eigenlijk nog meer vragen dan antwoorden. Op die vragen heb ik van complotters nooit antwoorden gezien, en de antwoorden van de complotters waren absurder dan de officiële theorie. Enige verdieping in het onderwerp heeft me geleerd dat er simpelweg geen antwoorden gegeven worden in het complotterkamp, boven al moet de twijfel in stand worden gehouden zodat men er lustig op los kan speculeren.

Het komt denk ik uiteindelijk neer op wensdenken. Het anti-establishment wemelt tierig in complotterskringen. De VS zijn de grote boefjes in de wereld, we worden geregeerd door de nwo, aids is een verzinsel van de pharma industrie enz enz.

Het valt ook op hoe fanatiek de complotters zijn, net zoals godsdienst gelovigen. Als je die filmpjes van complotters ziet waar ze Bill Clinton interrumperen, Bill Maher’s show verstoren etc, dan weet je dat je met een stel mentaal gestoorde mafketels te maken hebt.

 
At 8:53 p.m., Anonymous Anoniem said...

mag ik vragen hoe oud je bent, hg? (je hoeft geen antwoord te geven hoor, maar de vraag is op geen enkele manier denigrerend bedoeld).

Ik denk dat als ik 20 was geweest dat ik in eerste instantie ook wel onder de indruk geweest zou zijn, om vervolgens, net als jij, eens op zoek te gaan hoe het nu eigenlijk inelkaar steekt. Ik vind het ook helemaal niet raar dat mensen erdoor onder de indruk raken, maar het gaat er natuurlijk om de volgende stappen. Het is een BEGIN; van daaruit ga je onderzoeken. Maar vor hardnekkige complotdenkers is het een EINDPUNT; de conclusies worden getrokken, en vervolgens wordt er alleen gekeken naar zaken die hun gelijk bevestigen.

Ik ben zelf 38 trouwens.

 
At 9:01 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ik ben 21.

 
At 12:01 a.m., Anonymous Anoniem said...

kijk, op geen enkele manier lullig bedoeld, maar dat was mijn schatting inderdaad... :)

Toen ik 21 was liep ik nog "OM!" te roepen en lichaamsuittredingen te doen in boeddhistische kloosters in Sri Lanka en een jaar later banjerde ik met een kalasjnikov door de jungle van Nicaragua en El Salvador.

In beide dingen heb ik nu niet veel trek meer.
/ouwe lul

 
At 11:31 a.m., Anonymous Anoniem said...

Toen ik 21 was.... ik denk dat ik tot die 11000 behoor die zich nog niet heb laten testen, elk weekend een ander en altijd zonder, in mijn tijd kon je dat gewoon doen want hiv bestond niet en een druiper betekende een prikkie halen op de groenburgwal. Jaren na mijn studie ik had inmiddels in diverse organisatie's gezeten die toch naar de kloten gingen kwam ik eindelijk op het idee het iets rustiger aan te doen, en net op dat moment kwam ik braad tegen..... Had ik net een wereldbeeld gekregenen en nu wereldbeeld in duigen. Maar mijn kalasnikov heeft in de diverse grotten wel zijn dienst gedaan , al was het alleen maar eigen genoegen. Nu boven de zestig: het interesseert me geen ruk meer, laten de jonge mannetjes van 38 en daaronder zich nog maar druk maken. Ik zou zeggen doe je best.

 
At 6:40 p.m., Blogger Ik Word Wakker said...

De laatste audio opname van "Osama" belandde bij Al-Jazeera, en hierin ontkende hij juist betrokken te zijn bij de aanslagen. Herleidt de waarde van dit artikel tot 0.

 
At 9:31 p.m., Anonymous Anoniem said...

F**cking propaganda allemaal. Pas als Binnie Boy met een AK47 hier de boel op stelten komt zetten, zie ik een vijand. Tot die tijd.... luchtkastelen.

 
At 2:04 a.m., Anonymous Anoniem said...

Tja, deze tijd van het jaar is bij uitstek geschikt om in mannen met baarden te geloven, zo blijkt maar weer!

 
At 1:40 p.m., Anonymous Anoniem said...

Toen ik 21 was liep ik nog "OM!" te roepen en lichaamsuittredingen te doen in boeddhistische kloosters in Sri Lanka en een jaar later banjerde ik met een kalasjnikov door de jungle van Nicaragua en El Salvador.

Tis OHM en wat deed jij daar in Nicaragua en El Salvador?

Je laat jezelf nu wel erg kennen, Braadworst.
Nederland werkt nml niet met ak47.
Dus voor wie werkte jij daar nu eigenlijk?

Carpe diem homo universalis

 
At 3:54 p.m., Anonymous Anoniem said...

"ohm" is de eenheid van weerstand. "om" is een hindoeistisch/boeddhistisch heilig woord. In het engels ook wel vaker als 'aum' geschreven. Maar waarschijnlijk ben jij in de war met Omroep Hindoe Media die idd OHM als afkorting gebruiken. Niet dat 'ohm' schrijven fout is, maar het is niet meer of minder correct dan 'om'; het is natuurlijk van oorsprong een Sanskriet karakter.

"Nederland werkt nml niet met ak47.
Dus voor wie werkte jij daar nu eigenlijk?"


Ik werkte voor NOVIB in Nicaragua aan waterzuiveringsprojecten, maar daar hadden de wapens niks mee te maken. Kalasjnikovs visten we mee, voor de lol dus. In El Salvador was het serieuzer omdat we daar in een dorp zaten (waar toenmalige mevrouw Braad een aan tal schooltjes opzette) in een gebied dat door de FMLN werd gecontroleerd; een (korte) guerrilla-cursus was daar verplicht om je te kunnen verdedigen tegen evt. aanvallen van doodseskaders van de regeringstroepen. Overigens, dat risico was toen klein hoor; de vredesbesprekingen waren in volle gang.

 

Een reactie posten

<< Home