donderdag, maart 06, 2008

Omgevallen boekenkast


Robin de Ruiter schoof in deze rubriek al eens meerdere malen voorbij. De in Ecuador woonachtige schrijver wordt geroemd vanwege zijn "ongeëvenaard geopolitiek inzicht en een buitengewone feitenkennis" en zijn "heldere, onbevooroordeelde blik", al lees je die superlatieven voornamelijk op zijn eigen website.

In werkelijkheid is De Ruiter een omgevallen boekenkast met een wel heel erge complottik. Zijn nieuwste werk heet Worldwide Evil and Misery, en is een internationale bewerking van zijn 'bekroonde' (door wie in Godsnaam?) boek De 13 Satanische Bloedlijnen.

Robin gelooft namelijk in de illuminatie, die hij beschrijft als een soort Borg (half mens, half robot): "De Illuminati hebben het menselijk gedrag, hun passies en angsten, grondig bestudeerd. De vrijheid van meningsuiting en zelfexpressie worden door de Illuminati stilaan onderdrukt. Mensen leren langzaamaan niet meer zelfstandig na te denken en accepteren gaandeweg de ideeën van de Illuminati als hun werkelijkheid. Mensen worden door de Illuminati zo heropgevoed dat zij gaan denken en handelen als een robot, om hun kinderen vervolgens in overeenstemming met de idealen van de Illuminati op te voeden. Wij zijn geworden tot een ras van geprogrammeerde wezens die bereid zijn alles wat het politieke systeem, de massamedia en de scholen vertellen, te geloven en te doen."

En dus doen ze volgens Robin heel enge dingen met het onderwijs. Verwijzend naar een boek van professor John Robison uit 1798 (!) schrijft De Ruiter: "Ze (...) willen alle religie en alledaagse moraliteit uitroeien, de huiselijke banden verbreken door het respect voor huwelijksgeloften te vernietigen, en door de opleiding van de kinderen uit de handen van ouders weg te nemen."

De kwaliteit van het onderwijs is slecht, constateert De Ruiter, omdat dat altijd al de bedoeling is geweest. "Onze machtselite is bezig het intellectuele vermogen van miljoenen kinderen systematisch te vernietigen om ze klaar te stomen voor de Nieuwe Wereldorde!" En: "Onze kinderen worden met medeweten van onze regeringen voorbereid op een leven als domme dienaren van de Nieuwe Wereldorde, als een volgzame arbeidersbevolking."

Let vooral op het uitroepteken. Alsof we het anders niet zouden geloven.

Vraag niet hoe de illuminatie vanuit hun Godswolk toegang hebben tot het onderwijs, dat per land toch op zijn minst onder een ander ministerie of democratische wetgeving valt, maar enfin, dat soort logistieke vragen interesseert De Ruiter niet. Die leeft slechts temidden van zijn boeken en trekt als het hem zo uitkomt gewoon een vergeten filosoof uit de kast. Beetje lezen bij knapperend haardvuur onder genot van een zorgvuldig gerijpte El Vínculo crianza en je vindt altijd wel een vage uitspraak waar je mee uit de voeten kan. Dan lezen we over Hegeliaanse conflicten, gradualisme en semantische deceptie. Achter intellectualistische stofwolken is het veilig toeven.

De Ruiter, hoewel geen nieuwe tijd-zwever, heeft wat dat betreft opvallend veel gemeen met de complotfilosoof Marcel Messing die ook elk esoterisch boek aandraagt als bewijs voor de Nieuwe Wereldorde of met fanatieke 9/11 truthers, die net zolang koppiepeesten totdat ze hun eigen complot hebben ingevuld. Oftewel: hoe schep je je eigen waanwereld. En kijk niet verbaasd als Robin straks op zijn website doodleuk beweert dat zijn nieuwste boek ook weer is 'bekroond'.

Labels:

42 Comments:

At 8:13 a.m., Anonymous Anoniem said...

Een Oosterse, wijze, leermeester ging eens met 7 leerlingen een ochtendwandeling maken, terwijl de dauw nog over het land lag. Na enige tijd brak de zon door en de dauwdruppels schitterden dat het een lieve lust was.

Bij een grote dauwdruppel liet de Oude Meester halt houden. Hij schaarde zijn leerlingen zo rondom de druppel dat de zon erop bleef schijnen en vroeg toen welke kleur de druppel had.

"Rood", zei de eerste, "oranje", zei de tweede, "geel", zei de derde, "groen", de vierde, "blauw", de vijfde en de zesde zei:"violet". Ze stonden verbaasd over de verschillen en omdat ze er allen zeker van waren ontstond er bijna ruzie.

Toen liet de Oude Meester hun enige keren van plaats wisselen, en heel langzaam drong het tot hen door dat zij, ondanks de verschillen van hun waarnemingen, zij toch allemaal de waarheid hadden gesproken.

Nadat zo enige tijd verstreken was, liet de Oude Meester hun weer hun oorspronkelijke plaats in nemen. Maar omdat in die tijd de zon weer gedraaid was, kaatsten nu weer andere kleuren terug vanaf de grote dauwdruppel.

En de Grote Meester sprak:"Hoe u de waarheid ziet, hangt af van de plaats en de tijd die u in het leven inneemt, zoals u zo even een deel van het licht hebt gevonden en dat voor de volle waarheid aanzag.

Laat uw medemensen in volle vrijheid hun eigen weg bewandelen, hun eigen plaats innemen en hun eigen deel van het licht waarnemen. U heeft alle waarheden nodig, want allen tezamen vormen zij het werkelijke spectrum van het licht als geheel, de volle waarheid.

Tot gij zelf een van de groten bent geworden en de zeven kleuren in een kunt waarnemen, zal ieder afhankelijk van zijn situatie een ander standpunt innemen en de waarheid op een andere manier zien.

Weest daarom niet alleen tolerant, want dat is slechts het dulden van andermans mening, maar weest zelfs blij dat er andere meningen zijn. Zolang gij zelf nog niet het volle licht kunt zien, hebt gij uw medemens als medeleerling nodig om de volle waarheid te leren kennen."


Het is misschien een simpel verhaaltje maar er zit wel een duidelijke boodschap in als je er eventjes over nadenkt

 
At 8:26 a.m., Anonymous Anoniem said...

En de boodschap is:

wie categorisch weigert om verhaaltjes van fantasten als De Ruyter te toetsen aan realiteit moet zich altijd verlaten op dit soort maar-het-zou-toch-kunnen?- verhaaltjes.

 
At 8:39 a.m., Anonymous Anoniem said...

Typisch Zapruder om dit serieus te nemen en af te drukken: een paar moeilijke woorden, zogenaamd historisch besef en wat citaten. Dan lijkt het al gauw iets.

 
At 9:36 a.m., Anonymous Anoniem said...

Waar is Braad? Ik zeg geen woord meer zonder Braad. Wat een armoede hier...

 
At 9:52 a.m., Anonymous Anoniem said...

Een googletje levert het volgende op over die 'award' :

Voor de Frontier Award waren vier boeken genomineerd. Naast het boek van De Ruiter waren dat Graancirkel kunst van Janosh, UFO's van Paul Harmans en Lichtbollen en graancirkels van Robbert van den Broeke.

Robin de Ruiter (geboren in 1951 in Enschede) bracht zijn jeugd voornamelijk door in Spanje. Hier studeerde, hij theologie, geschiedenis en Spaans. Naar eigen zeggen staat hij met name in Latijns Amerika bekend om "zijn buitengewoon onderzoeksvermogen."

Tja, dat zijn natuurlijk wel allemaal boeken die je gelezen wil hebben ;) Zo'n award binnenhalen tussen al die literaire hoogstandjes is een prestatie van formaat.

Geinig stukje uit een recentie:

Het is schokkend om dit boek te lezen,maar het heeft mij nog meer geschokt dat dit allemaal beweerd kan worden, zonder te zorgen voor een deugdelijke onderbouwing en bronvermelding (eenmaal verwijst hij zelfs naar het weekblad
Privé!). De Ruiter spreekt vele malen over ‘zeer grote geheimen’, maar nergens wordt duidelijk hoe hij er in geslaagd is om deze geheimen boven water te krijgen.

Tja, dat vat het allemaal wel mooi samen.

 
At 12:26 p.m., Anonymous Anoniem said...

Braad, ik geef je hierbij formeel de opdracht namens mij te spreken.

Je moet nu reageren op het artikel.

Doe maar.

Danke.

 
At 12:38 p.m., Anonymous Anoniem said...

Doe maar niet braad, ze willen je op de kast jagen. Let op jongen.

 
At 12:58 p.m., Anonymous Anoniem said...

Deze reactie is verwijderd door de auteur.

 
At 1:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Braad, geef antwoord. NU!

Lamlul dat je bent. Normaal gesproken lul je hele topics overhoop met je domme gelul in rondjes. Ik ben daarom een groot fan van je geworden, maar daar moet wel wat tegenover staan.

NU. Doe je debunk-truc. NU!

 
At 1:23 p.m., Anonymous Anoniem said...

*gooit stok naar zaproeder*

Hop! tsjk! Ga daar maar de aanhangige hond uithangen, ze zullen je van harte verwelkomen gezien de dalende bezoekersaantallen.

 
At 1:35 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ik snap dat hele gejank rond het onderwijs niet zo, hebben de complottertjes behoefte aan een zondebok voor hun beperkte verstandelijke vermogens ofzo?

/toetsenbordpsychologie

Er wordt al jááren gekermd over dat het onderwijs tanende is, maar daar zijn toch heel wat nuchterdere verklaringen voor te vinden dan de epistels van de Ruiter.

 
At 1:51 p.m., Anonymous Anoniem said...

ik krijg altijd zo'n 'pinky and the brain' gevoel bij die NWO-complotten.
Als je kijkt hoever ze terugreiken (sommigen gaan terug naar het oude Egypte), dan moet je eigenlijk concluderen dat ze nogal onsuccesvol zijn.
Kijk bijv. naar het onderwijs: uiteraard zijn er problemen en wellicht is de kwaliteit van het Nederlandse onderwijs nu slechter dan een tiental jaren geleden. Maar als het bekijkt over een veel grotere periode, dan zit er duidelijk een stijgende lijn in. Mensen worden gemiddeld beter onderwezen, zijn gemiddeld intelligenter en leren om steeds vrijer te denken.

Verder is het nogal maf om te denken dat een geheime machtige organisatie wel in staat is om het wereldwijde onderwijssysteem te ondermijnen, maar niet kan verhinderen dat boekenschrijvers en websitemakers hun complot ontmaskeren...

 
At 2:02 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ga daar maar de aanhangige hond uithangen, ze zullen je van harte verwelkomen gezien de dalende bezoekersaantallen.

Dat roepen jullie al maanden. Volgens Patman en de statistieken die gewoon inzichtelijk zijn, groeien ze nog elke maand. Inmiddels meer lezers dan Trouw bv.

 
At 2:25 p.m., Anonymous Anoniem said...

"Waar is Braad? Ik zeg geen woord meer zonder Braad."

Hij is gespot als woonachtig in De Haag. Iemand tipte ons dat hij zijn stem op een telefonische reactie op band heeft staan. De bijgochemerd reageerde op een BNR-radio "opinie" programma. De perverseling denkt geschrokken dat hij nu echt door de mangel gehaald gaat worden zo hopen wij vandaar... De angstvalligheid waarmee hij zich door de openbare ruimte bewoog (op beeld in ons bezit), verried al snel de werkelijke intenties en lafhartigheid van het gedrocht. Komt dat zien binnenkort in dit theater, alwaar de braak-ballen-log adres geopenbaart zal worden!

 
At 3:10 p.m., Anonymous Anoniem said...

Waar is braad gebleven? Ik wil braaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaad...UND SOFORT!

Geen draad zonder braad!

 
At 3:27 p.m., Anonymous Anoniem said...

@ anon

De enige cijfers die mij bekend zijn komen van alexa (niet de betrouwbaarste maar goed) en daar is een dalende lijn sinds juni 2007 te zien, alhoewel het nu gestagneerd lijkt te zijn. Trouw heeft volgens alexa altijd nog meer dan ~ 4x zoveel pageviews als zapruder.

 
At 4:04 p.m., Anonymous Anoniem said...

"Geen draad zonder braad!"

Kijk even naar de tweede reactie, dombo's!

 
At 4:52 p.m., Anonymous Anoniem said...

"Kijk even naar de tweede reactie, dombo's!"

Dat deed ik al johnyboy (Die van de sp?), en kon slechts constateren dat daar een gebroken kakkerlak van onder zijn steen vandaan piept! Heb jij ooit de laffaard hier zo uit zijn plaat horen gaan? Nee dus, en het weet dat dat onmogelijk zal zijn, met helden als Sander die hem met de feitenlijkheid een pak slaag zullen blijven geven. Ik zal maar alvast een tipje van de sluier oplichten... Het gedrocht voelt zich door het verzet zo in de hoek gezet, dat hij van zijn aanhang hier alvast geen steun meer kan en zal verwachten johnyboi! Met zulke de-bunk vrindjes sla je nog geen bakellende uuuut zijn stropdasssss.....

 
At 6:03 p.m., Anonymous Anoniem said...

"Rood", zei de eerste, "oranje", zei de tweede, "geel", zei de derde, "groen", de vierde, "blauw", de vijfde en de zesde zei:"violet". Ze stonden verbaasd over de verschillen en omdat ze er allen zeker van waren ontstond er bijna ruzie...

 
At 8:57 p.m., Anonymous Anoniem said...

Braad heeft allang gepost...

 
At 10:24 p.m., Anonymous Anoniem said...

Blijf bij me...(braad)

Als ik aan je denk,
voel ik me gelukkig.
Als ik je mijn hart schenk,
voel ik me blij.
Als ik naar je kijk,
begin ik te trillen.
Als ik je zie,
begin ik te verlangen, alleen jou te willen.
Als ik je voel,
weet ik dat je van me houd.
Als ik weet wat jij bedoelt,
weet ik: "Dit is waar."
Jij maakt me blij,
jij maakt me gelukkig.
Ik voel me vrij,
ik voel me goed.
Als ik verdwaal,
weet jij me te vinden.
Als je me vind,
weet je wat je moet doen.
Ik hou van jou,
vier woorden die ik je geef.
Ik weet nu wat ik moet vragen...
Blijf bij me zolang ik leef..

knuffss braad...

Je slijpsteen sandra...

 
At 10:46 p.m., Anonymous Anoniem said...

Wat hebben de complotters weer een lol, zolang ze anoniem kunnen blijven ten minste.

 
At 11:04 p.m., Anonymous Anoniem said...

inderdaad.
verder merk ik dat ze niet de moeite nemen om op het artikel van Billy te reageren.
Blijkbaar kunnen ze daar niets tegen in brengen :o)

 
At 8:12 a.m., Anonymous Anoniem said...

Onze Sander gaat bij Zapruder nu helemaal loos. Wat zullen ze daar blij met hem zijn!

 
At 9:00 a.m., Anonymous Anoniem said...

En Patman lachte zich hier nog de ballen uit z'n broek:
http://zapruder.nl/portal/artikel/europarlement_te_laf_voor_speciale_9_11_presentatie/#n32814

(let ook op de enorm doelloze discussie met ene sandman, wat een koppig menneke is dat toch)

Dat lachen zal hem snel vergaan met de mafketels die nu reageren, whehehe.

 
At 9:02 a.m., Anonymous Anoniem said...

"Wat hebben de complotters weer een lol, zolang ze anoniem kunnen blijven ten minste."

Je kan er rustig vanuitgaan dat minstens 90% van de truther comments in de laatste 2 draadjes afkomstig zijn van Sandocan/Conman/nep-Patman/nep-Braad/nep-Billy/
nep-P.Uncia/etc/etc/

Nu ie z'n enige vriendje kwijt is gaat ie nog harder roepen.

 
At 9:22 a.m., Anonymous Anoniem said...

"Nu ie z'n enige vriendje kwijt is gaat ie nog harder roepen."

En nu jij door het verzet op de korrel bent genomen daar in Den Haag moet jij dagelijks nog harder poepen?

En over vrindjes moet jij al helemaal niet zeuren,
want met jou aanhang alhier ben ik wel de laatste die zich daarover zal bescheuren...

Daaaag braad schand knaap...

 
At 9:37 a.m., Anonymous Anoniem said...

Zie je wel dat de kakkerlak niets meer presteert dan het pi(o)epen vanonder zijn steen vandaan? Jij braad loopt wiebelend van het geklaag daar in de jüden viertreil van de hofstad echt niet meer zo hard van de daken te schreeuwen hoe zielig jij wel (NOT) bent he? Hoe komt dat laf(b)aard? Vertel eens?

 
At 10:02 a.m., Anonymous Anoniem said...

Ik zie wel een verschil in stijl tussen Sandoscan (warrig) en Sander (losse zinnetjes).

 
At 10:15 a.m., Anonymous Anoniem said...

"Ik zie wel een verschil in stijl tussen Sandoscan (warrig)..."

Frederika, dat ligt meer aan je verstandelijke vermogens. Waarmee jou soort tot aan het niveau van de taille van je leer-meesters al zuigend en likkend zijn/haar werk tot aan het graf onderdanig en afgericht en of vrijwillig zal moeten doen...

 
At 10:24 a.m., Anonymous Anoniem said...

Precies Fred! Zo houd je ze makkelijk uit elkaar. (Let op, nu gaat Sandocan Sander imiteren!)

Op Zapruder heb je ook nog ene 'Sandman' die zich vroeger 'Sandberg' noemde (meen ik). Die is al net zo verknipt; had het anderhalf jaar geleden steeds over verpoederd staal en zeurt nu over gesmolten beton in het WTC. Bij mijn beste weten is dat weer iemand anders.

Het is toch wat met die 'sand'-namen.. Het heeft blijkbaar nogal aantrekkingskracht op de complottertjes-hors-catégorie.

 
At 10:39 a.m., Anonymous Anoniem said...

"Precies Fred! Zo houd je ze makkelijk uit elkaar. (Let op, nu gaat Sandocan Sander imiteren!)"

Nee braad-naad aan deze schyzo zelfpijperij van jou kan ik niet (nooit gedaan trouwens) mee doen. Dat jij je paranoide gevoelens tot aan je voordeur wist te ontlokken is een teken van angst drollenvanger... Bovendien ben jij het zelf die het verzet achter je nu nog virtuele schijtspoor verplichtte aan te gaan toch? Uit je lafferige en kruiperige laatste 20 comments blijkt weldegelijk dat je met je xxl moker begint te ruiken dat de schijtsporen die je achterlaat angstvallig snel en van dichtbij beginnen op te vallen door hun stank is het niet? Nee kontenkruipers als jij behoren met hun uitwerpselen tot aan en met hun crypto-intellect doorgespoeld te worden weet je dat eigenlijk wel praatt-pikk? Ik lach me rot...

 
At 12:15 p.m., Anonymous Anoniem said...

Wij ook, geen idee waar je het nu weer over hebt. Lees je je eigen wartaal wel eens terug?

 
At 1:07 p.m., Anonymous Anoniem said...

"Wij ook, geen idee waar je het nu weer over hebt. Lees je je eigen wartaal wel eens terug?"

Frederika, vraag dat maar aan je opper de-bunk meester... En als je daarvoor te intelligent bent, wil ik je hierbij wel voordragen als nar bij de hofstedelijke debunk-narren-brigade. Is dat goed? Vraag maar aan je mislukte opperstallen narren knecht, zodat jij weer met wat intellect en zelfstandigheid kan reageren en afgaan... Aan jou vunzigheid maak ik mij niet meer vuil frederika. Te goedkoop niveau...het spijt me.

 
At 1:48 p.m., Anonymous Anoniem said...

valt me op dat sandocan alleen goed is in het beledigen van anderen.
Alsof hij zijn frustraties ergens kwijt moet...

 
At 4:55 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ik heb het begrepen. Billy, bedankt dat ik via jou braad van repliek mocht voorzien. Het ga je goed met je blog en bedenk wat er in deze draad aan braad en zijn 7 dwergen bij het 1e comment werd gezegd. Ik heb gezegd chaito...

 
At 12:56 a.m., Anonymous Anoniem said...

zei de zevende trouwens ook nog een kleur san?

 
At 1:27 a.m., Anonymous Anoniem said...

misschien driana?

 
At 12:40 p.m., Anonymous Anoniem said...

"zei de zevende trouwens ook nog een kleur"

Nou, die voorzag een complot achter de vraag van de leraar, doorzag die en stelde dat het niet om een waterdruppel ging, maar om een ijsblokje.
:o)

 
At 10:04 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ik heb meerdere boeken van De Ruiter gelezen. Het boek over Milosevic en 11 September zijn buitengewoon interessant. Het 13 Satanische Bloedlijnenboek is me iets te religieus, maar heeft wel veel interessante onderwerpen. Hij schrijft echt geen onzin en is zeker geen fantast.

Mijn vraag aan jullie: Hebben jullie wel eens een boek van hem gelezen? Naar aanleiding van jullie commentaar denk ik van niet. Waarom kritiek uitoefenen op iemand wanneer je helemaal niet weet wat er in zijn boeken staat?

 
At 10:18 p.m., Anonymous Anoniem said...

"Waarom kritiek uitoefenen op iemand wanneer je helemaal niet weet wat er in zijn boeken staat?"

De kritiek in dit artikel betreft zijn huidige boek, niet andere boeken.

Verder ben ik wel benieuwd naar waarom je zijn boek over bijv. 911 buitengewoon interessant vindt.

 
At 8:48 p.m., Anonymous Anoniem said...

Er staan zaken in vermeld die toen nog niet op het internet te vinden waren. De Ruiter was de eerste die in Europa deze details beschreef. Verder geeft het boek een goed beeld van wat er achter de schermen gebeurt. Het geeft een duidelijk beeld over de geplande Nieuwe Wereldorde en de vele oorlogsmisdaden die de Verenigde Staten hebben begaan om tot een wereldheerschappij te komen.

Overigens zijn de boeken van de Ruiter met name in de Spaanstalige landen en Brazilië zonder twijfel bestellers. In die landen wordt hij door katholieken en communisten op handen gedragen.

In het Parool las ik een tijdje geleden dat De Ruiter een van Nederlands meest vertaalde auteurs is.

Ik heb zijn nieuwe boek WORLDWIDE EVIL AND MISERY vandaag gekocht. Wel duur, maar de moeite waard. Een prachtige luxe uitvoering.Ik kan dit boek echt aanraden. Het is werkelijk uniek dit boek. Je moet het wel bestellen. AKO en BRUNA weigeren het boek in hun programma op te nemen zegt één van hun medewerkers. De informatie in het boek is schokkend en geeft je een heel ander kijk op de machten achter de schermen van onze politiek.

 

Een reactie posten

<< Home