zondag, juni 03, 2007

Ban


Zapruder's Patman doet steeds vaker denken aan de schoolmeester die bang is dat hij geen orde in de klas kan houden en dus maar alle kinderen straf geeft omdat ze niet willen luisteren. Afgelopen week gingen twee topics bij de complotsite op slot nadat reaguurder Braad Spitt zich er weer eens met de inhoud had bemoeid. Inmiddels zijn al zijn reacties weggehaald onder het motto "opgeruimd staat netjes".

Aanleiding was de berichtgeving over de Groningse HIV-zaak, die volgens Zapruder (lees: Patman) natuurlijk weer eens "misleidend en zelfs incorrect" is. Patman beweert namelijk al een half jaar dat HIV niet bestaat, of in elk geval nooit wetenschappelijk is aangetoond. Dat heeft hij niet zelf bedacht, dat zegt anderhalve man en een paardenkop, en aangezien Patman van mening is dat farmaceutische industrie de meest vreselijke kwalen verzint om schandalig veel geld aan geneesmiddelen te verdienen en duizenden wetenschappers waar ook ter wereld mythen in stand proberen te houden alleen maar om miljarden aan subsidie op te strijken, komt zo'n theorie natuurlijk erg gelegen. De vogelgriep was immers ook al een complot.

Dus als kranten het weer eens over HIV hebben, zelfs in het kader van een wel erg onfrisse besmettingszaak, is Patman er als de kippen bij om ze terecht te wijzen. Hebben wij net geschreven dat HIV niet bestaat en gaan jullie weer het tegendeel beweren!

Begin dit jaar moet Patman in al zijn naïviteit nog hebben gedacht dat de media hem serieus zouden nemen. Waarom verstuur je anders een persbericht met een vooraankondiging van Zapruder's HIV-artikelenreeks? Natuurlijk werd de inhoud straal genegeerd, zoals ook pogingen om commentaar aan (serieuze) onderzoekers te vragen strandden. "Geen enkele onderzoeker weigerde ook maar het dissidente standpunt aan te horen laat staan te weerleggen,"aldus Patman. Nee, die voelden natuurlijk feilloos aan dat ze een of andere dwaas aan de lijn hadden.

Het probleem met Patman is dat hij niet het slimste jongetje van de klas is, ook al denkt hij zelf van wel. Haal een stofkam door zijn complotverhaaltjes en je stuit keer op keer op een enorme hoeveelheid slordigheden, denkfouten en regelrechte onzin. Het hooghartige ik-weet-het-veel-beter-dan-jullie-stumperds-toontje helpt ook al niet echt.

Voordeel van een site waar alleen jij de baas bent, is natuurlijk dat je niet (snel) wordt tegengesproken. Behalve dan door vasthoudende stoorzenders als Braad, maar dergelijke lastpakken kun je dan altijd nog als 'geestesziek' of 'zuigend mannetje' wegzetten en een ban opleggen. En nee, dat is geen censuur, zo bezweert Partman: "Dit is één van de weinige sites waar nog enigszins normaal gediscussieerd wordt over CT’s en aanverwante materie en dat vinden we belangrijker dan het zijn van een podium van een enkele geesteszieke extremist met veel te veel vrije tijd."

Hoe verzin je het. Opschrijven dat duizenden wetenschappers waar ook ter wereld onderzoek vervalsen om subsidie op te kunnen strijken is niet extremistisch zeker?

Labels: ,

38 Comments:

At 9:19 a.m., Anonymous Anoniem said...

Als je je opponenten zo graag van je gelijk wilt overtuigen, is het laatste dat je moet doen het sluiten van een discussie, alleen maar omdat je je ergert aan een persoon. Bovendien zie ik niet in waarom Braad gebanned moet worden, aangezien hij wel degelijk een inhoudelijke discussie aanging. Wel met een bepaalde ondertoon, maar gelet op de beweringen van Zapruder niet verbazingwekkend. Het gedrag van Patman is despotisch.

 
At 10:10 a.m., Anonymous Anoniem said...

O, ik snap wel waarom ze me geband hebben hoor (inmiddels al een keer of 40).

In de Sowjet-Unie en andere communistische landen had je ook een parlement. Dat kwam dan enkele keren per jaar bij elkaar om te debatteren over of het nieuwe regeringsbeleid hééél geweldig of dat het héééééél geweldig is.
Wie niet opstond om te klappen werd verwijderd.

Soms wordt je wel eens aangesproken op straat door iemand met een blij hoofd die een open gesprek met je wil over God, onder genot van een kopje koffie (Koffie met God, in Utrecht, bestaat dat nog?), maar als je na 10 minuten de authoriteit van de bijbel bestrijdt en zegt dat als Jezus voor mij een het kruis dat het dan toch zeker zijn probleem was en niet het mijne wordt je al gauw weer buiten gezet. Tot zover het open gesprek.

Op Zapruder is het niet anders. Er wordt gepretendeerd dat men een open discussie wenst (Patman: "ik juich dat toe"), maar zodra je daadwerkelijk de argumenten onderuit gaat schoffelen, of de deskundigheid van een idioot als Wilhelm Godschalk (want dat is ie. Hoe bont moet iemand het maken voordat Patman iemand herkent als een gek?) betwijfelt dan wordt je buiten gezet.

Die stupide AIDS-special gaat me te ver. Dat is geen onschuldig keuvelonderwerp zoals het gedoe rondom de Bilderberg groep en dat soort dingen.
Voor zover ik er tijd in kan steken (en dat is meestal heel wat) zal ik er dan ook voor zorgen dat er een tegengeluid is. Patman heeft al plechtig belooft dat iedere bijdrage weer verwijderd zal worden; dat zorgt er dus voor dat ik niet meer echt op een discussie kan reageren, dan maar anders...

Zolang er stompzinnige zaken verkondigd worden als dat wat extra vitamientjes de AIDS-epidemie in Afrika wel oplost en dat je ze vooral geen aids-remmers moet geven dan is het noodzakelijk om een tegengeluid te geven. Lukt het niet goedschiks dan maar hardere actie.

 
At 10:25 a.m., Anonymous Anoniem said...

Hier nog een uitlaatklep voor je:
http://www.nujij.nl/zapruder-dom-en-dociel.226742.lynkx

 
At 10:37 a.m., Anonymous Anoniem said...

het lijkt op zapruder wel alsof bijna niemand inhoudelijk durft te reageren door kritiek te uiten op het aids verhaal.

zouden ze allemaal denken dat het het allemaal waar is, of zouden velen het onderwerp maar links laten liggen om patman niet tegen de schenen te trappen ?

 
At 10:50 a.m., Anonymous Anoniem said...

@HIV Patient:

Maar dat is ook zo!
Lang niet iedereen op Zapruder is het eens met dat AIDSverhaal, maar die houden inderdaad gewoon hun mond. In het forum lees je af en toe wel dingen als "ik hou me maar afwezig bij die AIDS-discussie".

De meeste mensen die op die topics reageren is de kleine cult van die Godschalk-idioot (anderekijk.nl).
Plus natuurlijk het allerdomste deel van de vaste kliek die nog zou beweren dat 1+1=2 een kwestie van mening is.

Zapruders die het oneens zijn, of niet erg overtuigd zijn, houden hun bek.
De lieve vrede op Zapruder is immers veeeel belangrijker dan het leven van HIV-patienten, toch? Toch?
Stelletje lafbekken dat het zijn.

 
At 10:55 a.m., Anonymous Anoniem said...

Kleine nuancering:
het leven van die mensen hangt natuurlijk niet direct af van Zapruder (stel je voor!), maar het gaat om de opzettelijke foutieve beeldvorming die er geschapen wordt.

 
At 11:05 a.m., Anonymous Anoniem said...

Dat is een goed punt, je ziet ook hoe inzake 9/11 verkeerde informatie op websites al snel wordt geloofd, omdat het 'zwart op wit' staat. Dus is een tegengeluid nodig, zelfs voor die paar gekken.

 
At 2:49 p.m., Blogger Hans said...

@han: gekken ? watch your mouth boy.
Weet je nog hoe in de Sovjet-Unie andersdenkenden voor gek werden verklaard ?
Punt van orde:
Laat iedereen gewoon zijn zegje doen en behandel ze met respect.
Anders ben je geen haar beter.

 
At 3:07 p.m., Anonymous Anoniem said...

"Plus natuurlijk het allerdomste deel van de vaste kliek die nog zou beweren dat 1+1=2 een kwestie van mening is."

In het bedrijfsleven kijkt men daar anders tegen aan. Volgens managers moet bij een fusie toch echt de formule 1+1=3 gehanteerd worden ;)

 
At 5:35 p.m., Anonymous Anoniem said...

Punt van orde:
Laat iedereen gewoon zijn zegje doen en behandel ze met respect.
Anders ben je geen haar beter.


Wat een gelul. Geldt dat ook voor Holocaust-ontkenners? Of voor racisten?

Als iemand kwalijke nonsens probeert te verspreiden is het taak daar tegenin te gaan.

 
At 8:21 p.m., Anonymous Anoniem said...

Die Braad gast is gewoon goed ziek in zijn hoofd. Ik denk niet dat er iemand is, ook niet onder de zielepietjes die hier vaste gast spelen, die daar aan twijfelt. Elke site waar Braad komt, wordt hij binnen twee dagen uitgekotst. Oprotten, wegwezen, iedereen blij. Je had die kwal moete zien janken op het Zapforum. Ongekend. Laat die ze eigen kennen zeg. Net doen als hij het beste voor heeft met AIDS-patienten hier. Me hol. Die Braad moet eens goed naar de psychiater, zou heen stuk beter zijn voor hem.

 
At 8:22 p.m., Anonymous Anoniem said...

de vrijheid van meningsuiting is een groot goed. En ja, wat mij betreft geldt dat ook voor holocaustontkenners en racisten. Zolang ze niet aanzetten tot haat/geweld vind ik dat het moet kunnen.

 
At 8:24 p.m., Anonymous Anoniem said...

Zo'n Braad is zo'n engerd die andere gaat zwartmaken als ze niet denken wat hij denkt. Nare mannetjes. Frusties.

 
At 8:29 p.m., Anonymous Anoniem said...

" de vrijheid van meningsuiting is een groot goed."

Mee eens, daarom ben ik zo blij dat Braad nu zijn muil houdt op zapruder, kan ik rustig lezen wat mensen echt zeggen. Iedereen was het er wel unaniem over eens dat hij elke discussie om zeep probeerde te helpen. Kan je niet hebben als je open wilt discussieren. Geval Braad is ook nog eens zwaar psychisch ziek. Misschien is het wel gevaarlijk van Patman om Braad te bannen. Die Braad komt me nogal ziek en fanaat over. Krijg je van die Volkert van der Graaf taferelen. Staat er ineens in de krant, pyschische gestoorde labiele AID-fanaats vermoordt complotter.

 
At 9:01 p.m., Anonymous Anoniem said...

Braad houdt helemaal zijn muil niet op Zapruder. Hij was alleen een weekendje weg.

En Swinferno haalt weer eens 2 dingen door elkaar: het recht van meningsuiting, en het recht om er tegenin te gaan.
Ik blijf er tegenin gaan.

Je had die kwal moete zien janken op het Zapforum.

Dat verhaal staat er nog steeds hoor. Als het weggehaald wordt heb ik alle backups nog en plaats ik het opnieuw (m'n eigen hosting-dinges is een beetje stuk dus ik kan het nog ff niet op eigen domein zetten, maar dat komt nog).

Voor wie een zapruder-account heeft, hier Patman's topic of ik wel of niet geband moest worden, wat meteen weer op slot ging toen ik er mijn verhaal postte:
http://zapruder.nl/forums/viewthread/8998/

En hier de 5e herhaling van mijn weerwoord (de eerste 4x werd het verwijderd):
http://zapruder.nl/forums/viewthread/9003/

Als je geen Zapruder-account hebt, maak er dan eentje (of meer) aan en als je er verder toch niks mee wil doen, mail me maar even de login/PW. Ik heb er voorlopig voldoende, maar ik zal er in de toekomst nog meer nodig hebben. Hoe meer hoe beter.
Doormailen kan op dit (slapende) mailadres w00tbalp00l@gmail.com
Waarvoor dank.

 
At 9:03 p.m., Anonymous Anoniem said...

..maar de enige die ik zie janken zijn de domme zaprudertjes die niet meer gezellig eensgezind kunnen keuvelen.

 
At 9:43 p.m., Blogger Billythekid said...

Typische reacties weer van de verknipte Zapruder aanhang: iedereen met een andere mening moet bij Zapruder oprotten, maar hier komen jullie wel afreageren. Alleen haal ik die opmerkingen niet weg: Iedereen mag hier schelden, al is het nog zo ongenuanceerd.

 
At 10:05 p.m., Anonymous Anoniem said...

haha, ik lees net nog een keer die laatste anonieme comments door.
Het grappige van dyslectici is dat het ze nogal herkenbaar maakt in hun specifieke fouten.

Dag Klaas!! Durf je je vaste nick niet boven een reactie te zetten, meneer de "ingenieur"? :D

Als Klaas lekker open wil discussieren over houten eiffeltorens dan heeft ie er Braad liever niet bij. Da's wel begrijpelijk.

 
At 10:26 p.m., Blogger Jay said...

Zo'n Braad is zo'n engerd die andere gaat zwartmaken als ze niet denken wat hij denkt. Nare mannetjes. Frusties.

De enige nare mannetjes zijn complotdenkers die meningen willen opdringen aan anderen zoals duidelijk te zien is op Nujij, waar zo een beetje elke malloot van Zapruder en nu ook DKNWZ daar dingen lopen te posten. Het wordt echt overspoeld met complottheorien.

 
At 11:23 p.m., Anonymous Anoniem said...

Braad heeft al moeite met praten over 2 hokjes. Vermoeiend, errrug vermoeiend.

 
At 11:29 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ga je nog weer eens een nieuwe papieren WTC toren bouwen, Democrat?

 
At 12:10 a.m., Anonymous Anoniem said...

Als ik dan toch nog even mag reageren, poedeltjes, 'iedereen met een andere mening moet oprotten bij Zapruder'.

Zo schrijf jij ook al je flutartikeltjes, je neemt een detail, verdraait het nog wat en schrijft het op alsof het een halszaak is.

De enige die we ooit gebanned hebben is Braad. En niet omdat hij een afwijkende mening had. Meer omdat hij psychisch gestoord is. Een Patman-fetish ofzo. Soort projectie, weet ik veel, jaloezie. Ik ben geen psycholoog, mijn vriendin wel, maar die ga ik hier niet aan blootstellen. Maargoed, als je even de moeite neemt zijn gangen na te gaan, zul je zien dat hij niet alleen op Zapruder altijd maar elke discussie onmogelijk maakte, maar overal. Tientallen forums.

Dat is dus duidelijk wat anders dan wat jullie ervan proberen te maken. Ik heb hem zelfs voorgesteld een artikel te schrijven, ik gaf hem de hint dat hij kon blijven reageren zolang wij hem maar niet zouden herkennen. Zijn aanwezig werkt als een rode lap op veel bezoekers. Maar nee, hij heeft nu een nieuw levensdoel: Zapruders lastigvallen totdat hij dood gaat. Leuk leven wel.

Ik heb de discussies gesloten omdat Braad via een proxy hele dagen lang tientallen reacties probeerde te plaatsen. Compleet bezeten. Heeft dus ook niets met het weren van andersdenkenden te maken, meer met spam.

Maargoed, ik ga hier niet vaak meer langskomen, de enorme negativiteit die dit blog al vanaf het begin kenmerkt, het enorme superieure en zeikerige toontje, volgens mij zijn er maar heel erg weinig mensen die dat trekken. En zo hard als sommige van jullie je ermee bezig houden, vooral Billy en Braad, dat kan nooit goed zijn voor je gezondheid. Meen in serieus. Zo'n enorme ongechannelde frustratie en angst, dat gaat zich op den duur uiten in allerlei kwaaljtes. Laat het gaan man. Probeer het om te zetten in iets positiefs, dit gaat gewoon niet werken. Ik werk dit soort zaken weg, intern, door elke dag te sporten, spinning, gewichttrainen, yoga en het hele weekend lekker te feesten. Kan ik iedereen aanraden. Gezonde geest, gezond lichaam, jeweetwel. Maar dit.. niet goed...


Patman

 
At 12:47 a.m., Anonymous Anoniem said...

@ Patman :

Ook Braad heeft zijn molens nodig om als een soort van Don quichotte ten strijde te kunnen trekken.

 
At 6:53 a.m., Blogger Billythekid said...

Patman, wat is het positieve dat jij met Zapruder aan de maatschappij bijdraagt? Ik lees alleen maar zwartgallige verhalen op Zapruder, waarin zo'n beetje iedere wetenschapper corrupt is, bedrijven per definitie niet deugen, regeringen false flag-operaties uitvoeren, enzovoorts. Zo'n blik op de maatschappij vind ik niet alleen ongezond, maar ook nog eens gevaarlijk.

Het enorme superieure en zeikerige toontje waarvan je me nu beschuldigt is ongeveer de standaardaanpak van Zapruder, maar als jij het opschrijft ervaar je het kennelijk anders. Ook dat is tamelijk zorgwekkend.

 
At 8:09 a.m., Anonymous Anoniem said...

"De enige die we ooit gebanned hebben is Braad. En niet omdat hij een afwijkende mening had. Meer omdat hij psychisch gestoord is"."

Dat kunnen we van jou ook makkelijk beweren, Patman. Of van een hoop andere reageerders op Zapruder. Alleen sluit je vervolgens een hele discussie zodat behalve Braad niemand meer kan reageren. Doe je dat om Braad tegen te houden, of omdat alle zeurders de mond wilt snoeren? Ik vermoed het laatste.

 
At 8:45 a.m., Anonymous Anoniem said...

haha, Patman doet weer eens een poging om alles te verdraaien.

Het BEGON met een ban, weet je nog? DAARNA kwamen de proxies.

Je verweer is zwak, je sterkt mijn besluit om weerwoord te blijven geven bij je kwalijke aids-stukjes.

O ja, dat valt nogal mee met die "tientallen forums" waar ik ben "uitgekotst". Maar goed, als het voor jouw gemoedsrust belangrijk is om te geloven, dan doe je dat maar. Van argumenten trek je je toch nooit wat aan.

 
At 12:52 p.m., Anonymous Anoniem said...

Gelukkig mag ik hier nog gewoon roepen dat jullie een stel Zionistische landverraders zijn.

 
At 1:51 p.m., Anonymous Anoniem said...

Nou, waarvan akte dan...

 
At 1:53 p.m., Blogger Jay said...

xaderp zei...
Gelukkig mag ik hier nog gewoon roepen dat jullie een stel Zionistische landverraders zijn.


Bedankt voor die fantastische reactie Xaderpje :) Heb je nog meer van zulke uitspraken?

 
At 2:30 p.m., Anonymous Anoniem said...

xaderp:

je maakt met dit soort trieste opmerkingen slechts jezelf belachelijk

 
At 4:18 p.m., Anonymous Anoniem said...

Heee Bla bla shit spitt... zelfs Billy noemt je een stoorzender.
Persoonlijk vind ik dat slap ( uitgedrukt)

groeten bob

 
At 5:05 p.m., Anonymous Anoniem said...

nou nou, tiswat he bobje?!
Ik weet zeker dat je nog een heleboel gelegenheden gaat krijgen om me dat nog talloze keren op Zapruder te zeggen. Is dat niet fijn?

 
At 9:01 p.m., Blogger Hans said...

Je was toch uitgekotst, Braad ?
:-)

 
At 9:17 p.m., Anonymous Anoniem said...

"Gezonde geest, gezond lichaam, jeweetwel."

Maar desondanks geen brains.

 
At 10:24 p.m., Anonymous Anoniem said...

en dus Hans?
Zolang Godschalk en Patman doorgaan met hun nonsens te verspreiden over het niet bestaan van AIDS ga ik door met weerwoord geven. Ook al moet ik drieduizend keer een bericht terugplaatsen.

 
At 10:30 p.m., Anonymous Anoniem said...

groot gelijk heb je braad, het is te hopen voor patman dat hij de dwaasheid van zijn aids campagne zelf nog eens in gaat zien.

 
At 10:01 a.m., Anonymous Anoniem said...

Billy the kid lijdt aan narcisme
en is een vuile luie proleet die de hele dag thuis zit van zijn uitkering: ik ben geschift en heb lamme poten.

 
At 11:10 a.m., Blogger NSB-hunter said...

Meneer braatshit scheint het ook heel normaal te vinden om telkens onder een andere naam Zapuder discussies te verstoren. Hij scheint hier vrijwel zijn baan van te hebben gemaakt, of hij is werkloos. Braatshit is zo boos omdat ze zijn dagtaak hebben afgenomken. En denk vooral niet dat meneer Braatshit de waarheid wil weten. Braatshit weet alleen wel alle debunk feitjes, en negeert goede bewijzen, door gewoon niet te reageren. Braat is echt een ziekelijk figuur, ik moet braken van je Braat. Braat is een alles ontkenner, die tot de laatste dag zal ontkennen dat WTC7 niet door explosieven is vernietigd. Dat is Braat zijn uitgangspunt, en iedereen die eerlijk is weet dat...........

 

Een reactie posten

<< Home